1. Hírek
  2. Ikonikus járművek elektromos kiadásban!
Újdonság a Volkswagen Haszonjárművektől

Ikonikus járművek elektromos kiadásban!

Bemutatkoznak a progresszív plug-in hibrid összkerékhajtású Multivan és California modellek.

VW Open Corner

A Volkswagen Haszonjárművek új, progresszív plug-in hibrid összkerékhajtással villamosítja a Multivan és a California modelleket. A rendkívül hatékony hajtásrendszer a tisztán elektromos hajtást nagy hatótávolsággal és maximális vonóerővel kombinálja. A plug-in hibrid hajtásrendszer 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál. A hibrid rendszer egy új csúcstechnológiás négyhengeres motorból (1.5 TSI evo2), az első tengelyen elhelyezkedő villanymotorból és a hátsó tengelyen található második villanymotorból áll. A két villanymotort egy új, 19,7 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor táplálja, amely a Multivan esetében akár 95 kilométeres, a California esetében pedig 91 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít. Az új Multivan eHybrid 4MOTION már megrendelhető, míg az új California eHybrid 4MOTION hamarosan megrendelhető lesz Magyarországon.


Innovatív ikonok: A második generációs plug-in hibrid hajtásrendszer a kultikus Multivan buszt és az ikonikus California lakóautót a mindennapok elsőszámú elektromos járműjévé varázsolja. Hosszabb utakon viszont a rendkívül gazdaságos hajtásrendszer a hosszú hatótávolsággal nyűgöz le. A Volkswagen Haszonjárművek innovatív műszaki fejlesztéseinek jellegzetes példája a teljesen új csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű, amelyet egy második villanymotor tisztán elektromos meghajtással működtet. A Volkswagen Haszonjárművek tudatosan döntött a plug-in hibrid és az összkerék-hajtásrendszer kombinációja mellett, hogy a két sokoldalú járműnek tökéletes tapadást biztosítson — legyen szó akár sí, akár egyéni utazásról. A szokványos tengelytávú Multivan eHybrid 4MOTION 25.920.700,- Forinttól érhető el; a mindig nyújtott karosszériával és az alapfelszereltség részét képző felnyitható tető alatt található két alvóhellyel rendelkező California eHybrid 4MOTIONként kapható; valamint a belső térben két hálóhellyel rendelkező California eHybrid (a Beach Tour felszereltségi szintből) kerül forgalomba. A plug-in hibrid összkerékhajtású Multivan magyarország-i és California modellek európai előértékesítése már elkezdődött.


Három hatékony hajtóerő: A plug-in hibrid hajtású Multivan és California a második eHybrid generáció egy teljesen új rendszere. Az új Multivan eHybrid 4MOTION és California eHybrid 4MOTION modellekben az 1.5 TSI evo2 megnevezésű csúcstechnológiás turbófeltöltős benzinmotor dolgozik. A 130 kW (177 LE) teljesítményű négyhengeres motort olyan innovatív tulajdonságok jellemzik, mint a VTG (változó turbinageometriájú) turbófeltöltő, amely 350 bar nyomáson hatékony nagynyomású befecskendezéssel és a szintén rendkívül hatékony TSI-evo égési folyamattal rendelkezik. Ez utóbbi így magas motorhatékonyságot biztosít, ami cserébe csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A gazdaságos és erős benzinmotort az első tengelyen található 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotor egészíti ki. A villanymotor egy plug-in hibrid modulba van beépítve, egy dupla tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) együtt. A DSG-t (DQ400e evo) kifejezetten plug-in hibrid sebességváltóként tervezték és fejlesztették tovább. Ez a fejlesztés lehetővé teszi a Volkswagen Haszonjárművek számára, hogy új és még hatékonyabb hibrid stratégiát valósítson meg. Harmadik technikai modulként egy második villanymotor kerül alkalmazásra a csatolt hosszlengőkaros hátsó futóművön. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 LE). Technikai értelemben véve az elülső és a hátsó motorok állandó gerjesztésű szinkronmotorok. Az 1.5 TSI evo2 motor és a villanymotorok együttesen 350 Nm rendszernyomatékot állítanak elő, és a maximális teljesítmény szinte álló helyzetből elérhető.


Erőteljes akkumulátor és gyors töltés: A plug-in hibrid hajtás másik kulcsfontosságú eleme az új nagyfeszültségű akkumulátor. 19,7 kWh-ával csaknem kétszer annyi nettó energiatartalmat kínál, mint az előző, elsőkerék-meghajtású Multivan eHybrid. A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor egy új fejlesztési szakaszban lévő 96 cellamodulból áll, amelyeknek a hőmérsékletét külső folyadékhűtéssel szabályozzák. Különlegességként a tisztán elsőkerék- vagy hátsókerék-meghajtású plug-in hibrid hajtáshoz képest az új Multivan és California eHybrid 4MOTION fedélzetén egy helyett két teljesítmény- és vezérlőelektronikai rendszer működik. Ezek az első és a hátsó tengely területén találhatók, és az akkumulátor és az adott villanymotor közötti energiaáramlást irányítják; ennek során az akkumulátor egyenáramát (DC) a villanymotorok működéséhez szükséges váltakozó árammá (AC) alakítják. Az elülső teljesítmény- és vezérlőelektronikai rendszer DC/DC átalakítóként is szolgál a jármű alacsony feszültségű elektromos rendszerének 12 V-os feszültséggel való ellátásához. A további hibrid alkatrészek szintén tartalmazzák a töltőt. Az első Multivan eHybrid esetében elérhető 3,6 kW-os töltési kapacitás helyett AC töltőpontokon, például otthoni töltőállomáson, mostantól akár 11 kW-os töltési kapacitással is tölthető. Most először akár útközben is 50 kW4 energiával feltölthető a DC töltőállomásokon.


