Világpremier Genfben: A SKODA VISION X tanulmányautó ötvözi a sűrített földgáz (CNG), a benzin- és az elektromos hajtást
A SKODA AUTO a Genfi Nemzetközi Autószalonon bepillantást enged az autógyártás jövőjébe. A SKODA VISION X tanulmányautó újszerűen konfigurált hibrid hajtással készült.
![SKODA](https://www.spiritauto.hu/kaposvar/hirek/vilagpremier-genfben-a-skoda-vision-x-tanulmanyauto-otvozi-a-suritett-foldgaz-cng-a-benzin-es-az-elektromos-hajtast/@@poi.imageproxy/7031379ffa574f0e8906293faff9ba79/c50bc880-eafc-4005-944e-e58472f27b29.jpeg/news)
A különösen fenntartható hajtásrendszer a sűrített földgáz (CNG), a benzin- és - két elektromos motorral - az elektromos hajtást ötvözi. A VISION X a SKODA első olyan összkerékhajtású járműve, amelyik nem használ kardántengelyt, ennek egyértelmű előnye a kisebb tömeg és a kedvezőbb fogyasztás. A károsanyag-kibocsátás ennek megfelelően szintén nagyon alacsony, a szén-dioxid esetében például csupán 89 gramm/kilométer. A Crossover benzinmotorja 130 lóerős (96 kilowatt), turbófeltöltős, négyhengeres 1,5 literes TSI G-TEC, amit sűrített földgázzal (CNG) való üzemelésre fejlesztettek, maximális forgatónyomatéka 250 newtonméter, s az első kerekeket hajtja. Az egyik CNG-tartály a hátsó ülés alatt, a másik pedig a hátsó futómű mögött kapott helyet. A két elektromos motor közül az egyik az első hajtásba segít, szíjhajtású indítógenerátor (RSG) rendszerű. Előnye a magas kapacitás, a kis tömeg és a kedvező előállítási költségszint. A másik elektromos motor egy 48 volt feszültségű lítiumion-akkumulátorral működik együtt, menet közben a rekuperáció révén töltődik a rendszer. A 70 Nm nyomaték az elindulás pillanatától rendelkezésre áll, ha szükséges. A koncepciómodell az út- és menetviszonyoktól függően első-, hátsó-, vagy összkerékhajtással üzemelhet. Elektromos üzemben az akkumulátorok kapacitása két kilométer megtételére elegendő, a fosszilis üzemanyagok - van egy tartalék benzintartály is - elégetésével azonban a 650 kilométeres hatótávolság is elérhető. A SKODA Vision X tanulmány a rendszerteljesítmény optimális kihasználásával a 0-100 kilométer/órás sprintet 9,3 másodperc alatt teljesíti, a csúcssebesség pedig megközelíti az óránként 200 kilométert.