1. Hírek
  2. Crash Fest.Elektromosan is biztonságban.
Újdonság a Volkswagenről

Crash Fest.Elektromosan is biztonságban.

Csendes forradalom zajlik a járműgyártásban. A motorok károsanyag- kibocsátásának drasztikus csökkentésén túl a járművek felépítése és a karosszáriagyártás is teljesen átalakul.  Technológiai  és közlekedésbiztonsági  szempontból  óriási  előrelépést  jelent  a  hidegen  és melegen   hengerelt,   változó   falvastagságú   acélok   alkalmazása,   valamint   az   acél-alumínium komponensek széleskörű alkalmazása. Az egyre inkább elfogadottá váló elektromos autók nem csak zéró kibocsátásuk  okán  jelenthetik  az  autózás  jövőjét,  hanem  mert  a  kocsik  teljes  felépítésének szabadsága,   a   hajtáslánc   elhelyezésének   rugalmassága   alapvetően   eltér   a   hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművekétől, drasztikusan javítva ezzel az autók ütközésbiztonságát.

VW Open Corner

A  méretgazdaságosságot  és  a  tervezést  hatékonyabbá  tevő,  a  korábbinál  sokkal  biztonságosabb karosszériaplatformok   megjelenésével   a   tervezőknek   sokkal   nagyobb   a   szabadságfoka   a járműkonstrukciók  kialakítása  során  a  méret-tengelytáv  megváltoztatásával,  s  ez  a  szabadság  az elektromos autók megjelenésével tovább nő. Ezeknél a konstrukcióknál csak a négy kerék helye adott, minden más elhelyezése szabadon választható. Nincsen üzemanyag-tartály és üzemanyag-vezeték, nincs  bonyolult,  nagy  helyigényű  hajtáslánc.  Sokkal  szabadabban  és  logikusabban  tervezhető  az ilyen autó, ezáltal optimális a helykihasználás és az új szerkezeti elemek alkalmazásával a passzív és aktív biztonsága tovább javítható.

Már  nem  csak  a  nagy  szilárdságú  acélok  alkalmazására  támaszkodhat  az  autóipar,  hanem megjelentek  a  kombinált  karosszériastruktúrák  is.  Ennek  egyik  legújabb  példája  az  új  Volkswagen Touareg, amelynél a teljes karosszérián belül az alumíniumalkatrészek aránya eléri az 50 százalékot és a nagy szilárdságú acélok széleskörű alkalmazása tovább erősíti a karosszériát. Ezáltal könnyebbé válik  a  jármű,  miközben  jelentősen  nő  a  karosszériaelemek  szilárdsága.  A  VW-konszern  az  első alumíniumkarosszériás  Audi   A8  gyártásának   megindítása   óta   eltelt   20   évben   olyan  mértékű technológiai  tudásra  tett  szert,  hogy  ma  már  nagy  tömegben  lehetővé  vált  alumíniumkarosszériás járművek  gyártása,  s  ehhez  a  megfelelő  javítási  technológia,  struktúra  és  tudás  is  létrejött  a márkaszervíz-hálózatban. "Nem elegendő azonban megfelelő technológiával jó minőgében gyártani ezeket a könnyű, ám szilárd karosszériákat, hanem az autókat speciális szakismeret és technológia alkalmazásával   kell   javítani"   -   figyelmeztet   Kiss   Pál,   a   Porsche   Hungaria   szervízértékesítési igazgatója. -"A  nagyszilárdságú  acél és az alumínium  megfelelő kombinációja adja a hihetetlenül szilárd és könnyű struktúrát, amely az EuroNCAP teszteken kiváló, 5 csillagos eredményre képes."

A  speciális  karosszériaelemeknek  azonban  nem  csak  előnyei,  hanem  hátrányai  is  lehetnek  a szervizelés során, amelyek a gyári szigorú technológiai előírások betartásával elkerülhetők. Kiss Pál szerint ezen karosszériáknak a javításához különleges felkészültségre és technológiára van szükség, emiatt  kifejezetten  ajánlott  valamelyik  márkaszervizben  elvégezni  az  ilyen  beavatkozásokat.  Az alumínium   csiszolása   során   finompor   keletkezik,   amely   a   levegővel   és   acélporral   keveredve robbanóképes elegyet alkothat. De az acél-alumíniumkötések kialakítása is legalább akkora figyelmet kíván,  mert  korrózió  alakulhat  ki  a  kétféle  fém  nem  megfelelő  rögzítése  miatt.  "A  fentiek  miatt kizárólag   márkaszervizben   célszerű   és   kell   javítani   ezeket   a   karosszériákat"   -   húzza   alá   a szervízértékesítési igazgató.

Az  elektromos  autók  sorozatgyártása  során  az  MEB-platformmal  sokkal  rugalmasabbá  válik  a járműtervezés a Volkswagennél és megnyílik az út az új karosszériastruktúrák széleskörű alkalmazása előtt. Kevesebb az alkatrész, így megbízhatóbbá válik a jármű és jóval kisebb a karbantartási igénye. Függetlenül   attól,   hogy   az   autó   nehezebbé   válik,   a   jármű   stabilitása   a   nagyfeszültségű akkumulátornak a fenéklemezre helyezésével ugyanolyan, mint a belső égésű motoros változatoké, sőt ugyanazokat a törésteszti eredményeket produkálja. A  benzines  VW  up! megjelenésekor 2011- ben  az  EuroNCAP  5  csillagos  értékelést  adott  a  kiskocsinak,  majd  amikor  2016-ban  az  ADAC ugyanazzal  a  metódussal  bevizsgálta  és  összetörte  az  elektromos  e-up!-ot,  teljesen  ugyanazt  az eredményt  kapták,  mint  a  korábbi  teszt  során:  az  autó  nem  robbant  fel,  nem  gyulladt  ki  és  a karosszéria  energiaelnyelőképessége  sem  változott.  "A  Volkswage  e-up!  attól  függetlenül,  hogy nehéz  és  nagy  teljesítményű  akkumulátor  hajtja,  a  jármű  komoly  szerkezeti  károsodása  esetén  is üzembiztos marad és megvédi az utasait" - foglalja össze a lényeget Kiss Pál.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.