1. Hírek
  2. Kiszállításai és pénzügyi eredményei tekintetében egyaránt új rekordot állított fel 2017-ben a ŠKODA AUTO
Újdonság a ŠKODA-ról

Kiszállításai és pénzügyi eredményei tekintetében egyaránt új rekordot állított fel 2017-ben a ŠKODA AUTO

Egész eddigi története legsikeresebb évének bizonyult a 2017-es esztendő a ŠKODA AUTO számára, a cseh gyártó ugyanis globális kiszállításai és pénzügyi mutatói tekintetében egyaránt új rekordértékeket ért el. Kiszállításai 6,6 százalékkal 1 200 500 járműre (2016: 1 126 500) nőttek a megelőző évhez képest, ezzel a ŠKODA AUTO eddigi legsikeresebb üzleti évét zárta. Ugyanezen időszak alatt forgalma 20,8 százalékkal ugyancsak új csúcsértékként 16,6 milliárd euróra (2016: 13,7 milliárd euró) bővült. 1,6 milliárd euró működési eredményével a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka 34,6 százalékos növekedést könyvelhetett el a megelőző évhez képest (2016: 1,2 milliárd euró). „Stratégia 2025” programjával, illetve ahhoz kapcsolódó termékoffenzívájával a vállalat immár jövőbeni növekedését készíti elő. Az elkövetkező két év során a ŠKODA AUTO összesen 19 új modellje jelenik meg a piacon, köztük már 2019-ben az idei Genfi Autószalonon bemutatkozott ŠKODA VISION X tanulmány sorozatgyártású változatával.

SKODA Open Corner

„A 2017-es esztendő meggyőzően igazolta, milyen kedvező fogadtatásra talált széles és vonzó modellpalettánk: több mint 1,2 millió kiszállított járművel 2017 a vállalat történetének eddigi legsikeresebb éve” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke. „Ezúton is szeretnék köszönetet mondani szerte a világon minden ügyfelünknek termékeink iránt tanúsított bizalmukért és márkánk iránti hűségükért, mi pedig minden eddiginél motiváltabban kívánunk haladni ezen az úton. S pontosan ezt tesszük, amikor nem csupán 19 új modellel jelenünk meg 2020 végéig a piacon, hanem a vállalat történetének legszélesebb körű beruházási programját is elindítjuk: az elkövetkező öt év során a ŠKODA AUTO mintegy kétmilliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás és az új mobilszolgáltatások területeibe, következetesen folytatva ’Stratégia 2025’ programja végrehajtását” – folytatta Bernhard Maier.

Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és az IT területeiért felelős tagja hozzátette: „A 2017-es üzleti év során tovább növeltük kiszállításainkat, miközben magasan tartottuk termelési helyszíneink kihasználtságát. Termékeink modellek szerinti kedvező megoszlásával (modellmix), illetve tovább optimalizált termékköltségeinkkel sikerrel haladhattunk a nyereséges növekedés útján. Rekordszintű, 1,6 milliárd eurós működési eredményünk (+34,6 százalék) forgalmunkat (+20,8 százalék) is meghaladó mértékben nőtt, ami mindenekelőtt SUV-stratégiánk sikeres végrehajtásának és tovább javuló költségpozícióink eredménye.”

„Munkatársaink alkotják e nagyszerű sikerek legfontosabb pillérét” – emelte ki Bohdan Wojnar, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a személyügy területéért felelős tagja és a teljes kollektívának köszönetet mondott a vezetés nevében. „Dolgozóink nagyfokú elkötelezettségükkel és tudásukkal tették lehetővé e kiváló eredményeket. Az elektromos mobilitás, illetve az automatizálás és a robotizálás területein a jövőben is célzottan kívánjuk továbbképezni őket, hogy teljes mértékben felkészülten várhassák az autóipar jövőbeni átalakulását” – folytatta Bohdan Wojnar.

 

A vállalat történetének legsikeresebb éve

Forgalma és eredménye tekintetében egyaránt új rekordértékeket ért el a ŠKODA AUTO a 2017-es üzleti év során. A forgalom 16,559 milliárd euróra (2016: 13,705 milliárd euró) emelkedve az eddigi, 2016-os rekordot is 20,8 százalékkal múlta felül. A működési eredmény 34,6 százalékkal 1,611 milliárd euróra (2016: 1,197 milliárd euró) emelkedett, ami a forgalom 9,7 százalékának (2016: 8,7 százalék) felel meg.

Az adózás előtti eredmény 33,9 százalékkal 1,570 milliárd euróra (2016: 1,173 milliárd euró), nőtt, míg az adózás utáni eredmény 2017-ben 1,274 milliárd euróra (2016: 0,951 milliárd euró), azaz 34,0 százalékkal magasabbra adódott a megelőző évinél. A beruházások 733 millió euró (2016: 548 millió euró) értékben zajlottak tavaly.

