Premier Pozsonyban – SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába és bemutatja felfrissített SUPERB sorozatát
Függöny fel: az idei IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával, a negyeddöntő mérkőzések napján, a cseh autógyártó Szlovákia fővárosában, Pozsonyban mutatja be a nyilvánosság előtt első elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modelljeit, illetve felfrissített SUPERB zászlóshajóját. SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel a ŠKODA már az elektromos mobilitás korszakába lép. Immár hosszú évek óta az IIHF Jégkorong-világbajnokság főtámogatójaként a ŠKODA ezúttal tart első ízben modellpremiert e sportesemény keretében.
Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Ma a ŠKODA belép az elektromos mobilitás korszakába – egészen különleges pillanat a vállalat életében, amely jövőre ünnepli 125. születésnapját. Mindjárt két modell is jelzi az új kezdetet: első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellünk, a CITIGOe iV, amellyel megjelenünk az elektromos mobilitás területén, illetve a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modelljeként a SUPERB iV. Emellett SUPERB zászlóshajónk felfrissített változatát is bemutatjuk, tovább finomított dizájnnal és új technikákkal.”
Mindezeken túl a ŠKODA első ízben köti össze sporttámogatói tevékenységét modellbemutatóval, amivel a vállalat a jégkorong-világbajnoksággal hosszú évek óta tartó kapcsolatát is hangsúlyozza.
A ŠKODA AUTO és az IIHF Jégkorong-világbajnokság kapcsolata időközben a leghosszabb főtámogatói tevékenység a sportvilágbajnokságok történetében, a 27 világbajnoki torna világrekord e kategóriában. A dinamikus, vonzó, ugyanakkor szimpatikus sportág jól illik a cseh autógyártóhoz, s a kerékpársport mellett a ŠKODA szponzori stratégiájának egyik alappillére. A márka már 1992-ben is a világbajnoki döntő Prágában és Pozsonyban rendezett mérkőzéseinek hivatalos jármű-partnereként szerepelt, 1993 óta pedig az IIHF Jégkorong-világbajnokság hivatalos főszponzora és jármű-partnere. Most ismét Szlovákia fővárosában, az idei világbajnokságon válik teljessé a kör: Pozsony ideális helyszín a világbajnokság keretében tartott első világpremier, valamint az új ŠKODA CITIGOe iV bemutatója számára. A tisztán elektromos hajtásrendszerű kisautó gyártása még az idén megkezdődik itt.
Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Megjelenésünk az elektromos mobilitás területén fontos lépés a ŠKODA számára a jövő felé. A CITIGOe iV és a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású SUPERB iV azonban csupán a kezdet, már 2020-ban érkezik ugyanis az első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA, amely a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjára (MEB) épül.”
ŠKODA SUPERB iV – 160 kW (218 LE) rendszerteljesítménnyel
A ŠKODA SUPERB iV – mint minden SUPERB – Kvasinyban készül és a ŠKODA első modellje, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel készül. A SUPERB iV hajtásáról egy 115 kW (156 LE) teljesítményű 1.4 TSI benzines erőforrás és egy 85 kilowattos elektromos motor gondoskodik. A maximális rendszerteljesítmény 160 kW (218 LE), ami a dinamika kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi lehetővé a magas fokon hosszú távon fenntartható mobilitást. A ŠKODA SUPERB iV megfelel az Euro 6d-TEMP előírásainak, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 40 gramm alatt alakul. 13 kilowattórás akkumulátora a WLTP-ciklus szerint 55 kilométer tisztán elektromos, azaz helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávot kínál és a normál háztartási elektromos csatlakozóról, falitöltőről (Wallbox) vagy menet közben a benzinmotor, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás segítségével is feltölthető. A benzinmotorral együttesen már 850 kilométer hatótáv adódik. A SUPERB iV mindemellett az infotainment-rendszerek legújabb generációját is kínálja.
A SUPERB-család: tovább finomított dizájn és bőséges hely a mindennapokban
A ŠKODA modellfrissítés keretében továbbfejlesztette SUPERB sorozatát, a csúcsmodell így új technikákkal és még nemesebb stílusú utastérrel csábít. Első ízben áll rendelkezésre sorozatgyártású ŠKODA modellhez LED Matrix fényszóró, de több új vezetői segédrendszer is bemutatkozik, mint például a követési távolság előretekintő adaptív szabályzása, s a Side Assist 70 méter működési tartományú technikája is megjelenik a csúcsmodell kínálatában. A motorpalettán a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás mellett három-három dízel, illetve benzinüzemű erőforrás sorakozik, amelyek a 88 kW (120 LE) és 200 kW (272 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel.
A dinamikus és elegáns formavilágot új hűtőrács és a LED-technikájú hátsó lámpatestek között húzódó, új krómozott díszléc teszi még karakteresebbé. Új első legterelőjével a SUPERB hosszúsága nyolc milliméterrel 4869 milliméterre, a COMBI változaté hat milliméterrel 4862 milliméterre nőtt, míg tengelytávjuk, szélességük és magasságuk egyaránt változatlan maradt. Az utastér stílusát krómozott díszítőelemek, új üléskárpitok és színes kontrasztárnyalatú díszvarrások frissítik. Kiemelkedően tágas térkínálatával, és a ŠKODA SUPERB 625, illetve a ŠKODA SUPERB COMBI 660 literes csomagtartójával a modellsorozat továbbra is mércéül szolgál kategóriájában.
CITIGOe iV modelljével a ŠKODA immár a tisztán elektromos modellek korába lép
A ŠKODA CITIGOe iV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje. A helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli városi kisautó 3597 milliméteres hosszúságával tökéletesen alkalmas a nagyvárosok forgalmára. Elektromos motorjának teljesítménye 61 kW (83LE), lítiumion-akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint akár 265 kilométer hatótávot is lehetővé tesz. Ha lemerült, 40 kilowattos egyenáramú gyorstöltőről CCS-kábellel (Combined Charging System) egy óra alatt ismét 80 százalékig feltölthető.
*Az adatok előzetes értékek és még változhatnak.