Touareg R – A Volkswagen R plug-in hibrid modellje a maximális dinamikus teljesítményt az elektromos hatékonysággal kombinálja
A Volkswagen egy új, prémium kategóriájú modellel bővíti zászlóshajónak számító Touareg modellcsaládját - a Touareg R-rel *. A sokoldalú modell 340 kW-os (462 LE) hibrid hajtása innovatív keveréket kínál a szuper teljesítmény és az elektromos hatékonyság szempontjából. Megfelelően feltöltött akkumulátor esetén az új SUV mindig elektromos E-MODE üzemmódban indul a nulla kibocsátás érdekében. Az akkumulátor kapacitását úgy tervezték meg, hogy a Touareg R fedezze az átlagos napi ingázást tisztán elektromos energiával. Mint minden Touareg modell, az új R változat is alapfelszereltségként állandó összkerékhajtással (4MOTION) kerül forgalmazásra. A 4MOTION és az erőteljes hajtásrendszer (700 Nm nyomaték) azt jelenti, hogy a Touareg R-t maximum 3,5 tonnás utánfutó vontatására homologizálták. A prémium modell még az E-MODE esetén is képes megbirkózni az utánfutó engedélyezett maximális tömegével. A Touareg, mint a világ első plug-in hibrid SUV-je felszerelhető a vontatmány-asszisztens rendszerrel, a Trailer Assist-tal. És még egy elsőség: a Touareg először lesz elérhető a Travel Assist vontatmány-asszisztens rendszerrel. A prémium modell az első Volkswagen, amely 250 km / h sebességig büszkélkedik támogatott vezetéssel (automatikus hosszirányú és oldalirányú irányítás).
Első plug-in hibrid R modell. Az új zászlóshajó modellt a Volkswagen R Performance márka fejlesztette ki, amely hagyományosan a Volkswagen termékcsalád legsportosabb modelljeit alkotja meg. A Touareg R paradigmaváltást képvisel - ez az első Volkswagen R modell, amely plug-in hibrid hajtást tartalmaz. Továbbá ez az első alkalom, amikor egy hibrid modell a legnagyobb teljesítményű Volkswagen. A rendkívül jól felszerelt Touareg R, amely Black Style külső dizájn csomagot kapott, 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal (Braga) és az R-Line belső díszítéssel (pl. Vienna bőr belső rész Crystal Grey varrással), a 2020-as év második felében jelenik meg a kereskedésekben.
Intelligens elektromos teljesítmény. A Touareg R a harmadik plug-in hibrid modell a Volkswagen európai termékcsaládjában, a Golf és a Passat után. A Touareg R az első négykerék-meghajtású modell a Volkswagen PHEV sorozatában, és egyúttal mérföldkő a Volkswagen R 2019-ben megkezdett átrendezésében. Jost Capito, a Csoport házon belüli Performance márkájának ügyvezető igazgatója szerint: „Mi jelenleg erőteljesen bővítjük a Volkswagen R sorozatot. A kompakt SUV modellek - T-Roc R és T-Roc Cabriolet R-Line - után a Volkswagen R nagyon rövid időn belül mutat be egy másik sporthaszonjárművet - a Touareg R-t, amelynek meglehetősen egyedi pozíciója és páratlan karizmája van.” A Touareg R az új és intelligens elektromos teljesítmény szinonimája a nagy SUV-k szegmensében.
Hiteles, avantgárd, praktikus. A Volkswagen R felelős a vizuális és műszaki konfigurációért, és ezzel az új modell koncepcionális irányításáért. A Touareg R a termékcsalád 2018-ban bevezetett harmadik generációján alapszik, amely azonban az először 2002-ben bemutatott modell evolúciója volt. Az összes jelenlegi Touareg modell dinamikus és elegáns kialakítású, maximális biztonságot és hosszútávú kényelmet kínál, korszerű csatlakoztathatóság és egy nagymértékben digitalizált vezetőfülke jellemzi. Az átfogó koncepció tervezésénél a magas szintű mindennapi használhatóságot tartották szem előtt. A németországi Touareg-tulajdonosok kb. 60%-a és Európában 40% -a a SUV-ot vontató járműként is használja - ez rendkívül magas érték. A Touareg-et gyakran sportos, aktív emberek vezetik, akik értékelik a legmagasabb fokú biztonságot, a kiemelkedő vezetési kényelmet, az intuitív irányítást és az élvonalbeli csatlakoztathatóságot. Az új Touareg R-t kifejezetten erre a technikailag rendkívül hozzáértő ügyfélcsoportra fejlesztették ki. Most először van egy olyan nagy teljesítményű modell, amely ideiglenesen teljes elektromos üzemmódban vezethető, zéró helyi kibocsátással. Az új Touareg megfelel az Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC kibocsátási szabványnak.
