1. Hírek
  2. Sikeres 2017-es üzleti év: a Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját
Újdonság a Volkswagenről

Sikeres 2017-es üzleti év: a Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját

Sikeres 2017-es üzleti évre tekint vissza a Volkswagen márka: összesen 6,23 millió járművet értékesített, forgalmát 80 milliárd euróra növelte. A különleges hatások előtti üzemi eredmény öt év után első ízben ismét nőtt, a 3,3 milliárd euró a legmagasabb eredmény 2012 óta. Az árbevétel-arányos nyereség (a különleges hatásokat nem számítva) az előző évi 1,8 százalékról 4,1 százalékra nőtt. Ezzel a Volkswagen márka a 2017-re kitűzött célokat mind túlteljesítette.

VW Open Corner

„Megmutatta a Volkswagen és a munkatársak erejét a 2017-es esztendő. Sikeresen megfordítottuk a trendeket, és minden területen egyértelműen versenyképesebbé váltunk. A TRANSFORM 2025+ stratégiánk megvalósítása jól halad, és érezhető eredményeket hoz. A munkavállalók és a vállalat között kötött Zukunftspakt megállapodástól a szabadidő-autók offenzíváján át egészen a regionális stratégiákig minden kezdeményezés hozzájárult a Volkswagen kedvező irányú fejlődéséhez. Ezt a lendületet kihasználjuk majd, és stratégiánk megvalósításának tempóját 2018 során is fokozzuk” – mondja Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke.

 

Az összes jelentős pénzügyi mutató javult

Az elmúlt évben összesen 6,23 millió járművet adott át ügyfeleinek a márka – ez 4,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Golf, a Tiguan és a Polo jóvoltából a márka három típussal képviselteti magát a világ tíz legnagyobb példányszámban eladott személyautói között. A legnagyobb növekedést a Volkswagen a szabadidő-autók piacán érte el: A Tiguan az előző évhez képest összesen 200 ezerrel több példányban talált gazdára, így összesen 720 ezer kelt el tavaly. Az USA piacán elérhető Atlas, és a kínai piacon kínált testvére, a Teramont, már néhány hónappal a piaci bevezetést követően túlteljesítették a várakozásokat. A 2017 ősze óta elérhető T-Roc iránt is nagy a kereslet. Így mára minden hetedik eladott Volkswagen egy szabadidő-autó, és ez az arány 2020-ra 40 százalékra emelkedik majd.

A márka termékei iránti erős kereslet jóval nagyobb forgalmat eredményezett. Körülbelül nyolc százalékkal emelkedett az előző évi – a strukturális változtatásokkal összhangban módosított – értékről, így elérte a 80 milliárd eurót.

Pozitívan alakult a márka nyeresége is: A különleges hatások előtti üzemi eredmény (EBIT) nagyjából 77 százalékkal, 3,3 milliárd euróra nőtt. Hasonlóképpen jelentős arányban, 4,1 százalékra nőtt a működés árbevétel-arányos nyeresége is. E tekintetben a márka eredetileg 2,5-3 százalékos célt tűzött ki a 2017-es évre, majd évközben az előrejelzést kicsivel e fölé emelte. A dízeltéma különleges hatásai a 2017-es évben a működési eredményt 2,8 milliárd euróval terhelték (2016: 5,2 milliárd euró).

 

A szabadidő-autók offenzívája és a Zukunftspakt a működési eredmény legfontosabb növelői

Az eredmények pozitív alakulása mögött a legfőbb okok a nagyobb darabszám, valamint a jobb termék kínálat voltak. Ezenkívül a gyártási költségeket is sikerült csökkenteni. Itt különösen a Moduláris Keresztmotoros Platformra (Modularen Querbaukasten, MQB) való összpontosítás fizetődött ki. A 2017-es évben a kiszállított járművek 40 százaléka alapult az MQB padlólemezen, ez nagyjából a duplája a 2015-ös aránynak. A következő években ez a pozitív fejlődés tovább gyorsul majd. Az állandó költségek a már megkezdett termékoffenzíva ellenére összességében csupán kis mértékben emelkedtek.

Az üzemi tanács és a vállalat megállapodása, a Zukunftspakt jelentős mértékben hozzájárult a fokozott versenyképességhez. A kidolgozott intézkedések 2020-tól évente 3,7 milliárd euró mértékű pozitív hatással bírnak majd az eredményre, ebből csupán Németországban 3,0 milliárd eurót realizálnak majd. Az elmúlt évben már megkötötték mind a 9200 szükséges nyugdíjkorhatár előtti részmunkaidős szerződést, amelyek fokozatosan 2020-ig lépnek majd életbe. A németországi telephelyek termelékenységét is sikerült fokozni. A Wolfsburg (Tiguan és Touran), Emden, Salzgitter és Kassel üzemek összességében az átlagnál nagyobb mértékben erősödtek e tekintetben.

 

Régiók: a trendfordító tervek hatása

Az elmúlt üzleti évben a régiók is fontos sikertényezőt jelentettek. Így a Volkswagen mindegyik nagy régióban növelte a piaci részesedését, piaci helyzetét a kifejezetten az adott régióra fejlesztett típusokkal erősítette meg. Az Amerikai Egyesült Államokban a Volkswagen márka 2013 óta először növelte kiszállításait (+5,2 százalék), miközben a teljes piac zsugorodott. Oroszországban (+20,4 százalék) és Brazíliában (+19,7 százalék) a márka két számjegyű növekedést realizált. Kínában a Volkswagen márka a kiszállításait 5,9 százalékkal fokozta, így a világon első márkaként szállított ki egyetlen piacra 3 milliónál több járművet.

