Ralf Brandstätter a Volkswagen márka ügyvezető igazgatója: „Örömteli módon alakultak az értékesítések és a növekedés az első kilenc hónapban. A működés árbevétel-arányos nyereségét még tovább kell javítanunk. Változatlanul azon dolgozunk fegyelmezetten, hogy tovább növeljük a Volkswagen versenyképességét.”
A TRANSFORM 2025+ stratégia keretében a Volkswagen márka mélyreható átalakulást vezényel le a termékkínálat villamosításának és digitalizálásának további felgyorsítására. Azért, hogy az ehhez szükséges befektetéseket önerőből állhassa a vállalat, a márka igazgatótanácsa hat százalékot meghaladó árbevétel-arányos nyereségi célt tűzött ki 2025-ig.
„Átalakulásunk kezdete óta jelentős előrelépéseket tettünk. Bár a WLTP-szabványra való átállás rövid időre leterhelt minket, a jövedelmezőségünk emögött álló strukturális jobbítása azonban változatlanul folytatódott” – magyarázza Dr. Arno Antlitz pénzügyi igazgató. „Azonban az előttünk álló kihívások megkövetelik, hogy a márka jövedelmezőségét továbbra is fenntartható módon növeljük. Csak így érhetjük el a hosszú távú célunkat, a Volkswagen jövőbiztos felépítését és a jövő mobilitásának aktív alakítását.”
Különösen a termelésben lát további jelentős lehetőségeket a márka a működési mutatók további javítására. A 2018 szeptemberében bemutatott új termékstratégia alapjain a márka a gyárai termelékenységét világszerte 30 százalékkal növeli 2025-ig.
Ezenkívül a Volkswagen az alapvető tevékenységét is erősíti a márka történelmének legnagyobb szabadidőautó-offenzívájával. Csupán a Volkswagen Személyautók márka a jelenleg 11 modellből álló kínálatát globálisan 30 különböző szabadidő-autóra bővíti ki 2025-ig. Akkor várhatóan minden második eladott Volkswagen egy szabadidő-autó lesz majd – hagyományos vagy villanymotoros hajtáslánccal. Ezzel a Volkswagen tovább profitál majd a szegmensnek a világ számos régiójában tapasztalható erőteljes növekedéséből.
Megerősítették a forgalom és az eredmény előrejelzését
A továbbra is kihívásokkal teli piaci környezetben a márka továbbra is abból indul ki, hogy a negyedik negyedévben folytatni tudja az első kilenc hónap pozitív fejleményeit. Ezzel megerősíti a folyó üzleti évre kiadott előrejelzéseit. A Volkswagen Személyautók márka az előző évhez képest akár tízszázalékos forgalomnövekedésre számít – ennek alapját az új termékek és a régiókban tapasztalható további felépülés jelentik.
Az év egészére a Volkswagen márka pozitív működési pénzforgalomra számít a különleges hatások előtt. Az árbevétel-arányos nyereségre kitűzött cél is fix, és a márka az előző évekhez hasonlóan a folyó évben is 4-5 százalékos árbevétel-arányos nyereséget tervez a különleges hatások előtt. A WLTP-átállás jelentette terhek, a nagyobb értékesítési költségek, valamint az új termékekhez – főként az elektromos offenzíva megvalósítása keretében – kapcsolódó előteljesítések miatt azonban az árbevétel-arányos nyereség várhatóan a kitűzött sáv alsó részére esik majd.