Bővített erőátviteli tartomány. A SUV termékcsalád jelenleg egy turbófeltöltős benzinmotorral (TSI) és három turbófeltöltős dízelmotorral (TDI) kapható. A V6 TSI motor teljesítménye 250 kW (340 PS) 1. A V6 TDI-ként a Touareg két teljesítmény szinttel kapható: 170 kW (231 PS) 2 és 210 kW (286 PS) 3. A jelenlegi legerősebb Touareg egy V8 TDI, 310 kW (421 LE) 4. A Volkswagen az új Touareg R formájában felfelé bővíti a modellcsaládot.
Top R dinamikus teljesítmény. Mint tipikus Volkswagen R modell, a Touareg R rendkívül dinamikus teljesítményt nyújt. Mintha egy gombnyomásra történne, a sofőrnek csak meg kell nyomnia a gázpedált, hogy elérje az elektromos motor (100 kW / 136 LE) és a turbófeltöltésű V6 benzinmotor (250 kW / 340 PS) teljes teljesítményét. A két meghajtó rendszert ilyenkor egy kiemelkedő funkcióban kombinálhatják, hogy kihasználhassák a jármű dinamikus tartalékait - például egy másik jármű gyors és biztonságos megelőzése érdekében – kihasználva a teljes 340 kW (462 PS) rendszerteljesítményt. A rendszer maximális nyomatéka 700 Nm.
Összkerék meghajtású hibrid. A Touareg R hibrid hajtása alapvetően egy 2 995 cm3 V6-os turbófeltöltős benzinmotorból, az elektromos meghajtómotorból és egy, a csomagtartó aljára beépített lítium-ion akkumulátorból (14,1 kWh energiateljesítmény) áll. A teljesítmény-elektronika konvertálja az akkumulátor egyenáramát az elektromos meghajtó motorhoz szükséges váltóárammá. Nyolc fokozatú automatikus sebességváltó (Tiptronic-nal) és egy osztómű továbbítja az energiát az első és a hátsó tengelyre (4MOTION állandó összkerék meghajtás). A középső differenciálzár aszimmetrikus dinamikus nyomaték-eloszlással (Torsen-hajtás) osztóműként szolgál az első és a hátsó tengely közötti erőmegosztásnál. A hajtóerő maximum 70% -a juthat az első tengelyre és 80% -a kerülhet a hátsó tengelyre.
Teljesen elektromos hajtás 140 km / h sebességig. Az első induláskor a Touareg R csak az elektromos motort használja, amennyiben az akkumulátor megfelelően fel van töltve. Ez biztosítja, hogy a SUV a lehető legközelebb legyen a nulla kibocsátáshoz, különösen rövid utakon. Ez a hibrid stratégia a legnagyobb megtakarítási potenciált is kínálja. A Touareg R teljesen elektromos üzemmódban akár 140 km / h sebességgel is vezethető; ezen felül a V6 TSI automatikusan aktiválódik - vagy bármikor, a kickdown segítségével. A SUV maximális sebességét elektronikusan 250 km / h sebességre szabályozzák.
Gyors váltás az E-MODE és a hibrid mód között. A sofőr vezérelheti a hibrid funkciókat és kiválaszthatja a vezetési profilt a középső konzol 4MOTION Active Control menügombjával vagy az Infotainment rendszer megfelelő menüjében. Mindkettő egyértelműen helyezkedik el egymás mellett egy megosztott képernyőn. A rendelkezésre álló hibrid funkciók az E-MODE, a teljesen elektromos vezetéshez és a Hibrid mód, az optimális és automatikus interakció érdekében az elektromos motor és a V6 motor között. Ha a vezető hibrid módban megérinti az E-MODE mezőt, a Touareg R 140 km / h sebességig teljesen elektromos hajtásra vált, amennyiben az akkumulátor megfelelő töltöttséggel rendelkezik. Ezzel szemben a jármű Hibrid módra vált, ha a vezető E-MODE üzemmódban érinti a hibrid mezőt.
Az akkumulátor kezelése hibrid módban. Az E-MODE és a Hibrid képernyőmezőkben az akkumulátor szimbólum tíz egységre osztva jelenik meg. A sofőr erről intuitív módon leolvashatja a megfelelő töltöttségi szintet, amelyet a megfelelő számú világoskék akkumulátor szegmens jelöl (0-100%). Például négy világoskék egység jelenik meg, ha a töltöttség 40%. Hibrid módban a járművezetőnek lehetősége van szabályozni a töltöttséget az akkumulátor melletti három szimbólum segítségével (az egyenlőségjel „=” segítségével), vagy 20% -kal növelheti („∧” felfelé mutató nyíl), vagy csökkentheti egy meghatározott szintre („∨” lefelé mutató nyíl). Például, ha a vezető kiválasztja a „∧” -t, és a kijelzőt 80% -ra állítja (nyolc szegmens), a V6 TSI és a fékenergia visszanyerő rendszer az akkumulátort a skálán beállított szintre tölti fel. Ha azonban a vezető kiválasztja a „∨” -t, és csak két szegmenst jelöl meg, akkor az energia a beállított minimum 20% -ig felhasználható. Ha a navigációs rendszer aktív, az akkumulátorkezelő (Battery Management) előre tervez, és prediktív módon figyelembe veszi az útvonal és a topográfia adatait is annak érdekében, hogy a beállított akkumulátor-energia rendelkezésre álljon, amikor eléri az úticélt. E folyamat során az akkumulátor használatát az útvonal adatai alapján adaptálják az optimális elektromos hatótávolság elérése érdekében.
