Spirit Auto Kaposvár Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Jürgen Stackmann: „Az elektromos mobilitás egy érzelemgazdag és lenyűgöző dolog. Az ID.R ezt az egyértelmű üzenetet közvetíti felénk.”
2019.09.04.
Újdonság a Volkswagenről

Jürgen Stackmann: „Az elektromos mobilitás egy érzelemgazdag és lenyűgöző dolog. Az ID.R ezt az egyértelmű üzenetet közvetíti felénk.”

Szeptember 2-án az ID.R egy igen különleges kihívással néz szembe a Kínában található Tianmen hegységben. A rekordvadász francia versenyző, Romain Dumas az ID.R volánja mögött olyan mércét állít fel, amelynek megdöntésére később a versenytársak is kísérletet tehetnek. Ezidáig senki sem vágott neki versenyautóval a mítikus hegységbe vezető, különösen kanyargós hegyi útnak. A jövőbeni ID. termékcsalád sportos előfutára, az ID. R versenyautó révén a Volkswagen bepillantást enged az elektromos hajtású járművek területén rendelkezésre álló szakértelmébe, amelyhez a motorsport világát most tesztelési területként és állomásként használja. Mindössze egy év leforgása alatt a Volkswagen és tisztán elektromos ID.R versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen (Egyesült Államok) és a Goodwood Festival of Speed (Egyesült Királyság) eseményén, valamint a németországi Nürburgring-Nordschleife versenypályáján. Az alábbi interjúban Jürgen Stackmann, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és az értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagja kifejti, hogy a „Kínai kihívás” miért bír szimbolikus jelentőséggel a Volkswagen márka mobilitás területén indult átállásához kapcsolódóan.

VW

Stackmann úr, az egész Volkswagen csapat izgatottan várja az ID.R felbukkanását a legendás Tianmen hegységben. Mitől különleges ez az esemény az Ön számára?

Ez egy egyedülálló kihívás. A korábbi rekorddöntésekkel ellentétben a csapatunknak ezúttal szinte semmilyen információja sincs a pályáról és nincs lehetőség a szimulátorokon vagy a helyszínen történő gyakorlásra sem. Izgatottan várom a rekordkísérletet, hiszen ennek a hegynek egészen kivételes, legendás jelentősége van Ázsiában. A Volkswagen számára a kínai piac kiemelten fontos, és azon vagyunk, hogy elektromobilitási stratégiánk teljes gőzzel, a mi aktív részvételünkkel valósuljon itt meg.

 

Mi a céljuk a Tianmen hegységbeli rekordkísérlettel?

Az ID.R versenyautóval ismét igazolni szeretnénk, hogy az elektromos mobilitás nem csupán egy élményteli dolog, de hatékony megoldás és igen nagy teljesítményre is képes. Az elektromobilitás egy érzelemgazdag és lenyűgöző dolog: az ID.R ezt az egyértelmű üzenetet közvetíti felénk. Reméljük, hogy az általunk meghatározott mérce jó alap lesz és az elektromos járművek rendszeresen visszatérnek a Tianmen hegységhez, hogy egyre újabb magaslatokra törjenek. A helyzet hasonló az ID család sorozatgyártású modelljeinél: meggyőződésünk, hogy a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) egyedülálló. Nem csupán a jövőbeni ID. modellek alapjául szolgál majd, de más járműgyártók számára is elérhető lesz.

 

Milyen szerepe van az ID.R modellnek az ID. család sorozatgyártású járműveinek fejlesztésében?

Az ID.R a mi elektromos versenygépünk, amely érzelmeket ébreszt és az elektromobilitás bűvkörébe vonja az embereket. Azonkívül számos hétköznapi előítéletet is segít eloszlatni az elektromos autózással kapcsolatban. Nem mellesleg néhány hónappal ezelőtt jelentettünk meg saját csatornáinkon „Az elektromobilitás 12 mítosza” címmel egy összeállítást, amely éppen ezeket a közhiedelmeket cáfolja meg. Az ID.R sportos előfutára a jövőbeni ID. termékcsaládnak, többek között az ID.31 modellnek, amely hivatalosan a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik majd be. De természetesen az ID.R versenyautónak óriási jelentősége van a technológia sorozatgyártásba történő átültetése kapcsán is. A projekt két évvel ezelőtti indulása óta például elképesztő mennyiségű tudást halmoztunk fel az elektromos mobilitás, a szoftverek, az akkumulátor menedzsment és a töltési technológia területén és ezeket az ismereteket fel tudjuk használni a sorozatgyártású modellek fejlesztésénél is.

 

Hogyan értékeli az elektromos mobilitás területén született fejlesztéseket?

Ez egy érdekes és izgalmas időszak, de nem csupán számomra, mint az értékesítés és marketing területekért felelős igazgatónak, hanem az egész iparágnak. Igazán izgalmas dolog egy csodás csapattal ötleteket és stratégiákat kialakítani az elektromobilitás ezen szintjén, hogy meggyőzzük ügyfeleinket, – és azokat, akik egyszer remélhetőleg szintén azok lesznek – az elektromos járművek jelentik a választ napjaink kihívásaira. Elképesztő vezetési élményt nyújtanak, emellett olyan előnyöket és tulajdonságokat kínálnak, amelyekről néhány élve csak álmodhattunk: hasonló külső méretek mellett nagyobb teret kínálnak, csendesek, igen hatékonyak, gazdaságos és olcsó a fenntartásuk és a formatervezőink számára teljesen új lehetőségeket nyitnak meg.

 

Lehetséges, hogy egy nagy hatótávolságra képes, rengeteg helyet kínáló elektromos autó kiemelkedő vezetési élményt kínáljon?

Nem is kérdés. Csak meg kell tapasztalni a gyorsítás érzését egy elektromos autóban. Természetesen ezt nem lehet egy az egyben átültetni az ID.R modellből az ID. család sorozatgyártású járműveibe, hiszen előbbi 500 kW teljesítményt kínál, ami messze több, mint amit az ügyfelek szeretnének. De azt már tudjuk, hogy az elektromos hajtásnak köszönhetően lényegesen kisebb teljesítmény is nagyszerű gyorsulást garantálhat. De ez olyasmi, amit át kell élni, egyébként nem hiszi el az ember.

1, Ez a jármű Európában még nem elérhető.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.