Hangtalan elektromos indítás: A Multivan és California modellek új plug-in hibrid összkerékhajtású verziója csoportelsőként debütál, hiszen ez kombinálja először a moduláris keresztmotoros platform (MQB) legújabb eHybrid rendszerét egy elektromos meghajtású hátsó tengellyel. A Multivan és a California eHybrid 4MOTION változata mindig tisztán elektromosan indul, amíg a kinti hőmérséklet nem csökken mínusz 28 fok alá. 65 km/h sebességig a hátsó villanymotor mindig aktiválódik, hogy összkerékhajtású „indítástámogatást" nyújtson. Az elektromos meghajtású hátsó tengely akkor is rendelkezésre áll, ha az akkumulátor lemerült: a hátsó tengely villanymotorjához szükséges energiát a TSI motor és az első villanymotor automatikusan termeli, amely ebben az esetben generátorként működik. Egy leválasztó egység segítségével a hátsó villanymotor hibrid vezérléssel automatikusan eltávolítható a hátsó tengely meghajtásáról, hogy normál vontatási körülmények között növelje a hatékonyságot.


Kiváló vezetési jellemzők: A 4MOTION rendszer teljesítmény elosztását az elektronikus stabilitásellenőrzés (ESC) szabályozza, és a vezetési helyzettől vagy a tengelyek vonóerejétől függően változtatható. Ez azt jelenti, hogy a hajtóerő akár 100 százaléka átirányítható az első vagy a hátsó tengelyre. Ha a járművezető a D üzemmódból S Sport üzemmódra vált, akkor az állandó összkerékhajtás aktiválódik — például havas vagy egyenetlen terepen való közlekedéskor. A menetdinamikát és a tapadást kedvezően befolyásolja az alacsony súlypont és a kiegyensúlyozott súlyelosztás, ami az akkumulátor (az első ülések alatt) és az üzemanyagtartály (a második üléssor alatt) elhelyezkedéséből, valamint a második villanymotor hátsó tengelybe történő integrálásából ered. Az új Multivan és California eHybrid 4MOTION tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/h sebességet is el tud érni. Hibrid üzemmódban a modell végsebessége 200 km/h.


Elektromos állóhelyzeti légkondicionálás: Mind a Multivan eHybrid 4MOTION, mind a California eHybrid 4MOTION elektromos állóhelyzeti légkondicionálással rendelkezik. Ez a VW busz és lakóautó hűtését, szellőztetését és fűtését is biztosítja. A klímaberendezés az energiát a nagyfeszültségű akkumulátorból, vagy töltés során az elektromos csatlakozóból nyeri, hogy már az utazás megkezdése előtt kellemes belső hőmérsékletet biztosítson a járműben. A kényelmi szempont mellett az állóhelyzeti légkondicionálás egy másik előnyt is kínál: ha a belső hőmérsékletet töltés közben is szabályozzák, az — a tisztán elektromos járművekhez hasonlóan — növeli az elektromos hatótávolságot, mivel a megfelelő klímaberendezés nem terheli az akkumulátor kapacitását elektromos üzemmódban. A töltőkábel csatlakoztatásakor a jármű körülbelül 30 percig légkondicionál; általában először az akkumulátor töltődik fel teljesen, és csak ezután indul be a légkondicionálás. Ha az állóhelyzeti légkondicionálást kizárólag a nagyfeszültségű akkumulátorról történő áramellátással működtetik, a funkció 10 perc után kikapcsol. Az állóhelyzeti légkondicionálás az Infotainment rendszer vagy az okostelefonos alkalmazás segítségével aktiválható. A Multivan és a California együtt készül majd el az elektromos ID. Buzzal a német Volkswagen Haszonjárművek hannoveri gyárában.


Megjegyzések:


1. Minden felszereltségi adat és ár (27%-os általános forgalmi adóval együtt) a Magyarországon elérhető modellkínálatra vonatkozik

2. Multivan eHybrid 4Motion, 130 kW (177 LE)/85 kW (115 LE), hatfokozatú dupla tengelykapcsolós váltó (DSG): Kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral 7,5—7,9 l/100 km; CO₂-kibocsátás lemerült akkumulátorral 169-180 g/km-ben; súlyozott kombinált CO₂-kibocsátás 18—21 g/km-ben, kombinált elektromos fogyasztás 21,7—22,9 kWh/100 km-ben plusz 0,8—0,9 l/100 km, kombinált elektromos hatótávolság 87—95 km-ben; CO₂-osztály(ok): B-G

3. California eHybrid 4Motion, 130 kW (177 LE)/85 kW (115 LE), hatfokozatú dupla tengelykapcsolós váltó (DSG): Kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral 7,7—8,1 l/100 km; CO₂-kibocsátás lemerült akkumulátorral 175—185 g/km-ben; súlyozott kombinált CO₂-kibocsátás 19-22 g/km-ben, kombinált elektromos fogyasztás 22,3—23,5 kWh/100 km-ben plusz 0,9—1 l/100 km, kombinált elektromos hatótávolság 84—89 km-ben; CO₂-osztály(ok): B-G

4. A DIN 70080 szabvány szerint meghatározott érték az ügyfélre vonatkozó töltési folyamatra 40 kW. Ideális körülmények között (pl. nagyon alacsony töltési szint vagy magas akkumulátor-hőmérséklet esetén) azonban akár 50 kW töltési teljesítmény is elérhető


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.