A SEAT kiszállításai tovább emelkedtek augusztusban, 2019-ben pedig több, mint 7 százalékos volt a növekedés
A SEAT kiszállításai tovább emelkedtek augusztus hónapban. A WLTP fogyasztásmérési ciklusra való átállás, amely tavaly augusztusban a forgalomba helyezések hirtelen emelkedését eredményezte illetve az idén augusztusban tapasztalt visszaesés sem akadályozta meg a spanyol márkát, hogy történetének eddigi legjobb eredményét érje el. Augusztusban a vállalat kiszállításai elérték a 42 100 autót, amely 2 százalékkal több, mint az előző év azonos hónapjában regisztrált eredmény (2018. augusztus: 41 200 darab) és 41,6 százalékkal szárnyalta túl a 2017. augusztusában teljesített 29 700 kiszállítást.
A SEAT 2019. januárjától augusztus végéig összesen 411 600 autót adott át ügyfeleinek, amely 7,2 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszaka (2018. január – augusztus: 384 000). Ezzel az eredménnyel az autógyártó megdöntötte 2018. ugyanezen időszakában elért korábbi kiszállítási rekordját.
A CUPRA* kiszállításai szintén tovább emelkedtek, január és augusztus között 70,6 százalékkal bővültek és elérték a 17 100 darabot. Mindössze négy hónappal az év vége előtt az új márka már most jelentősen túlszárnyalta a teljes tavalyi évben átadott autók számát (2018. január – december: 14 400 darab).
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy „a kiszállításoknak az idei évben is folytatódó emelkedése a SEAT márkát Európa egyik legdinamikusabban bővülő márkájává avatja. Eredményünk szembemegy az autószektor jelenlegi trendjével. Jelentősen növeljük piaci részesedésünket, amellyel a spanyol piacon vezető szerepet töltünk be, Németországban, Ausztriában, Svájcban és Portugáliában pedig az egyik legszélesebb körben elérhető márkaként vagyunk jelen. A CUPRA márka – a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően – új ügyfeleket hozott a SEAT számára.”
A SEAT világszintű kiszállításai január és augusztus között emelkedtek, a növekedés motorja pedig leginkább Németország, Franciaország és Olaszország voltak. Darabszám tekintetében kiemelkedik a piacok sorából Németország ( 94 800 darab; + 14,1 százalék), Spanyolország ( 80 000 darab; + 1,2 százalék) és az Egyesült Királyság ( 46 800 darab; + 3,5 százalék). Németországban és az Egyesült Királyságban a SEAT történetének legjobb eredményével zárta az év első nyolc hónapját, Spanyolországban pedig piacvezető márkaként tovább növelte előnyét a versenytársakkal szemben. Franciaország és Olaszország teszi teljessé az öt legeredményesebb piac sorát 14,9 százalékos (24 800 kiszállítás) illetve 20,7 százalékos (18 400 kiszállítás) bővüléssel.
A SEAT kétszámjegyű növekedést ért el Svájcban ( 8 000 darab; + 10,9 százalék), Hollandiában ( 8 300 darab; +31,2 százalék), Svédországban (6 300 darab; + 21,8 százalék) és Dániában ( 5 200 darab; + 45,2 százalék), de piaci átlag felett teljesített Ausztriában ( 15 900 darab; + 2,7 százalék), Portugáliában ( 7 900 darab; + 6,8 százalék) és Írországban ( 3 900 darab; + 9,7 százalék) is. A SEAT kiszállításai a visszaeső forgalomba helyezések ellenére Mexikóban is emelkedtek ( 16 500 darab; + 6,5 százalék) és a piac történetének eddigi legjobb eredményével zárta az év első nyolc hónapját a márka.
A Frankfurti Nemzetközi Autószalon, amely sosem volt még ennyire felvillanyozó
A SEAT részt vesz a szeptember 10-én, kedden kezdődő Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, ahol egyértelműen az elektromos hajtás mellett teszi le a voksát. A SEAT két első, tisztán elektromos modelljének, a Mii elektromos változatának és az el-Born modellnek a bejelentése után a CUPRA itt mutatja be új Tavascan tanulmányautóját, a márka első, tisztán elektromos járművét. Ezen kívül itt lép színre először az új SEAT Tarraco PHEV, a spanyol márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibrid elektromos SUV modellje.
*: a CUPRA márka eredményei a SEAT kiszállításaival összevonva kerültek feltüntetésre