1. Hírek
  2. 5 Kulcskérdés az akkumulátorokkal kapcsolatban
Újdonság a SEAT-tól

5 Kulcskérdés az akkumulátorokkal kapcsolatban

Mindenhol ott vannak, ahová csak néz: a videojátékkonzolokon, az eszközön, amelyen ezt a szöveget olvassa, és igen, az autókban is. Az akkumulátorokról beszélünk. Ezek az elektromos és hibrid járművek egyik fő alkatrészei, így a felhasználókat érdekli, hogyan működnek. Néhány gyakori kérdés megválaszolásához a SEAT SA úttörő akkumulátorkutató és -fejlesztő laboratóriumának, a Test Center Energynek szakértője öt kulcsfontosságú kérdésre válaszol az akkumulátorokkal kapcsolatban.

seat Open Corner

Miből készülnek az akkumulátorok?
„A Volkswagen-csoportban alkalmazott technológia lítium-ion alapú, különösen a nikkel, mangán és kobalt (NMC) kémiai kombinációjával” – magyarázza Francesc Sabaté, az Energy Test Center Energy (TCE) vezetője. Ezek az elemek cellákat alkotnak, amelyek a töltést megkönnyítő minimális energiatároló egységek. „A cellák modulokba vannak csoportosítva és csomagokba rendezve, amelyek a vezérlőelektronikával, a hűtőrendszerrel és a burkolatokkal együtt létrehozzák a teljes akkumulátort, amely készen áll a járműben való összeszerelésre” – teszi hozzá Francesc.


Mi a különbség az elektromos és a hibrid akkumulátor között?

A válasz az energiatároló kapacitásukban rejlik. „Mivel egy elektromos járműben nincs belső égésű motor, mint a hibridben, az akkumulátornak nagyobb kapacitásra van szüksége, hogy ugyanazt a távolságot megtehessük” – mondja a mérnök. Ez azt jelenti, hogy több cellára van szüksége: „A hibrid akkumulátorában körülbelül 100, míg az elektromos járműben körülbelül 300 cella van.”


Meddig tart?
„Attól függ, hogyan vezetik az emberek az autójukat: a használat gyakoriságától, a hőmérséklettől és a töltési ciklusok számától” – válaszolja Francesc. És hozzáteszi: „Járműveink esetében minimum 160 000 kilométert vagy 8 éves garantált élettartamot tudunk biztosítani az akkumulátorokat alávetett intenzív teszteknek köszönhetően.” A tesztelés olyan szélsőséges éghajlati viszonyokat és használati módokat is magában foglal, amelyek folyamatosan a korlátokig nyomják az akkumulátorokat.


Hogyan lehet meghosszabbítani az életüket?
A kulcs az, hogy a jármű a lehető legjobb állapotban maradjon: „Célszerű minimalizálni a gyorstöltések számát, mert ez megakadályozza, hogy az akkumulátor hőmérséklete túl magasra emelkedjen” – magyarázza. A SEAT SA mérnöke hozzáteszi, hogy a töltöttségi szint 40% és 80% között tartása segít meghosszabbítani az akkumulátor élettartamát a minimális garanciális feltételeken.


Van második életük?

Ha az elektromos járművek elérik a 160 000 km-t, vagy 8 év elteltével, az akkumulátor még mindig kapacitásának körülbelül 80%-át teljesíti. „Ez azt jelenti, hogy az autó mindennapi használata során rövidebb hatótávot tapasztalhatunk, így a távolságot töltés után is megtehetjük vele” – mondja Francesc. "De ez nem jelenti azt, hogy az akkumulátor már nem hasznos, mivel ez a 80%-os kapacitás más olyan alkalmazásokban is használható, amelyek kevesebb energiát igényelnek, például a statikus energia tárolására." Ez az új funkció biztosítja, hogy egyetlen akkumulátor újrafelhasználható legyen az élettartam meghosszabbítása érdekében.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.