Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát
A SEAT felfrissíti Ibiza modelljét, amely megújult külső formavilággal, forradalmi belső térrel és összekapcsolhatósági illetve vezetéstámogató rendszerek új szintjével várja az érdeklődőket.
A SEAT Ibiza 1984-es bemutatása óta a márka sikerének egyik sarokköve volt és 37 év, öt generáció és közel 6 millió átadott autó után az Ibiza a valaha volt legsikeresebb jármű, amely a SEAT gyártósoráról legördült. A megújult ötödik generáció pedig szegmensének kulcsfontosságú modelljeként ezt a győztes szemléletet kívánja továbbvinni Európában.
“A SEAT Ibiza egy autóipari ikon és a márka egyik kulcsfontosságú pillére.” - nyilatkozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA elnöke. „A frissített ötödik generáció külső megjelenést érintő módosításai, a belső tér megújulása illetve a hálózatba kapcsolhatóság és biztonság új szintje mind azt jelzik, hogy az Ibiza készen áll a sikertörténet folytatására.”
A világ egyre inkább digitalizált irányba halad és a SEAT Ibiza készen áll, hogy részese legyen ennek az utazásnak, még kiemelkedőbb funkcionalitást, intuitív megoldásokat és minőséget kínálva a belső térben. Mindezt a továbbfejlesztett formanyelv, az egyre magasabb szintű hálózatba kapcsolhatósági megoldások és az új, még elegánsabb anyaghasználat teszi lehetővé.
Ehhez társul még az utastér hangulatát tovább javító világítástechnika és a legkorszerűbb infotainment kijelzőrendszerek alkalmazása, amelyek kiemelten hangsúlyozzák a megújulás gondolatát és érzését az autó karakterében.
A motorháztető alatt az új SEAT Ibiza hat különböző, benzinnel vagy sűrített földgázzal (CNG) működő hajtást kínál a 80 és 150 lóerő közötti tartományban, amelyek manuális vagy kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóhoz csatlakoznak.
Ezen kívül a SEAT Ibiza új vezetéstámogató rendszerek egész sorát vonultatja fel, amely az adott körülményektől függetlenül még nyugodtabb közlekedést kínál a városi autóban utazóknak.
A SEAT központjában, Martorellben tervezett, fejlesztett és gyártott új SEAT Ibiza az idei év harmadik negyedévében kerül gyártásba a Barcelona melleti üzemben.
Főbb tudnivalók a modellről
Frissített külső megjelenés
Az új SEAT Ibiza megújult külső formavilággal teszi még hangsúlyosabbá karakteres megjelenését. Már a szériafelszereltség részeként kizárólag LED technológiát alkalmaz, amely a jobb láthatóság mellett alacsonyabb energiafogyasztást eredményez. Az új tervezésű könnyűfém keréktárcsák hozzájárulnak a frissebb megjelenéshez, csakúgy, mint az autó hátsó részén látható, kézírásos formában szereplő modellnév és a kéttónusú króm kivitelben készült új SEAT embléma, amelyek stílusos lezárást kölcsönöznek a modellnek.
A belső tér forradalma
A belső térben a megújult SEAT Ibiza - elődjével összehasonlítva - komoly formatervezési forradalmat hozott. A teljesen új, puha műszerfal nagyobb, lebegő hatást keltő központi infotainment rendszert kínál, amely megemelt helyzetének köszönhetően tovább javítja az ergonómiát is. Emellett az új, ergonomikusan megalkotott multifunkciós nappabőr kormánykerék is az új belső formanyelvet hangsúlyozza és a karakterét tovább szinesítve új élettel tölti meg az utasteret. Ezt tovább hangsúlyozza az alkalmazott világítástechnika és az új tervezésű, megvilágított szellőzőnyílások.
