1. Hírek
  2. Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf 5 – a nagykorúvá vált autó
Esemény

Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf 5 – a nagykorúvá vált autó

Ez volt az a kényelmet és dinamikát kínáló Golf generáció, amely felülmúlta az egyre nagyobb számban megjelenő felső-középkategóriás konkurens modelleket. Igaz volt ez a minőségre is. Ezt bizonyítja többek között az is, hogy a lézerhegesztett karosszéria torziós merevsége 35% -kal nőtt 2003-ban, a Golf 5 debütálásakor. Ez volt az első Golf modell, mely opcionálisan hátsó oldalsó légzsákokkal is rendelhető volt - a szokásos légzsákokkal – első oldalsó és fejlégzsákokkal - együtt ez azt jelentette, hogy a felfújható védőpárnák közül immáron nyolc volt megtalálható a jármű fedélzetén.

VW Open Corner

A kényelem és a dinamika szempontjából a Golf 5 magas pontszámokat szerzett olyan fejlesztéseknek köszönhetően, mint az új négy lengőkaros hátsó felfüggesztés az új, 7 fokozatú DSG váltó, a bi-xenon fényszórók, az esőérzékelős ablaktörlő, valamint egy dönthető és csúsztatható panoráma tetőablak. Mindezek mellett a Golf GTI-ben először mutatkozott be a közvetlen benzinbefecskendezésű turbó-feltöltéses motor (2004), valamint a világ első Twincharger (TSI, 2006), amely turbófeltöltéssel és kompresszor alapú töltéssel is rendelkezett. Ugyanakkor a termékcsalád az új karosszéria változatoknak köszönhetően még szélesebb vásárlóközönség számára is megfelelőnek bizonyult: a Golf Plus 2006-ban debütált, a CrossGolfot, egy új Kombi illetve a Golf BlueMotiont 2007-ben mutatták be először. Ez utóbbi új referencia értéket állított fel, hiszen átlagos fogyasztása mindössze 4,5 l / 100 km volt. 2007 márciusában a Golf jelentős mérföldkövet ünnepelt: 1974 óta 25 millió darabot gyártottak. Amikor a Golf 6-ot 2008-ban bemutatták, a Golf 5 különböző karosszéria változataiból összesen 3,4 millió darab hagyta már el a gyártósorokat.


Golf 5 éves adatok

2003      Lézerhegesztett ajtók, alsó rész, tetőlemez, és oldalsó panelek

                Több-lengőkaros hátsó futómű

                Elektromechanikus szervokormány

2004      A GTI visszatérése turbófeltöltős motorral (147 kW / 200 LE)

2006      GT, közvetlen benzinbefecskendezéses motor kettős töltéssel (turbófeltöltő és kompresszor)

                A Golf Plus debütálása

2007      A CrossGolf és az új Golf Kombi bemutatása

                Mérföldkő: 25 millió Golf 1974 óta

2008      Az ötödik generáció megszüntetése 3,4 millió gyártott jármű után.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.