Újdonság a SEAT-ról
2021.01.15.

Az elektromos hajtások bevezetése növeli a SEAT S.A. értékesítését 2021-ben a COVID-19 által befolyásolt év után

A COVID-19 hatása átmenetileg lelassította a SEAT S.A. értékesítését. Miután 2013 óta folyamatosan növekedett, az autóipari vállalat kiszállításai 2020-ban 25,6% -kal csökkentek és így 427 000 autót adott el (2019: 574 078), miután 2018-ban és 2019-ben érte el a vállalat történetének legmagasabb volumenjét.
seat

Országonként értékelve, Németország megszilárdította pozícióját a SEAT S.A. vezető piacaként, 109 500 eladott járművel, ez 17,4% -kal kevesebb, mint 2019-ben (132 500), ami 4% -os piaci részesedést és 25,6% -os részt jelent a vállalat teljes értékesítéséből. Ezt követte Spanyolország 73 300 autóval, ami 32,1% -kal kevesebb, mint az előző évben (108 000), ahol a SEAT márka a harmadik éve piacvezető, és az Egyesült Királyság 45 600-zal, ez 33,8% -kal kevesebb (68 800) az előző évnél. Spanyolország és az Egyesült Királyság volt a két fő európai piac, ahol az autóipart a legjobban érintette a koronavírus-válság.

A világjárvány ellenére a SEAT S.A. kiszállítása nőtt olyan országokban, mint Törökország és Izrael. Törökországban a SEAT majdnem megduplázta az összes eladását 11 600 darabra növelve, ez 95,3% -os (5 900) többlet, míg Izraelben a társaság az egymást követő hetedik évben megdöntötte eladási rekordját, és összesen 10 400 eladott autót ért el, ami 13% -os növekedést jelent 2019-hez képest. (9 200).

A SEAT és a CUPRA elnöke, Wayne Griffiths kifejtette, hogy „a SEAT S.A. eredményei összhangban vannak az európai autóipar eredményeivel. 2020 nagyon nehéz év volt a COVID-19 által tavasszal okozott leállás és az év utolsó felében a világjárvány második hulláma miatti következmények miatt. A COVID-19 előtt a SEAT S.A. értékesítése 6% -kal nőtt, és szeptemberben szintén rekordszintre nőtt, amikor visszaesett a vírus által érintett emberek száma. ”

2021-re vonatkozóan Griffiths kijelentette: „azt várjuk, hogy az első negyedév bonyolult lesz, mivel a világjárvány következményei miatt az alkatrészek szállítása korlátokba ütközik. Ennek ellenére bizakodóak vagyunk, mivel egészséges a kereslet modelljeink iránt, és 2021-ben stabil növekedést várunk. Az eladások helyreállnak, amint az egészségügyi válság javul és a mobilitási korlátozások megszűnnek. Az új elektromos hajtású modellek és az a lendület, amelyet a Formentor a CUPRA értékesítésének ad, kulcsfontosságú lesz növekedésünkben. "

 

A CUPRA 2020-ban növekedett és megdöntötte havi rekordját

A fiatal CUPRA márka megdöntötte értékesítési rekordját 2020-ban, összesen 27 400 eladott járművet elérve, ami 11% -kal több, mint 2019-ben (24 700), amit olyan országok piacai, mint Németország, Olaszország és Mexikó, valamint a CUPRA Leon e-HYBRID pozitív fogadtatása tettek lehetővé . Decemberben a CUPRA történetének eddigi legjobb értékesítési volumenét is elérte egy hónap alatt, 3 600 eladott autóval, ami 93,1% -kal jelent többet, mint 2019 decemberében (1 900). A CUPRA 2018-as létrehozása óta már több mint 65 000 autót adott el.

A CUPRA legkeresettebb modellje 2020-ban a Leon volt, 13 300 példánnyal. A CUPRA Ateca teljesítménye is kiemelkedő volt, 10 500 eladott járművel és az új Formentorral, amelyből 3 600 darabot szállítottak az év végi bevezetése óta.

Eközben a SEAT márka értékesítése 27,3% -kal esett vissza 2020-ban, összesen 399 600 kiszállított járműre (2019: 549 400), miután az elmúlt három évben Európa leggyorsabban növekvő márkájává vált. A csökkenést a pandémiás korlátozások által súlyosan érintett piacokon való visszaesés, mint Spanyolország és az Egyesült Királyság, magyarázza. Modellek szerint a SEAT Leon ismét a márka legkeresettebb autója (111 900) volt, megelőzve az Aronát (91 600), az Ibizát (81 600) és az Atecát (68 700).

Wayne Griffiths kiemelte, hogy: „A CUPRA sikere ilyen bonyolult környezetben magabiztossággal és optimizmussal tölt el minket a márka növekedésével kapcsolatban. 2021 az átalakulás éve lesz. Mostantól szélesebb kínálattal rendelkezünk az új CUPRA Formentor és az új Leon családnak köszönhetően, mindkettő plug-in hibrid elektromos változattal rendelkezik, és idén bemutatjuk a CUPRA el-Born-t, a márka első elektromos modelljét is. Emellett az értékesítési pontok hálózata is növekszik. ” Griffiths rámutatott arra is, hogy 2021-ben helyreállnak a SEAT eladásai: „Az egészségügyi helyzet és gazdasági környezet javulása, valamint az Arona és az Ibiza néhány hónap múlva bemutatkozó frissítése, valamint az új Leon család és a megújult Ateca lehetővé teszi a SEAT számára, hogy visszatérjen a növekedés útjára. ”

 

2021 lesz az elektromos hajtású újdonságokkal teli év

A SEAT S.A. 2021-ben három új villamosított modell bevezetését tervezi, amelyek csatlakoznak a vállalat első 100% -ban elektromos járművéhez, a SEAT Mii electric-hez, valamint a SEAT Leon és a CUPRA Leon e-HYBRID verzióihoz.

2021 első negyedévében a CUPRA piacra dobja a Formentor két plug-in hibrid elektromos változatát, amelyek kulcsfontosságúak lesznek az új modell fejlesztésében, és az év második felében a CUPRA el-Born-t, a márka első 100% -ban elektromos modelljének bevezetését tervezi a gyártó.

Mindezek mellett az új SEAT Tarraco e-HYBRID is útnak indul ez év elején, illetve ezen felül a SEAT 2021-ben megújítja a márka két legkeresettebb modelljét - az Ibizát és az Aronát is.