1. Hírek
  2. Három Volkswagen világpremier: progresszív hibrid-, földgáz- és dízelrendszerek mutatkoztak be a Bécsi Motorszimpóziumon
Újdonság a Volkswagenről

Három Volkswagen világpremier: progresszív hibrid-, földgáz- és dízelrendszerek mutatkoztak be a Bécsi Motorszimpóziumon

Teljes egészében új fejlesztésű innovatív hajtásrendszerekkel bővíti modellprogramját a Volkswagen. Ezek között 48 voltos technikával működő, széles körben megfizethető hibridhajtások, új, ugyancsak hibridrendszerként kialakított dízelmotorok és a jelenleg világszerte legkorszerűbb földgázhajtás is szerepel. Az első információkat a Bécsi Motorszimpózium (április 26-27.) alkalmával hozta nyilvánosságra a Volkswagen e fejlesztéseiről. A Bécsben világpremierként bemutatkozó technikák egyaránt meghatározó elemek a Volkswagen progresszív hajtásrendszer-stratégiájában, amely a legkorszerűbb Otto-, dízel és CNG-motorok, valamint új hibridrendszerek és tisztán elektromos hajtások együttese. Az új kombinációkkal a Volkswagen egyebek mellett az Európai Unióban 2020-tól előírt 95 g/km flotta-széndioxid-kibocsátási határértéket is teljesítheti.

VW Open Corner

Világpremier I. – 48 voltos mild-hibrid rendszer: az egyik legfontosabb új hajtásrendszer a 48 voltos mild-hibrid konstrukció, amely első ízben a Golf következő generációjával érkezik a piacra. Új 48 voltos technikájával a Volkswagen igen széles ügyfélkör számára teszi elérhetővé a hibridhajtást. Ezek a műszaki megoldások egyaránt jelentősen csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, boost-funkciójuk és különösen dinamikus elindulási képességeik révén pedig a dinamika és a kényelem terén is jelentős pluszt kínálnak. A Volkswagen lépésről-lépésre teljes járműpalettájára ki kívánja terjeszteni a hagyományos hajtásrendszerek elektromossá alakítását. E világméretű elektromos offenzíva kiindulópontjául a következő Golf-generáció szolgál.

Világpremier II. – az 1.5 TGI Evo (EA211 evo) földgázmotor: további Bécsben bemutatkozó műszaki különlegesség az új 1.5 TGI Evo földgázüzemű motor. A változó turbinageometriával működő, legújabb generációs turbófeltöltéssel szerelt, 1,5 literes, közvetlen befecskendezésű erőforrás az 1.5 TSI ACT BlueMotion1/2/3/4 aggregát műszaki alapjaira épül. Az ugyancsak 96 kW/130 LE teljesítményű földgázmotor szintén a különösen gazdaságos TSI/TGI Miller-ciklust alkalmazza. A Volkswagen számára az új 1.5 TGI Evo motor a márka földgáz-offenzívájának meghatározó eleme. A megfogalmazott célkitűzés itt a gazdaságos és messzemenőkig részecskekibocsátás nélkül üzemelő földgázmotorok mennyiségének további növelése. A német piacon a földgázüzemű erőforrások már ma is a legdinamikusabban növekvő hajtásrendszer-fajtának számítanak. A TGI Otto-motorok mindemellett e-Gas üzemanyaggal, azaz megújuló forrásokból – szél-, nap- és vízenergiával, illetve biomasszából – előállított, metána.lapú szintetikus sűrített földgázzal (CNG) is üzemeltethetők.