A modern élethez kapcsolódva
A SEAT Ibiza teljesen hálózatba kapcsolt modellként autón belüli és autón kívüli összekapcsolhatósági megoldásokat kínál. A vezeték nélküli Full Link rendszernek köszönhetően az új Ibiza modell az Android Auto és a CarPlay technológiát is kínálja, míg az autón kívüli hálózatba kapcsolódásról a SEAT CONNECT gondoskodik. A felhasználók az új 8,25 és 9,2 col átmérőjű infotainment rendszereken keresztül építhetik fel a kapcsolatot, a Hola Hola köszönéssel aktiválható természetes hangvezérlés segítségével.
Minden eddiginél biztonságosabb
Az új vezetéstámogató rendszerek, mint a Travel Assist a teljes sebességtartományon belül lehetővé teszi a félautomata vezetést. A sávtartó asszisztens (Lane Assist), a sávváltást segítő asszisztens (Side Assist), a közlekedési tábla felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition) és az automatikus fényszóró-állítás (High Beam Assist) rendszerek révén a SEAT Ibiza a legkorszerűbb biztonsági rendszereket kínálja.
Hajtás: benzines és sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változatok
A megújult SEAT Ibiza hat különböző, 80 és 150 lóerő közötti teljesítményváltozatban érhető el, benzines és sűrített földgázas (CNG) hajtással.
A sikertörténet
1984-es bemutatása óta a SEAT Ibiza elképesztő mennyiségben talált gazdára és ezzel a márka kínálatának kulcsfontosságú tagjává vált. A gyártósorról közel hatmillió jármű gördült eddig le és a megújult ötödik generáció készen áll, hogy még tovább növelje ezt a darabszámot.
Barcelonában készült
A frissített SEAT Ibiza teljes egészében Barcelonában készült, itt született a formaterv és a fejlesztési illetve gyártási munkák is Barcelonában, a márka martorelli üzemében történtek.
Külső megjelenés
A SEAT Ibiza tökéletes arányokon alapuló, ikonikus és fiatalos megjelenése már jól közismert. A megújult modell színrelépésével a jármű külső megjelenése olyan finom kiegészítésekkel gazdagodik, amelyek az összes felszereltségi szint (Reference, Style, Xcellence és FR) esetén tovább hangsúlyozzák a modell eddig is karakteres fellépését.
A világítástechnika a járművek esztétikus megjelenésének központi eleme és a SEAT Ibiza most az alapfelszereltség részeként kínálja a teljes egészében LED technológiát alkalmazó világítási megoldásait. A szériafelszereltség részeként elérhető ECO LED illetve az opcionálisan elérhető Full LED megoldás – jobb láthatóság mellett alacsonyabb energiafogyasztást tesz lehetővé.
Oldalnézetből vizsgálva a SEAT Ibiza megtartotta rövid túlnyúlásait, míg a kerekek maradtak a jármű négy sarkában, ezzel is elképesztő stabilitást garantálva és tovább hangsúlyozva a dinamikát és sportosságot. A vizuális jegyeket még inkább kidomborítja a három új könnyűfém keréktárcsa bevezetése, amelyek közül kettő 17 col, egy pedig 18 col peremátmérővel rendelkezik.
Az új SEAT Ibiza abban is különbözik elődjétől, hogy a modell neve kézírásos formában került az autóra. Ezzel a finom változtatással a városi jármű is illeszkedik a SEAT formatervezési vonalához.
Végezetül az új SEAT embléma kéttónusú króm-matt kivitelben jelenik meg az autó orr részén, fényes felülettel az oldalakon – mind elől, mind hátul – stílusos lezárást kölcsönözve az autónak.
Ezek a stílusos változtatások még hangsúlyosabbá válnak a kibővült színválaszték révén. Az ügyfelek az új SEAT Ibiza esetében kilenc fényezésből választhatnak, amelyek között két új árnyalat, a Zafír kék és az Aszfalt kék is helyet kapott.
Belső tér
A SEAT Ibiza belső tere valódi formatervezési forradalmat képvisel. Új anyagok, műszaki megoldások és világítási rendszerek teszik még vonzóbbá dinamikus karakterét az érzékelt minőség még magasabb szintjét kínálva.
