Esemény
2021.10.20.

A CUPRA versenybe száll a PURE ETCR bajnoki címért Franciaországban

A PURE ETCR nyitószezonja, a legelső elektromos túraautó-bajnokság, a végéhez közeledik. A franciaországi Pau-Arnos versenypálya ad otthont a szezon ötödik és egyben utolsó futamának ezen a hétvégén, és a CUPRA X Zengő Motorsport három versenyzője nagy esélyekkel indul a győzelemért a CUPRA e-Racer volánja mögött.
CUPRA

Mattias Ekström a tabella első helyéről rajtol a szezon utolsó futamán, miután Spanyolországban a „hétvége királya” lett és mind a négy versenyt követően a dobogón állhatott. A svéd pilóta 29 pontelőnnyel áll az élen legkomolyabb kihívójával, a francia Jean-Karl Vernay-vel szemben.

„A szezon utolsó versenyét a pole-pozícióból kezdhetjük és még valamennyi előnyünk is van, de ez persze nem jelent még semmit, mert legalább öt versenyzőnek van még esélye a győzelemre. A legjobb formánkat kell hoznunk, hiszen ez a verseny is, csakúgy mint az előzőek, igen szoros lesz. Még sosem versenyeztem itt, de várom már az első köreimet a CUPRA e-Racer volánja mögött” – mondta Ekström, aki a bajnoki tabella első helyén áll.

A spanyol Mikel Azcona és Jordi Gené szintén komoly esélyesek a győzelemre. Mikel, aki „hétvége királya” volt tavaly júniusban Olaszországban és Magyarországon, jelenleg harmadik helyen áll 35 ponttal az élen álló mögött. Ezzel szemben Gené, a szezon egyik legkiegyensúlyozottabb teljesítményét hozó versenyzője az utolsó versenyen a negyedik helyről indulhat, 61 ponttal Mattias mögött.

„Franciaországban a bajnoki cím a tét és a végsőkig fogok harcolni érte” – mondta Mikel Azcona. „A konstruktőri bajnoki címért is küzdünk, így minden egyes pont számít. A CUPRA e-Racer és a CUPRA X Zengő Motorsport valamennyi tagja bebizonyította, hogy megérdemlik a győzelmet.”


Pau-Arnos egy ismeretlen pálya Ekström és Azcona számára, viszont Genének nem, aki kedves emlékeket idéz fel a pályáról: „Életemben először a Pau-Arnos pályán vezettem versenyautót. Ez 1986-ban volt és csak 16 éves voltam. Nem sokkal előtte nyertem meg a spanyol karting bajnokságot és édesapám próbára tett egy együléses versenyautóban. Spanyolországban nincs ehhez fogható, ez a pálya teljesen ismeretlen volt számomra és több órás autóutat kellett megtennünk idáig. Bárcsak emlékeznék, milyen is volt ezen a pályán vezetni. Most nagy előnyt jelentene.”

Az Ekström, Gené, Azcona és Nagy Dániel alkotta CUPRA X Zengő Motorsport csapat ebben a szezonban már négy futamból hármat megnyert és ezáltal vezetik a konstruktőri bajnoki tabellát is. A bajnoki címért folyó küzdelemben a Romeo Ferraris-M1RA 66, míg a Hyundai Motorsport N 93 ponttal vannak lemaradva.


Pau-Arnosban derül ki, hogy ki lesz az első PURE ETCR versenysorozat bajnoka

A Pau-Arnos-i futam biztosan bekerül majd a motorsport-történelembe, hiszen a bajnok egy több márkát felsorakoztató elektromos túraautó-bajnokság első győztese lesz. A CUPRA e-Racer nem kevesebb, mint 500 kW (680 LE) teljesítménnyel rendelkezik és 3,2 másodpercen belül gyorsul 0-ról 100 km/órára. Ez is ékes bizonyítéka annak, hogy az elektromos technológiának is van esélye a győzelemre a gyártók közötti szoros és kiélezett küzdelemben.

A 3,03 km-es pálya, amely 1986-ban nyitotta meg kapuit, a közelmúltban különböző fejlesztéseken esett át, így mára már Európa egyik legkorszerűbb versenypályájaként tartják számon az elektromobilitás terén. A cél az volt, hogy valamennyi létesítmény kibocsátásmentes legyen. Ennek jegyében a boxutcában rögzített töltőállomásokat helyeztek el és számos fenntarthatósági projekt van még folyamatban.

A Pau-Arnos versenypálya 20 kilométerre fekszik Pau városától, amely leginkább a motorsport szerelmeseiről ismert, valamint arról, hogy egykor ezeken az utcákon tartották a Pau Nagydíjat. 1933 óta ez a történelmi pálya már otthont adott olyan nagynevű versenyeknek, mint a Formula Libre, a Formula 1 (ez a futam nem számított bele a világbajnokságba), a Formula 3 és a túraautó-világbajnokság, ahol olyan versenyzők állhattak a dobogó tetejére, mint Juan Manuel Fangio, Jochen Rindt, Alberto Ascari, Jim Clark és Lewis Hamilton.

Ahogy Aragóniában és Magyarországon is, a PURE ETCR és a WTCR ugyanazon esemény keretében fog lezajlani, amely miatt Azconának és Genének kétszer nagyobb erőbedobással kell versenyezniük ezen a kulcsfontosságú hétvégén a bajnoki cím megszerzéséért. Mindkettejüknek folyamatosan váltania kell a belső égésű motorral rendelkező CUPRA Leon Competición és a tisztán elektromos CUPRA e-Racer között.