1. Hírek
  2. A ŠKODA Storyboard bemutatja: FABIA-dizájn az idők folyamán
Esemény

A ŠKODA Storyboard bemutatja: FABIA-dizájn az idők folyamán

Május 4-én mutatkozott be a SKODA Fabia a nagyközönség előtt. Ebből az alkalomból a cseh autógyártó az új modell különböző dizájnrajzai mellett a három korábbi generációról szóló cikkeket is közzétett a ŠKODA Storyboard oldalán. Formatervezők idézik fel, hogyan vettek részt a kedvelt ŠKODA-modell külsejének kialakításában, s egyedülálló vázlatok és fényképek is láthatók az archívumból.

Skoda Open Corner

Május 4-én ünnepelte világpremierjét az új ŠKODA FABIA. Az új modell a három korábbi generációhoz csatlakozik, amelyek mindegyike a maga idejének pontos lenyomata. Az 1999-ben bemutatott első FABIA fejlesztése teljesen tiszta lappal indult, amit Václav Capouch, aki annak idején a ŠKODA külső formatervezésének alrészlegét vezette, így idéz fel a ŠKODA Storyboard cikkében: „Akkoriban a méreteket és a műszaki paramétereket is a padlóváz határozta meg, feladatunk pedig egy modern, mégis hagyományos kialakítású kisautó megalkotása volt.” Végül három formaterv készült és belső versenyeztetés döntött a FABIA első modellgenerációjának végleges dizájnjáról.

Utódját 2007-ben mutatta be a ŠKODA. Jiří Hadaščok, aki jelenleg a külső formatervezés szakterületének koordinátora az autógyártónál, így kommentálta egykori munkáját: „Tekintettel az akkori formai nyelvezetre, a második modellgeneráció véleményem szerint egyfajta híd szerepét töltötte be. A korábbi modelleket sokkal inkább lekerekített és lágy vonalvezetés, ám a mai ŠKODA-modelleknél jóval kevesebb kristályhatású elem és határozott él jellemezte. A második nemzedék azonban már ebbe az irányba indult vonalaival, miközben megőrizte a lekerekített formákat.”

A ŠKODA 2014-ben vezette be a piacra a harmadik FABIA-generációt. Az egyértelműen kiformált felületek itt egyfajta kubista stílus kiegészítőiként jelentek meg, a harmadik nemzedék jellegzetes dizájnelemeként pedig az úgynevezett „szárnyvonal” („Wingline”) tűnt fel. Ez a tornádóvonal alatt húzódó, határozott élek által határolt és karakteres sajtolt formák alkotta bemélyedés jelenleg is a ŠKODA márka modelljeinek optikai stílusjegye. Petr Matušinec, a külső formatervezés szakterületének koordinátora így jellemezte e részlet jelentőségét: „Ez az elem vizuálisan csökkenti a járműmagasságot, miközben azt a benyomást is kelti, hogy szélesebb az autó”.

A ŠKODA Storyboard a www.skoda-storyboard.com címen tekinthető meg, regisztráció nem szükséges. A ŠKODA AUTO aktuális hírei mellett érdekes cikkek találhatók itt a vállalat történetéről és jelenéről, de exkluzív bepillantással is szolgál a fejlesztés és a gyártás kulisszái mögé, emellett szövegek, fotók és videók ingyenesen tölthetők le médiafelhasználásra. A Media Room révén a ŠKODA Storyboard önálló felülettel is rendelkezik az autógyártó legfrissebb sajtóinformációi számára.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.