Gyors vezetésiprofil váltás. A 4MOTION Active Control lehetővé teszi a járművezetők számára a kívánt vezetési profil kiválasztását a Touareg R-ben: a vezetési profil kiválasztásához az Infotainment rendszerben a Menü gomb megnyomásával lehet hozzáférni. A közúti vezetéshez szükséges Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual profilok, valamint a terepjáró vezetéshez szükséges Offroad és Snow profilok alapkivitelben elérhetőek. A vezető azonban ezeket a módokat közvetlenül is kezelheti a kezelőegység segítségével a vezetési mód kiválasztásához a középső konzolon. A közúti profilokat úgy választhatja ki, hogy a tárcsát balra forgatja. Ha a kapcsolót jobbra fordítják, a terepjáró profilok nyílnak meg. Ha a Touareg R fel van szerelve az opcionális terepjáró csomaggal (beleértve a motort védő kartervédőt), akkor a vezető aktiválhat további Gravel és Sand profilokat a terepen való vezetéshez.
Hibrid kijelzők az Innovision vezetőfülkében. A Touareg R alapfelszereltségének része az Innovision vezetőfülke. A digitális eszközökből (digitális vezetőfülke, 12 collos képernyő) és az Infotainment rendszer képernyőjéből (Discover Premium, 15 collos TFT érintőképernyő) áll. A járművezető az Infotainment rendszer energiaáram-kijelzőivel (az akkumulátor töltöttségi szintjének, a meghajtórendszer energiaellátásának és az akkumulátor töltésének feltüntetésével) és az elektromos hatótávolság mérővel (mutatja az elektromos hatótávolságot, a vezetési profilt és van lehetőség a hatótávolság növelésére az elektromos fogyasztók kikapcsolásával). A kombinált teljesítménymérő és a fordulatszámláló a digitális vezetőfülke bal oldalán mutatja a hibrid rendszer aktuális állapotát. Megjeleníti az elektromos energia fogyasztását (gyorsítás alatt) vagy visszatöltését (lassítás alatt), a hibrid móddal együtt. A fennmaradó elektromos és üzemanyag hatótávolság szintén megjelenik.
Az egyetlen plug-in hibrid SUV Trailer Assist-tal. Az új Touareg R a világ egyetlen plug-in hibrid SUV modellje, opcionális vontatmány-asszisztens rendszerrel, a Trailer Assist-tel. A SUV a Trailer Assist segítségével egy utánfutóval szinte automatikusan betolat egy parkolóba vagy egy átjáróba. Az E-MODE módban ez a folyamat ráadásul még csendes is. A Touareg R és az utánfutó hátrameneti manőverezéséhez a vezető megáll az utánfutó parkolóhelye mögött, és hátramenetbe kapcsol. A rendszert a „Park Assist” gomb megnyomásával lehet aktiválni. Ezután megjelenik a külső tükör beállító kapcsolója a kijelzőn. A sofőr tájékoztatást kap, hogyan kell beállítani a kívánt kormányzási szöget a tükörkapcsolóval, amely joystickként működik. Amint mozgatja a kapcsolót, egy utánfutó szimbólum jelenik meg a kijelzőn. Itt jelenik meg a vezető által újonnan beállított bekormányzási szög, valamint az utánfutó becsuklási szöge. A külső tükör kapcsolóval a vezető beállítja az autó és az utánfutó kívánt menetirányát. A „Trailer Assist” átveszi a megadott kormányzási szöget. Az autó és az utánfutó automatikusan kiegyenesedik a Park Assist vezérlőegység és az elektromechanikus kormányzás segítségével. Az első manőverezési szakaszban a vezető kiválasztja a bekormányzási szöget (legfeljebb 75 ° -ig), hogy egy bizonyos irányba hátramenetben beforduljon, vagy ívesen haladjon. Ha a pótkocsi a célhelyzet felé irányba állt, a vezető csak egyszerűen hátrahúzza a tükör beállító kapcsolóját. Az autó és a pótkocsi most pontosan hátrafelé halad a pótkocsi célirányába anélkül, hogy továbbra is manuális javításokat kellene végrehajtania a vezetőnek.
