1. Hírek
  2. Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport
Újdonság a Volkswagenről

Tovább bővíti tevékenységét az intelligens szállítási rendszerek (ITS) területén a Volkswagen-csoport

A Volkswagen-csoport Koppenhágában, a 25. ITS Világkongresszuson (2018. szeptember 17-21.) mutatja be az intelligens személy- és teherszállítás terén folytatott tevékenységét. A több mint száz partnert tömörítő ERTICO-ITS Europa hálózat tagjaként a vállalatcsoport és márkái – a Stockholm-környéki Järfällától Hamburgon és Barcelonán át, egészen az Amerikai Egyesült Államokbeli Somerville-ig – számos várossal dolgoznak aktívan partneri kapcsolatban a nagyvárosi mobilitás témáin. Az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés, a közlekedés minden résztvevőjének digitális hálózatba kapcsolása és az új mobilitási szolgáltatások egyaránt fontos eszközök annak szolgálatában, hogy a személy- és teherszállítás a teljes nagyvárosi ökoszisztéma tekintetében még inkább hosszú távon fenntarthatóvá, hatékonyabbá, tisztább üzeművé és biztonságosabbá fejlődhessen.

VW Open Corner

Amint Ludger Fretzen, a Volkswagen-csoport új üzleti területek konszernstratégiájának vezetője kiemelte: „A városokkal, ipari partnerekkel, nyilvános intézményekkel és szervezetekkel közösen kívánjuk még hatékonyabbá és még inkább hosszú távon fenntarthatóvá fejleszteni a személy- és teherszállítást a nagyvárosokban. Ennek érdekében következetesen ügyfeleinket és igényeiket helyezzük a középpontba és tovább erősítjük az intelligens szállítási rendszerek területén kifejtett tevékenységünket. Mindezek alapvető feltételei ’TOGETHER – Stratégia 2025’ programunk sikeres végrehajtásának, illetve kizárólag autógyártóból vezető mobilitási szolgáltatóvá történő átalakulásunknak. Szponzorként és stratégiai partnerként jelentősen bővíteni kívánjuk részvételüket az ITS szakterületén.”

A Volkswagen-csoport 2022 végéig több mint 34 milliárd eurót invesztál a jövő olyan technikáiba, mint az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés, a digitális hálózatba kapcsolás és az új mobilitási szolgáltatások. A „Roadmap E” keretében 2025-ig a teljes vállalatcsoportra kiterjedően összesen 80 új elektromos modell érkezik a piacra, közülük 50 tisztán elektromos hajtással. Idén nyáron a Volkswagen AG „Mobility as a Service” leányvállalata, azaz a MOIA, mobiltelefonos alkalmazás alapú, igény szerinti ridesharing-szolgáltatást indított Hannover utcáin, a következő évben pedig Hamburg következik, ahol első ízben a tisztán elektromos hajtásrendszerű MOIA 6+ jármű is szolgálatba áll. A 2019-es évre további vehicle-on-demand szolgáltatások is szerepelnek a tervekben, például a Volkswagen UMI Urban Mobility International leányvállalatának tisztán elektromos „We Share” autómegosztó (carsharing) kínálata. 2019 első negyedévében új, innovatív nagyvárosi járműkoncepciók és mikromobilitási megoldások is megjelennek, például a városi közlekedés azon a bizonyos „utolsó kilométerén” használható, elektromos, zajtalan és helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő Cityskater formájában.

Pontosan ilyen iránymutató az infrastruktúra- és energiamegoldások területén végzett tevékenység. Az IONITY keretében a Volkswagen-csoport a töltő-infrastruktúra bővítésében vesz részt, s a vegyesvállalat 2020-ig mintegy 400 gyorstöltőállomás létesítését tervezi az európai autópályák mentén. Wolfsburgi székhelyén a Volkswagen-csoport jelenleg olyan energiamenedzsment-rendszerek (Micro Grid) alkalmazásán dolgozik, amelyek az energiát intelligens módon szabályozva járulnak hozzá a hálózati stabilitáshoz. A Kuka automatizálási specialistával közösen a vállalatcsoport emellett az elektromos járművek számára készülő első mobil töltőrobot fejlesztésében is részt vesz: „Carla” a jövőben a nyilvános helyen leparkolt elektromos járműveket töltheti gyorsan, egyszerűen és önállóan. A járművek egymás közötti, illetve a környezetükkel folytatott kommunikációjára kifejlesztett WLANp technológia 2019-től tervezett bevezetésével a Volkswagen-csoport széles körben növelheti a közlekedés biztonságát, illetve az utak áteresztőképességét, ezzel is mérsékelve a széndioxid-kibocsátást. A Volkswagen Financial Services saját Mobility Unit részlegével szintén megjelenik olyan területeken, mint például az okosparkolás (Smart Parking), a tankolási és töltőkártya-megoldások, illetve útdíj-szolgáltatások, valamint az autóbérlési és -megosztási modellek. Scania svéd leányvállalatán keresztül a Volkswagen-csoport a rövidesen induló Scania City Solutions keretében olyan megoldásokat is fejleszt, amelyek a személy-, teher- és hulladékszállítást optimalizálják, valamint önálló és zavartalan on-demand közlekedési rendszereket és okos utazási alkalmazásokat (Smart Travel App) – mint a Scania Go! – kínálnak az ingázók számára. A Scania mindezzel jelentősen segíti a nagyvárosok hosszú távú fenntarthatóságot célzó átalakulását.