A 1.5 TGI Evo motor gyártása még ebben az évben megkezdődik. A jelenlegi Golf-sorozat 5/6 kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) szerelt modelljeire becsült, 100 kilométerenként mindössze 3,5 kilogramm CNG-átlagfogyasztással az agilis turbómotor éppoly takarékos, mint gazdaságos erőforrás. Földgázüzemben ennek megfelelően 490 kilométer hatótáv adódik, ami a benzin- és a gázüzem közötti automatikus váltással további 190 kilométerrel bővül (minden adat a vonatkozó NEFZ-ciklus szerint). Az új motor kivételes gazdaságossága mellett is dinamikus teljesítmény- és forgatónyomaték-értékekkel szolgál: már 1400-as percenkénti fordulatszámnál 200 newtonméter áll a vezető rendelkezésére (egészen 4500-as percenkénti fordulatig).

Világpremier III. – a 2.0 TDI (EA288 evo) dízelmotor: a Volkswagen dízeltechnikáját is felkészíti a jövőre, s Bécsben az EA288 evo sorozat teljes egészében új fejlesztésű, 2,0 literes TDI-erőforrásain mutatta be, mekkora potenciált rejt még a dízelhajtás. A Volkswagen-csoport négyhengeres TDI-motorjai első ízben készülhetnek hibridtechnikával, az EA288 evo pedig már eleve 12 voltos szíjhajtású indítógenerátorral szerelt mild-hibrid hajtásrendszerrel mutatkozik be. A lítiumion-akkumulátorral közösen a mild-hibrid rendszer jelentősen mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, illetve növeli a kényelmet. Az új TDI-motorokat minden menetciklus során rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátás jellemzi, s természetesen a WLTP/RDE szerinti minden jelenlegi és jövőbeni kipufogógáz-emissziós előírásnak megfelelnek. Teljesítménypalettájuk 100 kW/136 LE és 150 kW/204 LE között ível. A Volkswagen fejlesztésében készülő új TDI-erőforrásokat először a hosszirányban beépített motorral szerelt Audi-modellekbe építik, a jövőben pedig a Volkswagen és a vállalatcsoport további márkáinak MQB-modelljeiben (MQB: modulrendszerű keresztmotoros platform) is megjelennek.

Új EA288 evo motorcsaládjával a Volkswagen olyan TDI-programot fejlesztett ki, amely technikailag vezető pozíciót biztosít számára vetélytársai körében. A motorok átdolgozott égésfolyamata a gazdaságosság és károsanyag-kibocsátás terén egyaránt kedvezőbbnek bizonyul, emellett nőtt a turbófeltöltő hatásfoka és érzékenyebb gázadási reakciók jellemzik. A kipufogógáz-utánkezelő rendszer komponenseit – a dízel-részecskeszűrővel (DPF) és az SCR-rendszerrel (a nitrogén-oxidok (NOx) emissziójának csökkentése szelektív katalitikus redukció (SCR) útján) – egyaránt újraméretezték, s fokozott hatékonyság, illetve öregedésállóság jellemzi őket. A súrlódási veszteségek, a hőveszteségek és a motor saját tömege egyaránt csökkent. A Volkswagen emellett kilométerenként akár 10 grammal is mérsékelte az EA288 evo erőforrások szén-dioxid-kibocsátását az előző generációhoz képest. E megoldásokkal az új TDI-aggregátok károsanyag-kibocsátási paraméterei a jelenlegi emissziós előírások alatt alakulnak, akár kilenc százalékkal megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szint mellett.

1)   NEFZ: Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion (96 kW/130 LE) – üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,2 / városon kívül 4,0 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: B

2)   NEFZ: Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion DSG (96 kW/130 LE) – üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,1 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: A

3)   NEFZ: Golf Variant 1.5 TSI ACT BlueMotion (96 kW/130 LE) – üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,3 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 113; gazdaságossági besorolás: A

4)   NEFZ: Golf Variant 1.5 TSI ACT BlueMotion DSG (96 kW/130 LE) – üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 6,1 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: A

5)   A jelen sajtóinformációban szereplő üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek, illetve hatótáv- és menetteljesítmény-adatok egyaránt a 2018 áprilisi állás szerinti előrejelzett értékek.

6)   Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban, így nem tartozik az 1999/94/EG irányelv hatálya alá.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.