Az új lebegő hatást keltő központi infotainment rendszer kijelzője az egyik hangsúlyos eleme ennek az újragondolt belső térnek. A kijelző átlagosan több, mint 20 százalékkal lett nagyobb az elődmodellhez képest, így a szériafelszereltség részeként 8,25 col átmérőjű, míg opcionálisan 9,2 col átmérőjű képernyő kerülhet a járműbe. Ezen kívül az utastérben elfoglalt magasabb pozíciójának köszönhetően – a vezető szemmagasságába kerülve – ergonomiai szempontból is előrelépést jelent biztonságosabb és praktikusabb használatával. Ehhez hozzáadva a 10,25 colos digitális műszerfalat (Digital Cockpit) az új Ibiza belső tere teljesen digitálissá válik.
Az illesztések, a megmunkálás és a minőség is tovább javult, amelynek egyik leglátványosabb eleme a teljesen új, puha műszerfal, amely magába foglalja az új és ergonomikus, multifunkciós nappabőr kormánykereket is (Style felszereltségnél opcionálisan elérhető, az Xcellence és FR szintnél az alapfelszereltség része). A kifinomultság magasabb szintjét az új kárpitozás teszi teljessé és egyben biztosítja a belső tér magasabb minőségérzetét.
A világítástechnika alkalmazásával még hangsúlyosabbá válik a SEAT Ibiza belső terének személyisége. A vezető és utasoldalon helyet kapó újratervezett szellőzőnyílásokat az őket körbevevő LED világítás emeli ki (az FR és Xcellence felszereltségi szintek esetében), a választott felszereltségnek megfelelő, különböző színekben világítva. Az FR kivitelnél a Daring vörös, az Xcellence kivitel esetében a Burgundy árnyalat, míg a a Style és Reference szintek esetén a Honey árnyalat teszi még egyedibbé a belső teret, amely így még inkább összhangba kerül az ügyfelekkel.
A csomagtér összkapacitása továbbra is 355 liter, amely kategóriájának egyik legjobb értéke. A hozzáférést megkönnyíti a viszonylag alacsony rakodási magasság, bizonyítva, hogy a SEAT pontosan tudja, hogyan kell szükség esetén a formatervezési és funkcionális szempontokat közös nevezőre hozni.
Hálózatba kapcsolhatóság
Az életben egyre inkább elsőbbséget élvez a digitális tér és a frissített SEAT Ibiza készen áll, hogy ennek részese legyen. A megújult modell autón belüli teljes hálózatba kapcsolhatósága mellett (online funkciók és szolgáltatások; az Android Auto és CarPlay rendszerekhez vezeték nélküli hozzáférést kínáló Full Link) az autón kívüli hálózatba kapcsolhatóságról a SEAT CONNECT gondoskodik.
A vezeték nélküli Full Link rendszer alkalmazásával az ügyfelek képesek a használt eszköztől függetlenül – legyen szó az Apple CarPlay vagy az Android Auto megoldásról - hozzáférni digitális életükhöz. Egyszerűbbé teszi a kontaktlisták, a zenék és mapparendszerek átemelésének folyamatát, amelyek mind elérhetők és szabályozott, intuitív és biztonságos módon hozzáférhetők az infotainment rendszeren keresztül vagy a kormánykerékbe integrált kapcsolók segítségével. Így semmi nem vonja el a vezető figyelmét az útról.
Az infotainment rendszer még gazdagabb élményt kínál a gombnyomásra – vagy hangvezérlésre - elérhető online tartalmak révén, legyen szó közlekedési információról, parkolásról, töltőállomás kereséséről vagy internetes rádió hallgatásáról és online médiafelületekről.
