Spirit Auto Kaposvár Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. ŠKODA értékesítési eredmények – 2018. január
2018.02.21.
Újdonság a ŠKODA-ról

ŠKODA értékesítési eredmények – 2018. január

A ŠKODA januárban is a „gyorsítósávban” haladva sikerrel őrizte meg lendületét az előző évről.

SKODA

Hogyan értékeli a ŠKODA januári értékesítési eredményeit?

Az ügyfélkiszállítások 10,7 százalékkal összesen 103 800 darabra (2017. január: 93 800) emelkedtek, a ŠKODA így tavalyi eredményét is felülmúlva, 2018-ban története eddigi legjobb januári hónapját könyvelhette el. E rekord ismét igazolja, milyen vonzó friss és modern termékpalettánk, ami nagy örömmel tölt el minket. A növekedés motorjának ezúttal Európa bizonyult, ahol a ŠKODA összesen 64 700 gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek, ami 13,7 százalékos bővülésnek felel meg (2017. január: 56 900). Nyugat-Európában 13,0, Közép-Európában 12,3, míg Kelet-Európában 15,0 százalékkal emelkedtek a kiszállítások. Jelentős növekedést értünk el Oroszországban 26,0, Indiában 13,8, Törökországban 22,0, valamint Kínában 5,0 százalékkal. A legkeresettebb modelljeinknek januárban az OCTAVIA, a FABIA és a RAPID számítottak, míg KODIAQ SUV-modellünkből 13 600 darabot szállíthattunk ki 2018. január folyamán. A ŠKODA SUPERB sorozat tagjaiból 12 400 talált gazdára 2018 első hónapja során, emellett ŠKODA KAROQ kompakt SUV-modellünkből is 3900 példányt adhattunk át ügyfeleinknek. Utóbbi sorozattól további lendületre számítunk, akárcsak a márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatkozó újdonságainktól – ilyen például a megújult ŠKODA FABIA.

Milyen várakozásokkal tekint a 2018-as év elé?

Néhány piacunkat továbbra is kihívást jelentő gazdasági helyzet jellemzi, friss modellpalettánkkal azonban optimistán tekinthetünk 2018-ra. Nagy öröm számunkra, hogy a vásárlók bizalommal fordulnak a ŠKODA járművei felé, ezért világszerte folyamatosan dolgozunk termelőkapacitásunk bővítésén – legutóbb például Mladá Boleslav-ban indítottuk be a KAROQ gyártását.

Oroszország a ŠKODA egyik legnagyobb piaca. Hogyan ítéli meg az ottani januári eladásokat? Mire számít az elkövetkező hónapok során?

Az oroszországi piaci helyzet továbbra is kihívást jelent, azonban feltétlen jó hír, hogy a ŠKODA már 2016-ban visszatért itt stabil növekedési pályájára. A 2017-es bővülést követően a ŠKODA sikerrel őrizte meg lendületét és 26,0 százalékkal több, összesen 4500 gépkocsiját szállította ki az orosz piacon (2017. január: 3600). A ŠKODA továbbra is elkötelezett az orosz piac iránt.

Kína a ŠKODA legjelentősebb piaca. Hogyan értékeli januári eladási eredményeit? Mire számít ott az elkövetkező hónapok során?