További központi témakör az automatizált vezetés. A Volkswagen-csoport olyan innovatív járműkoncepciókkal kívánja érzékeltetni a teljes mértékben önállóan közlekedő gépkocsikban rejlő lehetőségeket, mint a SEDRIC (SElf-DRIving Car), az AUDI AICON és a Volkswagen I.D.VIZZION. A hamburgi repülőtéren a Volkswagen, az Audi és a Porsche márkák teljes körű és mobiltelefonos alkalmazással bonyolítható szolgáltatás jellemezte, integrált koncepcióként mutatták be az automatizált parkolást – jelentős lépésként az automatizált vezetés útján. A projekt a Hamburg Szabad és Hanza-várossal folyó, jelenleg legszéleskörűbb stratégiai mobilitási partneri együttműködés része, a 2016-os megállapodás szerinti közös munka célja pedig közös projektek tervezése, konkrét alkalmazások és tesztek szervezése, s ezzel Hamburg mintavárossá fejlesztése a jövő hosszú távon fenntartható és integrált nagyvárosi mobilitása terén. Az együttműködés egyik mérföldköve a vállalat által a 2021-es ITS Világkongresszus hamburgi megrendezéséhez nyújtott kiemelt partneri támogatás.

 

A jövő mobilitása, mint közösségi feladat

Vezető mobilitási szolgáltatóvá alakulásának útján „TOGETHER – Stratégia 2025” programja keretében a nagyvárosi mobilitás fejlesztése kulcsfontosságú a Volkswagen-csoport számára, a jövő mobilitásának színtere ugyanis mindenekelőtt a nagyváros. Az ENSZ becslései szerint 2050-re a világ népességének közel 70 százaléka metropoliszokban él majd, azaz itt a legsürgetőbb a problémák megoldása, ám a változtatás lehetőségei is itt a legnagyobbak. A Volkswagen-csoport ezért nagyvárosok szorosan együttműködő partnereként kíván tevékenykedni, s világszerte már számos ilyen kapcsolat keretében fejlesztik, tesztelik, illetve valósítják meg a legkülönfélébb projekteket:

• Hannover városával közösen bonyolítja a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) „Nagyvárosi logisztika” („Urbane Logistik”) projektkezdeményezését, amelynek célja a tisztaüzemű, csendes, hatékony, s ezzel biztos jövő előtt álló logisztikai koncepciók kialakítása a nagyvárosok számára. Az első lépés a nagyvárosi üzleti forgalom részletes elemzése, a fejlesztési lehetőségek meghatározása, valamint az új koncepciók hatásainak előzetes kiértékelése.

• A Boston agglomerációs környezetében található Somerville-ben a vállalatcsoport márkájaként az Audi modellezi az automatizált és megosztott mobilitási szolgáltatások az utak áteresztőképességére és a városképre gyakorolt hatásait.

• Barcelonában a város és a vállalatcsoport márkája, a SEAT dolgozik közösen egy nagyvárosi mobilitási terven (Urban Mobility Plan), amelynek négy célkitűzése a biztonságos, hatékony, hosszú távon fenntartható és kiegyensúlyozott mobilitás elősegítése. A hatékony és gazdaságos mobilitás területére fejlesztette ki a SEAT Metropolis:Lab Barcelona az „About it” mobiltelefonos alkalmazást, amely egyéb funkciói mellett az elektromos töltőállomásokat és a Bicing kerékpárkölcsönző-rendszer pontjait, illetve a város különösen balesetveszélyes helyszíneit is megjeleníti.

• A Drezda városával folytatott partneri együttműködés keretében egyebek mellett az elektromos autók nyilvános töltőállomásainak infrastruktúrája bővül lépésről-lépésre. A projektpartnerek célja 2022-ig akár 250 töltő-, illetve gyorstöltőállomás létesítése, valamint Drezda az elektromos mobilitás, a digitalizáció és az innovatív járműpark-menedzsment (car-sharing) mintavárosává fejlesztése.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.