A természetes hangfelismerés biztonságos és egyszerű hozzáférést biztosít a technológiához. Csupán csak a Hola Hola köszöntésre van szükség és a rendszer aktiválódik, a szórakoztató elektronikai termékek piacán megismert és megszokott asszisztensekhez hasonlóan. A hangfelismerés lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy természetes vezényszavakkal, javításokkal és korábbi parancsokra történő hivatkozással kommunikáljon az infotainment rendszerrel. Így ha navigációs információk után kutatunk vagy zenét keresünk, gyorsabb és könnyebb módon megtehetjük a hangfelismerés segítségével.
Az utastér első részében található két USB-C csatlakozó a kapcsolódást és a készülékek töltését teszi kifejezetten könnyűvé.
Az új SEAT Ibiza rendelkezik a beépített eSim kártyát is tartalmazó SEAT CONNECT rendszerével. A beépített eSIM további biztonsági funkciót is kínál az eCall vészhívás szolgáltatással. Ez baleset esetén közvetlen kapcsolatba lép a mentőszolgálatokkal, még magasabbra emelve a jármű által kínált biztonság szintjét. Ez nem csupán egy vészhívási lehetőség (manuális vagy automata), a jármű fontos információkat is megoszt a mentőszolgálatokkal, mint például az autó helyzetét, a motor típusát, a jármű színét vagy az utasok számát, ezzel is megkönnyítve a segítségnyújtást.
Ezen kívül a beépített eSIM lehetővé teszi a SEAT szervizekkel való kapcsolatfelvételt a “magánhívás” gomb használatával. Az asszisztens révén a vezető saját nyelvén veheti fel a kapcsolatot a SEAT szervizekkel, függetlenül attól, éppen merre autózik. A SEAT CONNECT egy éven keresztül ingyenesen érhető el, tekintet nélkül arra, melyik változatot vagy felszereltségi szintet választja az ügyfél.
Ezen kívül az új Ibizánál elérhető a már említett SEAT CONNECT alkalmazás, amely a távolról vezérelhető szolgáltatások révén a lehetőségek új világát tárja fel. Az alkalmazást az okoseszközünkre letöltve távirányítóként használhatjuk azt számos funkció esetében, teljessé téve az autón túlmutató vezetési élményt.
A felhasználók akár távolról is betekinthetnek a jármű adataiba, elérhetővé válnak a vezetési információk, a parkolási helyzet, a jármű állapota, beleértve az ajtók és a világítás státuszát vagy a sebességhatárokat illető figyelmeztetések, így értesítést kaphatunk arról, ha az autót használó személy túl gyorsan halad. Ezen keresztül figyelmeztet a rendszer egy adott terület elhagyásáról vagy egy esetleges lopáskísérletről, továbbá kinyithatjuk és bezárhatjuk az ajtókat a távoli lezárás és feloldás szolgáltatásával, vagy távolról aktiválhatjuk a kürtöt és az irányjelzőket, hogy még könnyebben megtaláljuk autónkat.
Biztonság és kényelem
Az új SEAT Ibiza új vezetéstámogató rendszerek egész sorát kínálja, amelyek minden eddiginél biztonságosabb autóvá avatják a modellt.
A már rendelkezésre álló rendszerek széles választékára épülve (mint amilyen az adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Front Assist forgalomfigyelő rendszer, a fáradtságérzékelő rendszer) a megújult jármű most a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek sorával bővítette kínálatát.
A Travel Assist a teljes sebességtartományban kínálja a félautomata vezetés lehetőségét, biztosítva, hogy a jármű a forgalom haladásának megfelelően tartja sebességét. Ehhez társul a sávtartó asszisztens (Lane Assist), amely segít a forgalmi sávban tartani a járművet illetve a közlekedési tábla felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition), amelynek révén a jármű mindig tudja az adott úton érvényes maximális sebességet. Ezek a vezetéstámogató rendszerek gondoskodnak róla, hogy a SEAT Ibiza még biztonságosabb járműként járhassa az utakat.
