Újdonság a CUPRA-ról
2021.09.30.

Továbbra is tisztán elektromos márkává kíván válni 2030-ra a CUPRA

Jövőbeni elektromos víziója bemutatására érkezett Münchenbe az IAA Nemzetközi Autószalonra a CUPRA. Legújabb tanulmánymodellje, a CUPRA UrbanRebel Concept, a szintén új müncheni CUPRA City Garage megnyitóját megelőzően jelent meg először a nyilvánosság előtt.
CUPRA

A rendezvény alkalmával Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója a márka elektromos offenzívájára utalt: „Célunk, hogy 2030-ra tisztán elektromos márkává váljunk. Idén vezetjük be CUPRA Born modellünket, a CUPRA Tavascan pedig 2024-ben érkezik. A CUPRA UrbanRebel a hagyományok kihívójaként a vállalat városi elektromos autójának – amely várhatóan 2025-ben érkezik a piacra – radikális értelmezésével teszi érzelmekben még gazdagabbá az új elektromos korszakot. Először CUPRA-modellként vezetjük majd be, s szorosan nyomon követjük az elektromos autók fogadtatását az ügyfelek körében, illetve az európai infrastruktúra kiépülését.” E koncepció hatása a városi elektromos autó utcai változatában is megjelenik majd, egyben új iránymutatóként is szolgál a vállalat számára az elektromossá alakítás és a technika szakterületein.

Amint Wayne Griffiths kiemelte, a városi elektromos autó a vállalat egyik alapvető stratégiai pillére. A SEAT S.A. a Volkswagen Csoporttal közösen kulcsszerepet játszik a városi elektromos projekt kidolgozásában. A SEAT S.A. a városi elektromos modellcsalád tagjait, míg a Volkswagen a platformot, a CARIAD pedig a szoftvert fejleszti. A cél 2025-től évente több mint 500 ezer autó spanyolországi gyártása a vállalatcsoport különböző márkái számára.

E projekt alapján a vállalat ambiciózus tervet fogalmazott meg Spanyolországban. A Future: Fast Forward koncepció fő hajtóereje a városi elektromos jármű spanyolországi gyártása, amely a spanyol autóipar – azaz Európa második legnagyobb autógyártója – átalakulásának motorjává válhat.


Exponenciális növekedés

A megnyitó előtti eseményen Wayne Griffiths ismertette, hogyan múlja felül a CUPRA a továbbiakban is az előzetes várakozásokat. Három évvel ezelőtti bevezetése óta e merőben újszerű és kihívó márka több mint 100 ezer autóját értékesítette. A Formentor sikere nyomán – amely idén január és augusztus között háromból két autót jelentett a márka eladásaiban – a CUPRA háromjegyű százalékos növekedést könyvelhetett el 2020 azonos időszakához viszonyítva. A márka 2021-ben egymilliárd euró árbevételről szóló saját célkitűzését is túlteljesítette, miközben sikeresen erősítette meg pozícióját olyan európai piacokon, mint Németország, Spanyolország, az Egyesült Királyság, Olaszország és Franciaország, emellett Izraelre és Törökországra, illetve a tengerentúlon Mexikóra is sikerrel terjesztette ki jelenlétét.


Új City Garage München szívében

Globalizációs stratégiája részeként a CUPRA Münchent választotta a legújabb City Garage helyszínéül, mégpedig a német város szívében. A nyitott homlokzati teret a garázsműhelyek inspirálták és a CUPRA márka jegyében alakították ki. Az Odeonsplatz egyik ikonikus épületében a CUPRA-dizájnelemek az épület eredeti építészeti elemeivel és anyagaival ötvöződnek, mindvégig tiszteletben tartva a hely történelmét.

Wayne Griffiths kifejtette a városi területek ezen új kiskereskedelmi környezetének jövőképét: „A City Garage révén a városokhoz és kultúrájukhoz szeretnénk kapcsolódni, rendezvényeknek és kiállításoknak otthont adva, valamint hozzájárulva új helyi tehetségek fejlődéséhez és különböző együttműködések kialakításához. E létesítmények ikonikus és frekventált helyeken tűnnek fel, működésüket pedig az adott város inspirálja.”

Az új City Garage pontok azt is lehetővé teszik a márka számára, hogy a jövőben merőben újszerű és egyedi vásárlói élményt nyújtson, immár az embereket állítva járműforgalmazási stratégiája középpontjába. Mexikóváros és Hamburg után Wayne Griffiths az elkövetkező új helyszíneket is bejelentette: „Holnap új City Garage nyílik Milánóban, majd rövidesen Madridban, Rotterdamban, Lisszabonban és Berlinben is, de 2022-ben Sydney-ben is tervezzük egy City Garage nyitását. Célunk, hogy globális márkává váljunk; ezért világszerte erős hálózatot építünk ki és 2022 végére több mint 1200 CUPRA Mestert képezünk.”


Lendület egy új generációnak

A CUPRA Zwickauban (Németország) megkezdte első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje, a CUPRA Born első példányainak gyártását. Az új modell annak jegyében született a CUPRA DNS-ével, hogy immár egy új generációnak szolgáljon impulzussal, miközben bizonyítja, hogy a kiemelkedő menetteljesítmények és a hajtásrendszerek elektromossá alakítása tökéletesen illenek egymáshoz.

A CUPRA Born újszerű érzelmekkel ruházza fel az elektromos autókat és vezetésüket, formavilágát Barcelona El Born városrészének vibráló hangulata ihlette: „A CUPRA Born egyszerre ad lendületet a vállalat átalakulásához, illetve szolgál a CUPRA elektromos termékoffenzívájának kezdeteként. E modellel már 20 százalékra tervezzük bővíteni a CUPRA részesedését a SEAT S.A. teljes értékesítésében. A CUPRA Born novembertől érkezik a piacra, s bevezetése egy újszerű ügyfélkapcsolat, új forgalmazási stratégia kezdetét is jelenti” – ismertette Wayne Griffiths.

A CUPRA Born hatékonyan segíti a vállalatot az európai célok elérésében, de a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez is hozzájárul. Ezzel egyidejűleg új nemzetközi piacok felé is kaput nyit, a legszélesebb körben villamosított országokban is növelve a márka jelenlétét. A CUPRA Born emellett nemek szerint is kiegyensúlyozottabbá teszi a márka ügyfélkörét, és havidíjas, előfizetéses szerződés keretében is kínálják majd.


Az elektromos korszak lázadója

A vállalat a 2025-re tervezett városi elektromos autó legradikálisabb értelmezéseként CUPRA UrbanRebel Concept tanulmányát is bemutatta Münchenben. A CUPRA UrbanRebel Concept a tisztán elektromos hajtásrendszerű városi modell konstrukciós alapjaira készült. A sorozatgyártású változat tekinteteket vonzó dizájnját meglepő menetdinamikai képességekkel ötvözve a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül majd.