1. Hírek
  2. A CUPRA versenybe száll a PURE ETCR bajnoki címért Franciaországban
Esemény

A CUPRA versenybe száll a PURE ETCR bajnoki címért Franciaországban

A PURE ETCR nyitószezonja, a legelső elektromos túraautó-bajnokság, a végéhez közeledik. A franciaországi Pau-Arnos versenypálya ad otthont a szezon ötödik és egyben utolsó futamának ezen a hétvégén, és a CUPRA X Zengő Motorsport három versenyzője nagy esélyekkel indul a győzelemért a CUPRA e-Racer volánja mögött.

CUPRA Open Corner

Mattias Ekström a tabella első helyéről rajtol a szezon utolsó futamán, miután Spanyolországban a „hétvége királya” lett és mind a négy versenyt követően a dobogón állhatott. A svéd pilóta 29 pontelőnnyel áll az élen legkomolyabb kihívójával, a francia Jean-Karl Vernay-vel szemben.

„A szezon utolsó versenyét a pole-pozícióból kezdhetjük és még valamennyi előnyünk is van, de ez persze nem jelent még semmit, mert legalább öt versenyzőnek van még esélye a győzelemre. A legjobb formánkat kell hoznunk, hiszen ez a verseny is, csakúgy mint az előzőek, igen szoros lesz. Még sosem versenyeztem itt, de várom már az első köreimet a CUPRA e-Racer volánja mögött” – mondta Ekström, aki a bajnoki tabella első helyén áll.

A spanyol Mikel Azcona és Jordi Gené szintén komoly esélyesek a győzelemre. Mikel, aki „hétvége királya” volt tavaly júniusban Olaszországban és Magyarországon, jelenleg harmadik helyen áll 35 ponttal az élen álló mögött. Ezzel szemben Gené, a szezon egyik legkiegyensúlyozottabb teljesítményét hozó versenyzője az utolsó versenyen a negyedik helyről indulhat, 61 ponttal Mattias mögött.

„Franciaországban a bajnoki cím a tét és a végsőkig fogok harcolni érte” – mondta Mikel Azcona. „A konstruktőri bajnoki címért is küzdünk, így minden egyes pont számít. A CUPRA e-Racer és a CUPRA X Zengő Motorsport valamennyi tagja bebizonyította, hogy megérdemlik a győzelmet.”


Pau-Arnos egy ismeretlen pálya Ekström és Azcona számára, viszont Genének nem, aki kedves emlékeket idéz fel a pályáról: „Életemben először a Pau-Arnos pályán vezettem versenyautót. Ez 1986-ban volt és csak 16 éves voltam. Nem sokkal előtte nyertem meg a spanyol karting bajnokságot és édesapám próbára tett egy együléses versenyautóban. Spanyolországban nincs ehhez fogható, ez a pálya teljesen ismeretlen volt számomra és több órás autóutat kellett megtennünk idáig. Bárcsak emlékeznék, milyen is volt ezen a pályán vezetni. Most nagy előnyt jelentene.”

Az Ekström, Gené, Azcona és Nagy Dániel alkotta CUPRA X Zengő Motorsport csapat ebben a szezonban már négy futamból hármat megnyert és ezáltal vezetik a konstruktőri bajnoki tabellát is. A bajnoki címért folyó küzdelemben a Romeo Ferraris-M1RA 66, míg a Hyundai Motorsport N 93 ponttal vannak lemaradva.


Pau-Arnosban derül ki, hogy ki lesz az első PURE ETCR versenysorozat bajnoka

A Pau-Arnos-i futam biztosan bekerül majd a motorsport-történelembe, hiszen a bajnok egy több márkát felsorakoztató elektromos túraautó-bajnokság első győztese lesz. A CUPRA e-Racer nem kevesebb, mint 500 kW (680 LE) teljesítménnyel rendelkezik és 3,2 másodpercen belül gyorsul 0-ról 100 km/órára. Ez is ékes bizonyítéka annak, hogy az elektromos technológiának is van esélye a győzelemre a gyártók közötti szoros és kiélezett küzdelemben.

A 3,03 km-es pálya, amely 1986-ban nyitotta meg kapuit, a közelmúltban különböző fejlesztéseken esett át, így mára már Európa egyik legkorszerűbb versenypályájaként tartják számon az elektromobilitás terén. A cél az volt, hogy valamennyi létesítmény kibocsátásmentes legyen. Ennek jegyében a boxutcában rögzített töltőállomásokat helyeztek el és számos fenntarthatósági projekt van még folyamatban.

A Pau-Arnos versenypálya 20 kilométerre fekszik Pau városától, amely leginkább a motorsport szerelmeseiről ismert, valamint arról, hogy egykor ezeken az utcákon tartották a Pau Nagydíjat. 1933 óta ez a történelmi pálya már otthont adott olyan nagynevű versenyeknek, mint a Formula Libre, a Formula 1 (ez a futam nem számított bele a világbajnokságba), a Formula 3 és a túraautó-világbajnokság, ahol olyan versenyzők állhattak a dobogó tetejére, mint Juan Manuel Fangio, Jochen Rindt, Alberto Ascari, Jim Clark és Lewis Hamilton.

Ahogy Aragóniában és Magyarországon is, a PURE ETCR és a WTCR ugyanazon esemény keretében fog lezajlani, amely miatt Azconának és Genének kétszer nagyobb erőbedobással kell versenyezniük ezen a kulcsfontosságú hétvégén a bajnoki cím megszerzéséért. Mindkettejüknek folyamatosan váltania kell a belső égésű motorral rendelkező CUPRA Leon Competición és a tisztán elektromos CUPRA e-Racer között.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.