Herbert Diess: „Az irány helyes. A jobb eredménnyel a  márka  jelentős  mértékben hozzájárul a teljes konszern sikeréhez. Ám most még mindössze a kezdeteknél állunk. A fő tevékenységünk további fejlesztéseivel megerősítjük az alapokat, hogy a Volkswagen márkát 2025-ig az elektromobilitás terén a világon vezetővé tegyük.”

 

Elektromos offenzíva: új e-mobilitási igazgatósági részleg

Az elektromos offenzívája kezdetének előkészületeit 2018-ban tovább erősíti a Volkswagen. Az újonnan alapított e-mobilitási igazgatósági részleggel, Thomas Ulbrich vezetése alatt, a márka összefogja az összes villamosítási törekvését, és egyúttal ezt a központi jövőtémát igazgatótanácsi szinten kezeli.

A Volkswagen márka 2020-tól tervezi a Moduláris E-hajtáslánc Platform (Modularen E-Antriebs-Baukasten, MEB) padlólemezre épülő tisztán elektromos meghajtású új generációs járművek bevezetését. Az ehhez kapcsolódó előkészületek a tervek szerint haladnak. Így a márka a Zwickau városában található üzemet nagyságrendileg egymilliárd euró beruházással az e-mobilitás európai kompetenciaközpontjává építi ki, és az összes MEB járművet itt építi majd az európai piacra. A jövőben naponta 1500 villanymotoros, az MEB padlólemezen alapuló személyautó készül itt. További vezető gyárak kialakítását tervez még a márka Kínában és Észak-Amerikában. Az elektromos autók új nemzedékének gyártása így a három nagy régióban szinte egyszerre futtatható fel.

Az I.D.-család első képviselőjeként 2020-ban kerül majd piacra a Volkswagen I.D. típus. Ezt rövid időközökkel követi majd többek között egy villanymotoros szabadidő-autó – az I.D. CROZZ – és az I.D. BUZZ – a jövőbeli Bulli. Az I.D. VIZZION koncepcióval a Volkswagen csupán néhány nappal ezelőtt nyújtott betekintést az I.D.-család várható zászlóshajójába. A tanulmányautó egyértelművé teszi az MEB kínálta hatalmas lehetőségeket. Ráadásul a járművek köré a Volkswagen egy átfogó ökoszisztémát is kiépít, amely a töltőoszloptól a „zöld” áramon keresztül egészen a digitális szolgáltatásokig terjed. Így az elektromos autókra való átállás a lehető legegyszerűbbé és legvonzóbbá válik.

„Az e-Golf iránti jelentős kereslet mutatja, hogy a villanyautók egyre nagyobb mértékben terjednek. Amikor a műszaki tartalom és az ár megfelelő, akkor az ügyfelek szívesen átülnek. Az I.D.-családdal a villamosítás élére állunk majd” – tette hozzá Diess.

 

Tervek 2018-ra: tovább nőnek a kiszállítások, a bevétel és a nyereség

Jól indította a 2018-as üzleti évet a Volkswagen Személyautók. Január és február hónapok során a márka világszerte több mint 940 ezer személyautót szállított ki, ezzel 6,5 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát. Különösen a hazai piacon, Németországban mutat egyértelműen felfelé a trend: 13,3 százalékkal nőttek az eladások.

Az év további részében a Volkswagen márka folytatja a növekedő tendenciát, és tovább növeli majd a kiszállításokat, a bevételt, valamint a nyereséget. A szabadidő-autós offenzíva többek között a Touareg új generációjával ér el új csúcspontot. A Volkswagen a 2018-as év végén a T-Cross jóvoltából egy teljesen új szegmensbe lép be. Ezenkívül az idei évre négy új, kifejezetten a kínai piacra szánt szabadidő-autó bevezetését tervezi a márka.

A márka a folyó üzleti évben tovább dolgozik majd a nyereségességén. A Zukunftspakt megegyezésben foglalt intézkedések a németországi telephelyek termelékenységét további 7,5 százalékkal növelik majd. A régiókban is további pozitív fejlődéssel számol a Volkswagen, különösen Észak-Amerikában, Brazíliában és Oroszországban.

Azonban a fokozott versenyképességet ebben és a következő években még érezhetően nagyobb terhelések ellensúlyozzák – többek között az új WLTP fogyasztásmérési szabványra való átállás, a teljes flotta szén-dioxid-kibocsátása kapcsán kitűzött célok elérése, valamint az elektromos offenzíva felfuttatása kapcsán. Ám ezen visszatartó hatások ellenére a Volkswagen márka célként tűzte ki, hogy az árbevétel-arányos nyereséget ezen a szinten tartja, illetve lehetőség szerint tovább növeli. A 2018-as üzleti évre ezért a működés árbevétel-arányos nyeresége szempontjából 4,0-5,0 százalékos célt határozott meg. Az értékesítéshez kapcsolódó bevételek tekintetében 10 százalékos növekedés a terv idénre. A fent leírt nehezítő körülmények ellenére a márka megerősíti, hogy 2020-ra továbbra is a közelmúltban 4,0-5,0 százalékra megemelt árbevétel-arányos nyereség a cél.

„A TRANSFORM 2025+ stratégiával elindultunk a Volkswagen jövőjének biztossá tétele útján. Az erős kezdés után most tovább folytatjuk ezt a tempót. Villamosítási stratégiánk teljes mértékben a tervek szerint halad. Ha tartjuk az eddigi ütemet, akkor a 2018-as év is jó év lesz a Volkswagen számára, és sikerül a márka hosszú távú átalakítása” – folytatta Herbert Diess.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.