Januárban a ŠKODA 5,0 százalékkal több, azaz 31 500 gépkocsiját szállította ki Kínában (2017. január: 30 000). Kína továbbra is a ŠKODA növekedési stratégiájának sarokköve, ahol több termékünkkel is megjelentünk 2017 folyamán. Áprilisban vezettük be ŠKODA KODIAQ modellünket, amellyel a márka a SUV-modellek új szegmensébe léphetett be, ez a legintenzívebben növekvő piacként a jövőre nézve is óriási potenciált rejt. Piaci bevezetése óta a KODIAQ kiszállításai folyamatos növekedést mutatnak. Ez volt széleskörű SUV-kampányunk első lépése, amelynek keretében négy SUV-modellünk érkezik a kínai piacra az elkövetkező évek során. Ezzel Kína lesz az egyetlen olyan piac, ahol a ŠKODA négy SUV-modellt is kínál. Ezeket kifejezetten a kínai piacra fejlesztjük és Kínában is gyártjuk majd. Augusztusban az OCTAVIA modellfrissítése mentén további újdonsággal jelentünk meg itt: a ŠKODA OCTAVIA COMBI már 5200 példányban kelt el kínai piaci bevezetése óta. 2017-ben ŠKODA RAPID sorozatunkat is felfrissítettük. Mindemellett 2017. novemberben a Kantoni Autószalonon (Guangzhou Motor Show) megtartottuk a ŠKODA KAROQ kínai premierjét. Mindezek alapján jelentősen megújult, az aktuális piaci trendekbe illeszkedő és az ügyféligényeket kielégítő modellkínálattal szolgálhatunk kínai vásárlóinknak, még szélesebb körű jelenléttel az új piaci szegmensekben.

Ismét kétszámjegyű százalékos növekedést (13,8 százalék) produkált a ŠKODA Indiában január folyamán, 1300 gépkocsiját szállítva ki. Mi a véleménye erről?

Örömünkre szolgál, hogy termékportfoliónk mind kedvezőbb fogadtatásra talál az indiai vásárlók körében. Különösen OCTAVIA (+22,4 százalék) és SUPERB (+39,0 százalék) sorozatunk járult hozzá nagyban a múlt havi növekedéshez.

A ŠKODA legkeresettebb modellje, a márka „szíve”, vagyis az OCTAVIA kiszállításai 4,5 százalékkal 35 700 darabra csökkentek 2018. januárban (2017. január: 37 400). Mivel magyarázza ezt?

Nem könnyű globális tényezőket meghatározni. Míg egyes piacokon a kiszállítások csökkenését, másokon növekedésüket tapasztalhattuk. A ŠKODA OCTAVIA továbbra is a márka „szíve” és világszerte legkeresettebb terméke. Tavaly indítottuk modellfrissítését a nemzetközi piacokon, emellett 2017-ben jelent meg az OCTAVIA COMBI első ízben Kínában, s meggyőződésünk, hogy új vásárlói célcsoportokat szólít meg e piacon. Számos meghatározó piacon azonban strukturális változások zajlanak, s általános trend, hogy mind több ügyfél dönt a SUV-szegmens modelljei mellett. A ŠKODA szintén reagál e folyamatra és SUV-kampányára összpontosít.

A ŠKODA RAPID kiszállításai 7,6 százalékkal 16 400 darabra estek vissza januárban (2017. január: 17 700). Mivel magyarázza ezt?

Nem könnyű globális tényezőket meghatározni. Míg egyes piacokon a kiszállítások csökkenését, másokon növekedésüket tapasztalhattuk. A ŠKODA RAPID pozíciója továbbra is szilárd a ŠKODA portfoliójában. Tavaly indítottuk modellfrissítését a nemzetközi piacokon, s meggyőződésünk, hogy e modell a jövőben is sikeres lesz. Számos meghatározó piacon azonban strukturális változások zajlanak, s általános trend, hogy mind több ügyfél dönt a SUV-szegmens modelljei mellett (a RAPID egyik legfontosabb piacán, Kínában is). A ŠKODA szintén reagál e folyamatra és SUV-kampányára összpontosít.

A ŠKODA SUPERB kiszállításai 8,3 százalékkal 12 400 darabra estek vissza januárban (2017. január: 13 500). Mivel magyarázza ezt?

Nem könnyű globális tényezőket meghatározni. Míg egyes piacokon a kiszállítások csökkenését, másokon növekedésüket tapasztalhattuk. Számos meghatározó piacon azonban strukturális változások zajlanak, s általános trend, hogy mind több ügyfél dönt a SUV-szegmens modelljei mellett. A ŠKODA szintén reagál e folyamatra és SUV-kampányára összpontosít.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.