Travel Assist maximális 250 km / h sebességig. A Touareg egyik új funkciója az opcionálisan elérhető Travel Assist. Eddig ez a rendszer a támogatott vezetést 210 km / h sebességig tette lehetővé. De első alkalommal, ez a támogatás a német autópályákon 250 km / h sebességig elérhető. A Travel Assist több rendszerre támaszkodik, beleértve az ACC adaptív sebességtartó automatikát (hosszirányú irányítás) és a Lane Assist sávtartó rendszert (oldalirányú irányítás). A Travel Assist az új többfunkciós kormánykerékkel aktiválható. Jogi és biztonsági szempontból releváns okokból a járművezetőknek állandóan figyelemmel kell kísérniük a rendszert - azaz legalább egy kezüket a kormányon kell tartaniuk. A Touareg kormányában található új kapacitív érzékelő technológiának köszönhetően a járművezetőknek mindössze meg kell érniük azt.
Továbbfejlesztett szériafelszereltség. A termékcsalád és a márka új csúcsmodellje továbbfejlesztett és testreszabott szériafelszereltséggel kerül piacra. Az egyébként opcionális R-Line specifikációs csomag és a Black Style külső dizájn csomag, amely más modellekhez felár ellenében is rendelkezésre áll, képezi a széria konfiguráció alap mátrixát.
R külső felszereltség. A külső csomag az R-stílusú, a karosszéria színére fényezett lökhárítókat és ajtó alsó részeket, a fekete rácsokkal ellátott légbeömlő nyílásokat, az oldalsó ablakokon fekete díszítő csíkokat és a fekete külső tükör házakat tartalmazza. Az egyik különösen elegáns tulajdonság a fekete díszcsíkokkal ellátott hűtőrács. A Touareg R esetében a csomag tartalmaz egy fekete díszcsíkot az elülső lökhárító alsó részén, az R emblémát (a hűtőrácson, a csomagtartó fedélen és az első sárvédőkön és ajtókon lévő jelzéseknél) és sötétített LED-es hátsó lámpákat. A 20 collos Braga könnyűfém keréktárcsák (belül fekete, kívül csiszolt; alternatívaként matt szürke belső és külső részén csiszolt), a karosszéria színű kerékjárat-szélesítések és a trapéz alakú kipufogócsövek mind az alapfelszereltségbe tartoznak.
R belső felszereltség. A belső térben az R felszereltség a következő tulajdonságokkal rendelkezik: a műszerfal panelen és az ajtóbetéteken a dekoratív burkolat Silver Wave alumíniumból, a középső konzol díszítése magasfényű fekete (High Gloss Black) és ezüst (Silver Look), Vienna bőr a kényelmes ülésekhez, bőr R logóval a fejtámlákon, rozsdamentes acél küszöbvédelem, új bőr multifunkciós kormánykerék generáció (fűtött, váltó fülekkel, R logóval és gombbal az opcionális Travel Assist számára), megvilágított rozsdamentes acél küszöb panel burkolat R logóval, szálcsiszolt rozsdamentes acél pedálok és fehér háttér világítás. A bőr ülések varrása Crystal Grey színnel készült, csakúgy, mint a textil padlószőnyegek szegélyei, valamint a kartámaszok, a sebességváltókar és az ajtó burkolatának dekoratív varratai.
Továbbfejlesztett funkcionális berendezések. A Touareg R a klasszikus Touareg modellekhez képest továbbfejlesztett funkcionális eszközökkel fog belépni a piacra. A fedélzeti alapfunkciók között szerepel az Innovision vezetőfülke a Digital Cockpittel (12 collos digitális eszközök) és az Discover Premium Infotainment rendszerrel (15 collos TFT érintőképernyő), az IQ.Light LED mátrix fényszórók (tompított és távolsági fényszórók interaktív kameravezérlése), egy billenő és csúszó panoráma tetőablak és egy négyzónás automatikus légkondicionáló (Air Care Climatronic).
Exkluzív R opciók. A termékskálán belül a hagyományos Volkswagen R szín, a Lapiz Blue Metallic (opcionális) kizárólag a Touareg R számára van fenntartva. Az új csúcsmodellhez kiegészítő opcionális felszerelés a 21 collos Suzuka keréktárcsa (csiszolt vagy fekete felület) és a 22 collos Estoril kerék (fekete és csiszolt fekete), először kapható. A Volkswagen R kizárólag a Touareg számára fejlesztette ki a fekete Puglia bőrből készült belső kárpitozást is. Ezt a természetes bőrt fenntartható módon olívaolajjal cserzik. Az egyik különlegesség a bőr ülések kifinomult, mégis sportos, gyémánt alakú varrása, amely az ajtóburkolatokon szintén megismétlődik. A Puglia bőrcsomag tartalmazza a Sepang Blue csíkokat is az üléspárnákban. A csíkok egy vékony kék dekoratív varrattal kapcsolódnak, ami a műszerfal teljes szélességét hosszabbítja meg. A fejtámlákon az R logó is megtalálható.
