Újdonság a Volkswagenről
2019.11.12.

Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka – Jelentősen nőtt a kilenchavi forgalom és eredmény

A folyó üzleti év harmadik negyedévében is folytatta nyereséges növekedését a Volkswagen Személyautók márka. Enyhén csökkenő kiszállítások mentén a Volkswagen-csoport alapmárkája az előző év azonos időszakához képest 4,7 százalékkal 65,4 milliárd euróra növelte forgalmát 2019 első kilenc hónapja során, amely bővülés motorjául mindenekelőtt a kedvező modellek szerinti megoszlás (modellmix) és árhatások szolgáltak. A különleges hatások nélküli működési eredmény 35 százalékkal 3,2 milliárd euróra emelkedett, miután az előző év ugyanezen mutatóját negatívan befolyásolta a WLTP-átállás. A különleges hatások nélküli operatív forgalomarányos nyereség szeptember végével 4,8 százalékra (az előző év: 3,7 százalék) adódott, a dízel témakörből származó különleges hatások pedig kilenc hónap alatt összesen mínusz 722 millió eurót tettek ki (az előző év: mínusz 1,6 milliárd euró).
VW

„A Volkswagen márka eddig nehéz körülmények között is kifejezetten jól teljesített az idei év folyamán és továbbra is a nyereséges növekedés pályáján halad. Termékoffenzívánk, valamint a gazdaságosság és a nyereségesség fokozása érdekében tett intézkedéseink mindinkább eredményesnek bizonyulnak, így jó úton járunk éves célkitűzéseink megvalósítása felé. Ezzel egyidejűleg lépésről-lépésre alakítjuk ki azon nyereségtermelő képességünket, amely stratégiánk sikeres végrehajtásához szükséges” – jelentette ki Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

 

Visszaesést mutató világpiacon további piaci részesedések

A kihívást jelentő makrogazdasági körülmények – különösen a lassuló világgazdaság, valamint a Brexit, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kína között folytatódó kereskedelmi viták okozta bizonytalanságok – ellenére a Volkswagen a világ számos régiójában szerzett további piaci részesedéseket. Összeségében a márka 4 514 600 járművét (az előző év: 4 622 800) szállította ki a január elejétől szeptember végéig terjedő időszak során, amely 2,3 százalékos csökkenés jóval a világméretű teljes piacé (mínusz 5,0 százalék) alatt maradt.

 

Továbbra is hatásosak a stratégiai szabályzók

A márka minden jelentős piacán folytatta termékoffenzíváját a folyó év során, mégpedig az intenzíven bővülő SUV-szegmensre helyezett súlyponttal. Mindenekelőtt a T-Roc, a Tiguan, a Touareg és az Atlas modellek iránt mutatkozott fokozott kereslet, de az új T-Cross is igen kedvező fogadtatásra talált a piacon. A márka emellett októberben bemutatta Golf VIII1 sorozatát, amelynek első példányait Németországban és Ausztriában a tervek szerint már 2019 decemberben átvehetik az ügyfelek. Mindössze néhány hónappal később érkezik az utakra a szeptemberben bemutatott ID.31, amely kompakt nagysorozatú elektromos járműként a Volkswagen nagyszabású elektromos offenzívájának kezdetét jelzi.

A jövőről szóló megállapodás keretében 2020 végéig tervezett hárommilliárd eurónyi megtakarításból 2019 szeptember végéig mintegy 2,5 milliárd eurót sikerült megvalósítani, ez a volumen az év végére a tervek szerint eléri a 2,6 milliárd eurót.

 

Jelentősen javuló nettó cash-flow

Az eredmény örömteli alakulása a jóval kedvezőbb nettó cash-flow mutatóban is tükröződik, amelyben a márka kilenc hónap elteltével a dízel témakörrel kapcsolatos kifizetések hatásaitól megtisztított 2,4 milliárd eurós értékkel jelentős javulást produkált a WLTP-témakör által terhelt tavalyi évhez (mínusz 0,5 milliárd euró) viszonyítva. A teljes évre a negyedik negyedév jelentős kiadásai és beruházásai ellenére is több mint egymilliárd euró nettó cash-flow szerepel a várakozásokban.

 

Megerősített éves előrejelzés és középtávú célkitűzések

A teljes 2019-es évre vonatkozóan a Volkswagen márka továbbra is akár öt százalékos forgalomnövekedésre számít, míg a különleges hatások nélküli operatív nyereségarányt változatlanul a négy és öt százalék közötti céltartományba várja – mégpedig a folytatódó termékoffenzívához kapcsolódó további piaci bevezetési ráfordítások, illetve modellindítási költségekből a negyedik negyedév során várt terhek ellenére is. Ugyancsak megerősítést nyert az operatív forgalomarányos nyereség 2022-re előrejelzett hatszázalékos mértéke is.