SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal
Moszkvától Vlagyivosztokig. A legendás transz-szibériai vonat több, mint 9000 kilométeres távolságot tesz meg. Ez ugyanaz a távolság, amekkorát a SEAT Leon eddig eladott több mint két millió egysége egymás után sorba helyezve jelentene. A negyedik generáció közelgő beindításával visszatekintünk a vállalat egyik pillérének fejlődési pályájára.
Egy modell és egy márkanév kezdete
A Leon nem csak meghaladta a két millió darab értékesítési mennyiséget, hanem ezt a három generációja során folyamatosan növekedéssel érte el. A jelenlegi nemzedék - amely 2012-ben indult, és továbbra is a piacon van - több mint egymillió eladott egységet jelentett, vagyis kétszer annyit, mint az első generáció, mely 1999-ben indult, és összesen 534.797 gépkocsit jelentett, és harmadával többet, mint a második generáció, a 2005-ben indult, és 675.915 darabos értékesítéssel záró SEAT Leon változat.
Az új piacok és a kibővített termékcsalád jelentik a spanyol kompakt gépkocsi gyors növekedésének magyarázatát, beleértve a Leon családi változatát, és annak különböző variációit is, így például a Leon X-Perience-t is . Ez a lendület hasonló volt, mint ami a SEAT esetében volt tapasztalható a 2010 óta regisztrált 60% -os értékesítési növekedéssel.
Martorell-től a nagyvilágba
A Leon első nemzedéke 43 piacra jutott el, míg a jelenleg is futó modell 48 piacra ért el, ezek közül például Algéria, Ukrajna és Azerbajdzsán voltak új piacok. Egyébként a Leon számára Új-Zéland a legtávolabbi célállomás, ahol forgalmazása 2017-ben kezdődött.
A SEAT exportja a nemzetközi diverzifikáció eredményeként növekedett, jelenlegi termelésének több mint 80%-a kerül külföldi piacokra, ami nagyon hasonló arány a Leon gépkocsik nemzetközi piaci részesedéséhez. A vállalat fő piaci adatai is ezt a világméretű terjeszkedést szemléltetik: az első generáció esetében Spanyolország az értékesítésből 38%-kal részesedett, míg mára ez az arány 20%-ra csökkent.
Ennek az ellenkezője igaz Németországra, amelynek részesedése a modell teljes értékesítésében az első nemzedék 13 százalékáról a jelenlegi nemzedék által elért 24 %-ra nőtt. Az Egyesült Királyság a SEAT nemzetközi terjeszkedésének másik példája, ahol a jelenlegi generációból több mint kétszer annyit adtak el, mint az első nemzedékhez tarozó gépkocsiból, ami 2019 augusztusáig 132.684 értékesített autót jelent, a korábbi 50.740 darabbal szemben.
"Barcelonában alkották"
A SEAT Leon három generációját a SEAT üzemében, a Barcelona melletti Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártották. Az elsőt az olasz Giorgetto Giugiaro tervezte, a másodikat Walter da Silva, a harmadikat pedig Alejandro Mesonero-Romanos, és a spanyol tervező volt a felelős azért, hogy életre keltse a modell negyedik generációját is.
A legerősebb
A dinamizmus mindig is SEAT ismertetőjele volt, és még jellemzőbb volt ez a tulajdonság a Leon esetében. A SEAT Leon Cupra R jelenleg a márka azon sorozatgyártású autója, amelyiket a legnagyobb motorral szereltek, és 310 lóerős teljesítményre képes, illetve már bevezetésekor, 1999-ben is a SEAT Leon volt a legerősebb modell a cég történetében 180 lóerős motorral, 6 fokozatú sebességváltóval és a négykerék hajtással.
A versenyzés története
A SEAT Leon 2008-ban és 2009-ben is megnyerte a túraautók világbajnokságát (WTCC), és ezzel első alkalommal fordult elő, hogy egy autógyár dízelmotoros gépkocsival nyerte el a világbajnoki címet.
A Leont a versenypályán elért rekordok is jellemzik, mert a Jordi Gené vezette SEAT Leon Cupra 2014-ben az németországi Nürburgringen új sebesség rekordot állított be az elsőkerék hajtású gépkocsik kategóriájában 07:58-as idejével. Egy évvel később pedig a Leon ST CUPRA is a leggyorsabb családi autó lett ezen a legendás pályán, 7:58:12-as idővel.