Opcionális csúcstechnikai szolgáltatások. A Touaregben opcionális berendezésként elérhető további fontos részletek közé tartozik a 780 wattos Dynaudio hangrendszer, a Night Vision (sötétben érzékeli az embereket és az állatokat hőkamera segítségével), a Travel Assist először (a leírás szerint, részben automatizált kormányzás és a sáv tartásra való figyelmeztetés, gyorsítás és fékezés, 250 km / h sebességig) és a Front Cross Traffic Assist (reagál a Touareg előtti keresztirányú forgalomra). Az összes Touareg modell alapkivitelben tartalmazza a dinamikus táblafelismerő rendszert (Dynamic Road Sign Display) és a Lane Assist sávtartó rendszert. A központi vezérlőegységnek köszönhetően a sofőr homogén egységként tapasztalja meg az összes segédrendszert és integrált technológiát, például az IQ.Light LED mátrix fényszóróit. A rendszerek elektronikus asszisztensekként folyamatosan aktívak, hogy a háttérben zavarásmentes támogatást nyújtsanak, biztonságosabbá, kényelmesebbé és intuitívabbá téve az utazást, mint valaha.
1) Touareg V6 4MOTION TSI, 250 kW (340 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 11,8 / városon kívüli 7,3 / kombinált 9,0; CO2-kibocsátás g / km-ben (vegyesen): 205; hatékonysági osztály: D
2) Touareg V6 TDI 4MOTION, 170 kW (231 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B
3) Touareg V6 TDI 4MOTION, 210 kW (286 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B
4) Touareg V8 TDI 4MOTION, 310 kW (421 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 8,5 / városon kívüli 6,7 / kombinált 7,4; CO2-kibocsátás g / km-ben (vegyesen): 195; hatékonysági osztály: B
ID.4* és ID.3**
A jövő most van: A Volkswagen bemutatja az új ID.4 prototípusát és az ID.3 sorozatgyártású verzióját
• A Volkswagen elektromos offenzívája teljes lendületben van. Az ID.3 gyártása már zajlik a zwickaui üzemben. Az autók nyáron kerülnek az utakra
• Az ID.4 az ID.3-at követi. Az ID.4 a második modell az ID. családban és a Volkswagen első teljesen elektromos SUV modellje
• Elektromos arányok. Az ID.4 teljes mértékben kihasználja a moduláris elektromos meghajtó mátrix előnyeit: a jármű eleje rövid, a tengelytáv hosszú, és a jármű belseje elképesztően hatalmas
• Nagy hatótávolság. A kiemelkedő aerodinamikának és a nagy akkumulátoroknak köszönhetően az ID.4 akár 500 kilométert is képes megtenni (WLTP-ben) anélkül, hogy meg kellene állnia a töltésért
• Környezetbarát és fenntartható. Az ID.4 előállítása karbon-semleges a teljes értékláncban
• Az ID.3 bevezető modellje elérte maximális megrendelések számát. Több mint 37,000 ügyfél rendelte meg az ID.3 1ST-t.
• Testreszabott hatótáv. Az ID.3 számára 45 kWh, 58 kWh és 77 kWh teljesítményű akkumulátorok érhetők el. A lehetséges hatótávolság (WLTP szerint) akár 550 km is lehet
• Az alapszintű modell 30,000 euró alatt elérhető. Az ID.3 az akkumulátor méretétől függően három változatban kapható - Pure, Pro és Pro S. A németországi induló ár 30,000 € alatt van.
• Erőteljes hajtás. Az ID.3-hoz négy hajtásváltozat érhető el, amelyek 93 és 150 kW közötti teljesítményt nyújtanak
• Gyors töltés a We Charge-val. A We Charge töltőkártyának köszönhetően a Volkswagen vásárlói a jövőben is kedvező áron használhatják az Ionity gyorstöltő hálózatot.
• 33 milliárd eurós beruházás 2024-ig. A Volkswagen arra törekszik, hogy a globális elektromos mobilitási piac vezetőjévé váljon, és 2025-ig 1,5 millió elektromos jármű gyártását célozza meg - lényegesen több a korábban tervezettnél.
A következő lépés a jövő fenntartható mobilitása felé
Wolfsburg, 2020. március.