 

Továbbra is Kína a legjelentősebb piac

A ŠKODA AUTO rekordszámú, 1 200 500 gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek 2017 folyamán, ami 6,6 százalékos növekedést jelent 2016-hoz (1 126 500 kiszállítás) viszonyítva. A ŠKODA AUTO tíz legjelentősebb piacának élén 325 000 kiszállítással tavaly is Kína állt, majd Németország (173 300), Csehország (95 000), Nagy-Britannia (80 100), Lengyelország (66600), Oroszország (62 300), Franciaország (27 300), Törökország (25 000), Olaszország (24 700) és Ausztria (24 300) következett.

Ugyancsak erősen kezdte a ŠKODA AUTO a 2018-as esztendőt is, egyaránt új rekordot állítva fel januárban és februárban, illetve 12,4 százalékkal összesen 196 600 darabra (2017: 174 900 jármű) növelve kiszállításait az első két hónap alatt. Márciusban számos újdonsággal érkezett a Mladá Boleslav-i gyártó a Genfi Autószalonra. A ŠKODA VISION X tanulmány világpremierje mellett a márka itt mutatta be széles körűen továbbfejlesztett ŠKODA FABIA sorozatát és a ŠKODA KODIAQ L&K formájában a népszerű SUV-modell csúcsváltozata is megjelent a rivaldafényben.

 

Sikeres termékportfolió

Immár hét személygépkocsi-sorozatával – CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ KODIAQ és SUPERB – a cseh gyártó története eddigi legszélesebb termékportfólióját kínálja. Legkedveltebb modelljének 2017-ben is a ŠKODA OCTAVIA bizonyult, míg zászlóshajója, a ŠKODA SUPERB tovább haladt növekedési pályáján. Jelentősen hozzájárult a 2017-es értékesítési rekordhoz a ŠKODA KODIAQ. A nagyméretű SUV-modellt első teljes értékesítési éve során mintegy 100 ezer példányban szállították ki, míg a tavaly ősszel a piacra érkezett KAROQ kompakt SUV-modellből mindössze néhány hét alatt 6500 darab kelt el és további több ezer megrendelés érkezett rá.

 

2020-tól akkumulátorhajtású gépkocsi is készül Mladá Boleslavban

A nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka a jövőben az elektromos mobilitásra kíván összpontosítani és története legnagyszabásúbb beruházási programja keretében folytatja az innovatív hajtástechnikák fejlesztését. 2019-ben indul a ŠKODA CITIGO BEV, azaz a márka első tisztán elektromos modelljének gyártása, s még ugyanebben az évben gördül le Kvasinyban a szerelőszalagról a ŠKODA SUPERB PHEV, vagyis az első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású ŠKODA. Ugyancsak 2019-től a ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i gyára a vállalatcsoport további márkái számára is készít elektromos komponenseket, 2020-ban pedig kezdetét veszi a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épülő, tisztán elektromos hajtású ŠKODA VISION E sorozatgyártása. A cseh gyártó az elkövetkező két év során összesen 19 új modellel jelenik meg a piacon, köztük a Genfi Autószalonon bemutatott VISION X nagyvárosi crossover (Urban Crossover) tanulmány sorozatgyártású változatával, amely már a jövő év során megérkezik. 2025-ig összesen tíz részben vagy tisztán elektromos modell jelenik meg a ŠKODA AUTO kínálatában.

 

ŠKODA AUTO – egyértelmű stratégia egészen 2025-ig

„Stratégia 2025” programjával a ŠKODA AUTO annak koncepcióját határozta meg, hogyan kívánja további növekedésre váltani az autóiparban – elsősorban az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity területein – zajló mélyreható átalakulást. Ugyancsak a márka központi aktivitási területe termékeinek és folyamatainak digitalizációja, az újabb piacok meghódítása, illetve hagyományos autógyártói tevékenységének sokrétű mobilitási szolgáltatásokkal való bővítése. A ŠKODA AUTO ezzel két dimenzióban is növekedni kíván: járműértékesítése bővítése mellett új üzleti területek – mint például a digitális mobilitási szolgáltatások – jelentenék a fejlődés még szélesebb alapját. „Stratégia 2025” programja keretében a ŠKODA AUTO intenzíven kívánja fejleszteni nemzetközi jelenlétét is. A vállalat jelenleg 102 piacon aktív és tervei szerint 120 országra terjesztené ki tevékenységét. Még az idén megjelennek a márka termékei Szingapúrban, 2019-ben pedig a dél-afrikai piacra is belép.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.