De a lehetőségek itt még nem érnek véget. A megújult modellben rendelkezésre álló sávváltást segítő rendszer (Side Assist) leveszi a vezetőről a forgalmi sáv váltásának feszültségét. Előre és hátra irányított radarok vizsgálják a jármű holtterét akár 70 méter hosszan és figyelmeztetik a vezetőt a közelben lévő járműre, amennyiben a sofőr sávváltásra készül.
Végezetül felkerült az automatikus fényszóró-állítás (High Beam Assist) is a SEAT Ibiza legmodernebb technológiát képviselő rendszereinek listájára. Amint elkezd sötétedni, a rendszer érzékeli az Ibiza előtti járműveket és szükség esetén kapcsolja fel és le a fényszórókat.
Hajtásrendszerek
Központi szerepet kapnak a benzines és sűrített gázzal (CNG) üzemelő modellek a frissített SEAT Ibiza erőforrásainak listáján, hatékonyságot és egyben dinamikát kínálva.
A motorháztető alatt az új SEAT Ibiza hat különböző hajtást kínál. Az ügyfelek öt benzines erőforrásból választhatnak 80 lóerő (59 kW) és 150 lóeró (110 kW) teljesítménytartományban, a benzines kínálatot pedig egy 90 lóerős (66 kW) sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat teszi teljessé, amelyekhez lehetőség van manuális vagy kettős tengelykapcsolós DSG váltót választani.
A belépőmodellben egy háromhengeres 1.0 MPI benzinmotor és egy ötsebességes manuális váltó dolgozik. Az egység többpontos befecskendezési rendszere gondoskodik a motor alacsony és közepes fordulatszám-tartományban adott tökéletes válaszreakciójáról. A 80 LE (59 kW) teljesítményű és 93 Nm nyomatékú aggregát pedig eleget nyújt ahhoz, hogy napjaink közlekedési igényeit kielégítse.
A közvetlen befecskendezés technológiáját használja a motorkínálat többi tagja, így a három változatban elérhető 1.0 EcoTSI és a nagyobb 1.5 EcoTSI erőforrás is.
A 95 lóerő (70 kW) teljesítményű és 175 Nm nyomatékot kínáló 1.0 TSI egységhez egy ötsebességes manuális sebességváltó kapcsolódik. A háromhengeres erőforrások utolsó darabja 110 lóerőt (81 kW) és 200 Nm nyomatékot kínál, váltók tekintetében pedig egy hatsebességes manuális változat vagy egy hétfokozatú kettős tengelykapcsolós DSG között választhatunk.
A motorkínálat legnagyobb tagja a négyhengeres 1.5 EcoTSI. 150 lóerővel (110 kW) és 250 Nm nyomatékkal erőteljes, ugyanakkor hatékony teljesítményre képes.
A benzines kínálat mellett az új SEAT Ibiza választékában sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat is helyet kapott. A 90 lóerő (66 kW) teljesítményű 1.0 TGI egységhez egy hatsebességes manuális váltó csatlakozik, maximális nyomatéka pedig eléri a 160 Nm-t.
A sűrített földgázzal (CNG) üzemelő járművek széndioxid-kibocsátása közel 25 százalékkal alacsonyabb, mint a benzinmotoros megfelelőjének. Ökológiai és adózási szempontból a TGI technológia kiemelkedően alacsony egy kilométerre vetített költséget kínál, amely hasonló benzines modellhez képest akár 50 százalékkal, a dízel változatnál pedig 30 százalékkal kevesebb lehet.
A SEAT mindemellett támogatja a megújuló biometán fejlesztését és alkalmazását, amely a gépjármű használata közben keletkező szén-dioxidot semlegesíti. A jó minőségű biometánt szerves hulladék maradványból nyerik és vagy a hagyományos földgázhoz adják vagy annak teljes helyettesítésére használják. A biometán egyesíti a környezetbarát mobilitást és a körkörös gazdaságot illetve csökkenti a motortípus életciklusa során megtermelt szén-dioxid mennyiségét.