Az ID.4 az ID.3 nyomában. Az ID.4 a Volkswagen első teljesen elektromos meghajtású SUV modellje. Az ID.4 lesz az első jármű a világ legnagyobb piaci szegmensében, a kompakt SUV kategóriában, amely klíma szempontjából semleges gyártást és működést kínál. Csakúgy, mint a kompakt ID.3, a Csoport méretezhető, elektromos hajtású moduláris padlólemezén (MEB) alapul, amely az ID. család minden kiemelkedő tulajdonságával büszkélkedhet: kompakt méretek, bőséges belsőtér, sportos jelleg, intuitív működés és teljes csatlakoztathatóság.
A Volkswagen márka stratégiai elektromos offenzívája tehát sikeresen elindult. Az új tervek szerint már 2025-ig akár 1,5 millió elektromos jármű is legördülhet a gyártósorokról - ez lényegesen több, mint amit korábban terveztek.
ID.4 - A Volkswagen első teljesen elektromos meghajtású kompakt SUV-je
Az ID.CROZZ koncepcióautó ID.4-re fejlődik. Magabiztos és progresszív az úton, mindig megy, és nulla kibocsátást generál - a világ legnépszerűbb piaci szegmensének középpontjában. A Volkswagen prototípusként futó pillantást biztosít az első teljesen elektromos, kompakt SUV-jára, az ID.4-re. Az ID. család második modelljét 2020-ban vezetik be Európában. Csakúgy, mint a kompakt ID.3, a csoport elektromos hajtású moduláris padlólemezét (MEB) használja.
A név sokatmondó: a 4-es számjegy az új modellt a kompakt SUV szegmens képviselőjeként azonosítja. Az ID.3 közvetlen utóda, egy olyan járműé, amellyel a Volkswagen történetének harmadik fő fejezetét nyitotta meg, a Beetle és a Golf után. Az ID. rövidítés az intelligens tervezés, az identitás és a látnoki technológiák összességét jelenti.
Rengeteg hely az Open Space-ben. Az ID.4 aerodinamikailag kifinomult jármű külseje tökéletesen megmutatja a lehetőséget az MEB forradalmian új építészetében: a jármű első része rövid, a tengelytáv hosszú, és fantasztikus teret biztosít belül. Az ID.4-ben a vezető és az utasok az Open Space-ben foglalhatnak helyet, a jármű légies és világos belsejében.
Az ID.4-hez számos moduláris meghajtó alkatrész érhető el - kezdetben hátsókerék-meghajtással, később nagy teljesítményű, elektromos összkerékhajtású változatként is. A nagyfeszültségű akkumulátort mindig az utascellába helyezik, hogy garantálják a jármű alacsony súlypontját és a tengelyterhelés kiegyensúlyozott eloszlását. Az akkumulátort normál esetben váltakozó árammal, egyenárammal és háromfázisú árammal is lehet tölteni. A meghajtó csomagtól függően akár 500 kilométeres hatótávolság is lehetséges.
Egyszerű működtetés. Az ID.4 vezetőfülke letisztult kiépítésű, és szinte teljesen vezérelhető az érintőképernyővel vagy az intelligens Natural Voice vezérléssel. A Volkswagen első teljesen elektromos SUV-je magas szintű biztonsági technológiákat és teljes csatlakoztathatóságot kínál.
Az ID.4 a világ első éghajlat-semleges, kompakt SUV-je. A Zwickau üzemben gyártott jármű karbon-semleges a teljes értékláncban. A Volkswagen átfogó töltési kínálata lehetővé teszi az ügyfelek számára az ID.4 megújuló energiával történő töltését.
ID.3 - egy új korszak úttörője
Intelligens, innovatív és fenntartható. Az ID.3 gyártása 2019 végén kezdődött, és a jármű a mobilitás új korszakának úttörője a Volkswagennél - intelligens, innovatív és fenntartható. A radikálisan új kialakítás úttörő technológiákat tartalmaz. Az ID.3 ötvözi az elektromos hajtású moduláris padlólemez (MEB) összes erősségét, a mindössze 4,26 méter hosszú jármű - rengeteg helyet kínál a jármű belsejében, és a kezelési koncepció intuitív módon egyszerű. A nagyfeszültségű akkumulátor alacsonyan helyezkedik el az alsó részben, ezzel biztosítva az agilis és gyors mozgást.
A belső tér is forradalmi. Az elektromos hajtású moduláris padlólemez elrendezésének hosszú tengelytávja és a nagyon rövid túlnyúlás meglepően nagy jármű-belső kialakítást eredményez - az Open Space új referenciaértékeket állít fel a kompakt jármű kategóriában. Az ID. Light - egy LED csík a vezetőfülkében - vizuálisan kommunikál az utasokkal. Az ID.3 szinte kizárólag érintésérzékeny gombokkal és felületekkel, vagy az intelligens Natural Voice vezérléssel működik. A vezeték nélküli App-Connect lehetővé teszi a jármű csatlakoztatását a felhasználó okostelefonjához - a We Connect alkalmazás ezután használható például a töltés vagy akár még a beszállás előtt a klímaberendezés vezérlésére.
