1. Hírek
  2. A magas euró árfolyam sem állította meg a használt autó importot
Das WeltAuto hírek

A magas euró árfolyam sem állította meg a használt autó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben a kategóriában az országba – derült ki a Datahouse[1] elemzéséből.[1] Adatok forrása: BM NYHÁT

Das WeltAuto Open Corner

Függetlenül attól, hogy hónapok óta 400 forint körül mozog a forint-euró árfolyam, folyamatosan érkeznek hazánkba a használt import autók: 2022 első félévében összesen 68.965 gépkocsit honosítottak Magyarországon, amely 9,8 százalékkal több 2021 hasonló időszakához képest. A kishaszonjárművek esetében is erősödött a piac: idén januártól június végéig összesen 6.196 autót hoztak kereskedések és magánszemélyek hazánkba, összességében 6,6 százalékkal volt nagyobb az érdeklődés a szegmens iránt 2021-hez hasonlítva.

A személyautóknál legtöbben alsó-közép-, kisautó- és felső-közép kategóriába tartozó gépjárműveket importáltak. A legnépszerűbb a Volkswagen, az Opel és a Ford hármas volt, de az első tízben végzett az Audi, a BMW és a Mercedes is.

A kishaszonjárműveknél a nagyobb méretkategóriában érkezett a legtöbb modell, és a legkeresettebb a Volkswagen, a Ford és a Renault szállító autói voltak.

„Az import mindig függött attól, hogyan alakult a forint-euró árfolyam, napjainkban azonban már kevésbé van hatással ez a kereskedésre, mert az újautó értékesítés visszaesése miatt a külföldi használt autókra még nagyobb szükség van” – mondta el Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. „Számos buktatója lehet azonban a külföldről behozott használt autóknak, ráadásul jóval komplikáltabb is, mint Magyarországon vásárolni. Az egyik alapvetés, hogy akkor érdemes import autó mellett dönteni, ha ismert a forrás. Amennyiben viszont nincs meg a megfelelő kapcsolatrendszer, lényegesen nagyobb kockázatot vállal a vevő.”

Tóth Péter szerint több oka van annak, hogy miért vásárolnak az ügyfelek külföldi használt autót, ezek közül az egyik, hogy a rétegautók – a nagy teljesítményű, nagy motorizáltságú, luxusautók, old timerek, cabriók – kisebb darabszámban találhatók meg Magyarországon, miközben vannak külföldi oldalak, ahol a hazai kínálat tízszeresével, sőt, bizonyos esetekben akár százszorosával találkozhatnak a potenciális vásárlók, vagyis jóval nagyobb a piac, a merítési lehetőség.

A másik ok az árszenzitivitás. A hazai vásárlók nagyon árérzékenyek, márpedig a külföldi autók esetében könnyen találnak a vevők olcsóbb modelleket. Ez azonban megtévesztő lehet: határon túl is csak azok a modellek vannak a valós ár alatt, amelyek problémásak.

„Ha magánszemély használt autót vásárol, az még Magyarországon is nagy kihívás, ha pedig külföldön akarja ezt megtenni, akkor pláne – mondja Tóth Péter. – Kapcsolatok kellenek hozzá, nagyon jó nyelvtudás, az idegen jogszabályi környezet ismerete, és itt is érvényes az az alapvető szabály, hogy látatlanba nem szabad autót venni, a vásárlás előtt mindenképpen meg kell nézni, át kell vizsgáltatni a kiszemelt példányt, vagyis mindenképpen ki kell utazni érte. Ráadásul jelentős macerával járhat a szerződés aláírása, kezdve a szakszerű fordítással, az időpontkérésekkel vagy éppen az okmányirodai ügyintézéssel.”

Tóth Péter azt is hangsúlyozta, hogy szerződést csak a valós eladó jelenlétében szabad aláírni, ismeretlen névvel ellátott tulajdonostól nem javasolt autót vásárolni, mert a későbbiekben egy ilyen személyt vagy céget soha nem érünk majd el probléma esetén.

A témáról bővebben a Neppermentes övezet adásában is szó esett, amely elérhető a Spotify, az Apple Podcast, a Deezer, az Amazon és a Google Podcast csatornákon, illetve a Das WeltAuto YouTube csatornáján is.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.