1. Hírek
  2. A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat
Újdonság a Volkswagenről

A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat

Az előzetes számok alapján a Volkswagen túlteljesítette a 2021-re kitűzött ambiciózus európai szén-dioxid-kibocsátási célértékeket, és körülbelül 5,5 millió grammal kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki a jogszabályban előírt mennyiségnél. Az Európai Unióban a Volkswagen új járműflottái kilométerenként átlagosan 113 gramm szén-dioxidot bocsátottak ki, míg a jogszabályi célérték a márka számára kilométerenként 119 gramm volt. 2021-ben a reálisan meghatározott WLTP szabványok léptek a régi NEDC szabályozás helyére. A Volkswagen már 2020-ban is túlteljesítette a kitűzött célokat.

VW Open Corner

„A szén-dioxid-kibocsátási célok túlszárnyalásával ismét bizonyítottuk a fenntarthatóság és az e-mobilitás gyors és szisztematikus megvalósítása iránt tanúsított szemléletünket, amiről az ACCELERATE stratégiánk is szól. Mindezzel sokat tettünk azért, hogy megvalósítsuk a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben vállalt célokat. Idén az új modelljeinknek köszönhetően még nagyobb lendületet veszünk” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.

A tavalyi évben a Volkswagen minden eddiginél több elektromos járművet tudott kiszállítani, így több mint 369 000 elektromos járművet adtak át (ez 2020-hoz képest 73%-os növekedést jelent), beleértve körülbelül 106 000 db plug-in hibridet (33%-os növekedés) és 263 000 db tisztán elektromos járművet (97%-os növekedés). A Csoport ezzel megduplázta az akkumulátoros elektromos jármű értékesítéseit az előző évhez képest.

A Volkswagen a következő 5 évben ismét növelni fogja a befektetéseit, körülbelül 18 milliárd eurós összegre. Ennek oroszlánrészét, körülbelül 14 milliárd eurót, az e-mobilitásra fogja költeni, például további modellek fejlesztésére és a gyártóüzemeinek e-mobilitást célzó átalakítására. Emellett több mint 1 milliárd eurót szánnak a hibridizációra. Az egyesült államokbeli emdeni és chattanoogai gyárak idén kezdik meg az ID.41 gyártását. A folyó üzleti évben a Volkswagen tovább bővíti a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) épülő kínálatát: ezzel a tisztán elektromos modelleket, az ID.52-öt, ID.5 GTX3-et és ID.BUZZ4-t fokozatosan fogják bevezetni a nemzetközi piacokra.

A Volkswagen „Way to Zero” dekarbonizációs program fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek célja, hogy a márka az élre törjön az e-mobilitási versenyben. A Volkswagen célja, hogy legkésőbb 2050-re teljesen karbonsemlegessé váljon. A Csoport átmeneti célja, hogy Európában 2030-ra járművenként 40%-kal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást (a 2018-as alapszinthez képest). Az elektromos járművek gyártását – ideértve az ellátási láncokat – valamint üzemeltetését is karbonsemlegessé kívánja tenni.

A Volkswagen célja az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában a tervek szerint legalább 50 százalék lesz az értékesített elektromos járművek aránya.

Az Európai Bizottság végső jóváhagyása a szén-dioxid-kibocsátási értékeket illetően egy későbbi időpontban várható.


1 ID.4 – energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a WLTP szabvány szerint): 20,9 – 16,7 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A

2 ID.5 – energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a NEDC szabályozás szerint): 16,2 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A+++

3 ID.5 GTX – energiafogyasztás kilowattórában, 100 kilométeren (a NEDC szabályozás szerint): 17,1 (kombinált), kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás, grammban kifejezve: 0; energiahatékonysági osztály: A+++

4 A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható az Európai Unióban

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.