A bevezető modell teljesen lefoglalva. Az ID.3 1ST előzetes foglalása 2019. tavaszán kezdődött. Most már több mint 37 000 foglalást kaptunk az induló sorozatra, mely 30,000 darabra van korlátozva.
Három felszereltségi változat és négy teljesítmény fokozat. A Volkswagen most bemutatja a konfigurálható sorozatgyártású modellt. Az ügyfelek három változat közül választhatnak - ID.3 Pure, ID.3 Pro és ID.3 Pro S. A változatok elsősorban az energiateljesítmény, az akkumulátor kapacitása, a hatótávolság és a töltési kapacitás tekintetében különböznek. Az ID.3 Pro S, mint a csúcskategória, exkluzívabb felszereltséggel rendelkezik.
A belépő szintű modell, az ID.3 Pure egy 45 kWh hasznos kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely akár 330 km-es hatótávolságot is lehetővé tesz (WLTP). A hátsó tengelyre szerelt villanymotor 93 kW vagy 110 kW (126 vagy 150 LE) teljesítményt generál az ügyfél választásától függően. Az ID.3 Pro 58 kWh akkumulátort tartalmaz, akár 420 km (WLTP) hatótávolsággal, 107 kW vagy 150 kW (146 vagy 204 LE) teljesítménnyel. Az ID.3 Pro S 77 kWh akkumulátorkapacitással és 550 km-es lehetséges hatótávolsággal (WLTP) 150 kW (204 LE) teljesítményt nyújt. Mindhárom modell tölthető váltakozó árammal, háromfázisú árammal és egyenárammal egyaránt. Mindössze 30 perc alatt a 100 kW-os töltőkapacitással rendelkező ID.3 Pro kb. 290 kilométeres távolság megtételéhez elegendő energiát vesz fel.
ID.3 Pure. Az ID.3 Pure a belépő szintű modell a járműcsaládban, a német piacon 30,000 euró alatti árcédulával. A szériafelszereltségek széles skáláját kínálja. Olyan elemeket tartalmaz, mint 18 collos acélkerekek, LED fényszórók automatikus világításvezérléssel és LED hátsó lámpa csoportok.
A belső berendezés tartalmazza a háttérvilágítást tíz színbeállítással, az ID.Light, az Air Care Climatronic légkondicionáló rendszert, az intelligens Natural Voice vezérlést és a Keyless Start kényelmi indítási funkciót. A Lane Assist sávtartó rendszer, a Front Assist területfigyelő rendszer, a dinamikus táblafelismerő rendszer és a tolatóradar (PDC) azt jelenti, hogy a vezetés még fesztelenebbé válik.
ID.3 Pro és ID.3 Pro S. Az azonos felszereltségű ID.3 Pro, 35 000 euró alatti áron elérhető, a városi mobilitás és a középkategória sokoldalú változata. Nagyobb akkumulátorral rendelkezik, mint az ID.3 Pure, megnövelt a hatótávolság, rövidebb a töltési idő egyenárammal és nagyobb a teljesítmény. Az ID.3 Pro S a modellcsalád csúcsán helyezkedik el. Sportos felszereltsége 19 collos Andoya kerekeket és Play & Pause dizájn pedálokat tartalmaz.
Opciók high-tech karakterrel. Vonzó opcionális felszereltségek teszik teljessé a választékot. A „beats” hangrendszer részeként egy 400 W-os erősítő hét hangszórót és egy mélysugárzót hajt meg. A kibővített valóság head-up kijelzője alapvető információkat vetít a szélvédőre. A járművezető az információt háromdimenziós, szakaszos képként látja a jármű előtt három-tíz méter távolságon belül – a digitális kijelzők és a való világ összeolvadása. A Travel Assist gyorsulással és fékezéssel ellenőrzi az előző jármű távolságát, tartja a járművet sávban, és megmutatja a környezetet az Infotainment rendszer kijelzőjén. A rendszer funkciója egy későbbi időpontban tovább javul: amikor a járművezetők az autópályákon kiteszik az irányjelzőt, a Travel Assist egy sávváltást kezdeményez, feltéve, hogy a környező forgalom lehetővé teszi ezt a manővert.
Két stíluscsomag. A Volkswagen tervezői a Style csomagokat azoknak az ügyfeleknek fejlesztették, akik az ID.3 megjelenését még finomabbá akarják tenni. A jármű belsejében az ügyfelek a Style és a Style Plus változatok közül választhatnak. Mindkét változatnál az ülések Sumba Flow szövettel és ArtVelours microfleece huzatokkal, valamint kartámaszokkal rendelkeznek, kiegészítve fűtött bőr kormánykerékkel és 30 színben beállítható háttérvilágítással. A Style Plus utastér emellett elektromos ülésállítással, ülésfűtéssel, pneumatikus deréktámasszal és masszázs funkcióval rendelkezik. Ez csendesebb és sokoldalúbb, mint a hagyományos deréktámaszok.
A Style Silver vagy a Style Penny Copper verziók az ID.3 külsejéhez kaphatók. Ezek a csomagok ezüst vagy réz díszléceket tartalmaznak a tetőn és színben megfelelő fóliát a C oszlopon. A Greytech metál elemek az oldalsó küszöbökön és a lökhárítókon kihangsúlyozzák az alkatrészeket. A Volkswagen R nagy méretű, 20 collos Sanya kerekei, még sportosabb megjelenést kölcsönöznek az ID.3-nak. Az ügyfelek hat külső szín közül választhatnak - a Moonshine Grey-től a Makena Türkizig.
Az egyértelműen felépített termékválaszték megkönnyíti a Volkswagen weboldalán az ID.3 összeállítását - az ügyfelek csupán néhány kattintással konfigurálhatják álmaikat.
Töltés egész Európában a We Charge-nak köszönhetően. A Volkswagen az ID.3-mal együtt elindítja a We Charge töltési ajánlatát is. Hozzáférés mintegy 150 000 nyilvános töltőállomáshoz egész Európában egyetlen töltőkártyával. A Volkswagen vásárlói kedvező áron használhatják az IONITY gyorstöltő hálózatot: az árak 0,30 euró / kilowattórától kezdődnek a választott tarifától függően. Az ID.3 1ST speciális kiadás tulajdonosai akár 2000 kilowattóra vagy 600 euró töltési jóváírást élvezhetnek a We Charge kártyájukon.
A Volkswagen stratégiája: elektromos járművek minden vásárló számára
A Volkswagen elektromos offenzívája a tervek szerint felgyorsult. 2019-ben a vállalat fontos mérföldköveket ért el a teljes elektromos ID.3 világpremierjével és a gyártás megkezdésével a zwickaui elektromos járművek gyárában. Az ID. család piaci bevezetése a Volkswagen első számú célkitűzése 2020-ra, és az első ID.3-ak ezen a nyáron megérkeznek az európai utakra.
Jelentős befektetés a fő cél felé. Az elkövetkező néhány évben a Volkswagen globális vezető szerepre törekszik az elektromos mobilitás terén. Ennek érdekében a társaság 2024-ig 33 milliárd eurót fektet be a csoporton belül, ebből 11 milliárd eurót különítettek el a Volkswagen márka számára. A Volkswagen márka 2025-re várhatóan 1,5 millió elektromos járművet fog előállítani.
2021-től a Zwickau-üzem évente akár 330,000 elektromos járművet fog előállítani, ezzel Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára lesz. Nemzetközi szinten az ID. család bevezetésének előkészítése teljes lendületben van Kínában és az Egyesült Államokban. Az előszéria gyártása már megkezdődött a kínai üzemben, Antingban.
A Volkswagen az elektromos mobilitással kapcsolatos üzleti szegmenseket fejleszt. A Volkswagen az elektromos offenzíva részeként stratégiai üzleti szegmenseket indított el. A nemrégiben alapított leányvállalata, az Elli tovább folytatja a töltési infrastruktúra fejlesztését, és ezzel egyidejűleg biztosítja a megfelelő megújuló energia tarifát is. A We Charge-val a márka egy független töltőkártyát fog forgalomba hozni, amelyet a Volkswagen vásárlói Európa-szerte használhatnak újratöltésre a nyilvános töltőállomásokon. Az ID. Charger fali töltődoboz lehetővé teszi a hatékony otthoni töltést. A Volkswagen szintén létrehozza a saját töltőállomásait a márkakereskedéseivel együtt: ezekből a töltőhelyekből 2025-re összesen 36 000-et építenek Európában a kereskedőknél és más helyszíneken.
Az elektromos hajtású moduláris padlólemez egy nyitott platform. Úttörő lépést jelent hozzáférést biztosítani az elektromos hajtású moduláris padlólemezhez (MEB) más gyártók számára is. A Ford az egyik első autóipari gyártó, aki ezt használja. A vállalat 2023-tól tervezi MEB-alapú járművek bevezetését az európai piacra, és hat év alatt több mint 600 000 jármű értékesítését tervezi.
Akkumulátorcellák gyártása 2024 elejétől. A Volkswagen szintén döntő lépéseket tett az akkumulátorcellák fejlesztése, tesztelése és előállítása terén. Készülnek a tervek egy 16 gigawatt órás kapacitású akkumulátorcella üzem megépítéséhez Salzgitterben 2021 elejétől. A gyártás a tervek szerint 2024 elején kezdődik. A Volkswagen e célból közös vállalkozást alapított a svéd Northvolt társasággal.