Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről
Első hivatalos dizájnrajzaival fokozza a FABIA következő, negyedik generációját megelőző várakozásokat a ŠKODA AUTO. A cseh autógyártó népszerű kisautója lényegesen nagyobb, dinamikusabb és érzelemdúsabb, mint eleve nagysikerű elődje. A Volkswagen-csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának átvételével újszerű arányok és még tágasabb térkínálat kialakítására nyílt lehetőség, a bennülők, illetve csomagjaik számára egyaránt. További különlegességek az éles metszésű fényszórók és a LED-technikájú hátsó lámpák. Az új ŠKODA FABIA világpremierjére idén májusban kerül sor.
Két dizájnrajz az új, negyedik generációjában elődjénél 111 milliméterrel hosszabb és 48 milliméterrel szélesebb ŠKODA FABIA letisztult, modern és dinamikus vonalvezetését ábrázolja. Első ízben épül a FABIA a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira, amely nem csupán a bennülőknek biztosít nagyobb helyet a beltérben, hanem 50 literrel nagyobb csomagteret is lehetővé tesz. Az oldalról-elölről készült vázlat a keskeny fényszórókat és a széles ŠKODA-hűtőrácsot mutatja, utóbbi krómozott szegélyével és fekete bordáival kifejezetten sportos és elegáns hatást kelt. A nagy kerekek erőteljes megjelenésről gondoskodnak.
Az oldalsó idomokkal (Finlet) kiformált, megnyújtott tetőlégterelő az aerodinamikailag optimalizált külső visszapillantó tükrökkel és az alsó légbeömlő nyílás aktívan állítható hűtőzsaluzatával közösen kiváló légellenállási tulajdonságokról gondoskodik.
A másik vázlat részletesebb benyomással szolgál az új ŠKODA FABIA korszerű világítóegységeiről. Az egészen a ŠKODA-hűtőrácsig nyúló teljes-LED fényszórók LED-moduljainak formái jégtömböket idéznek, s a nappali menetfény L-alakú modulja is jól kivehető. A ŠKODA-modellekre jellemző kristályhatású struktúrák a teljes-LED technikával szintén rendelkezésre álló és hangsúlyosan keskeny hátsó lámpatestek fénygrafikájában is feltűnnek.
1999-es megjelenése óta a ŠKODA FABIA kategóriája egyik legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Már a 2000-ben COMBI változattal is kibővült első generációjából is 1,79 millió példány készült nagyjából nyolc év alatt, a 2007-es Genfi Autószalonon bemutatott második nemzedék tagjaiból pedig 1,704 millió talált gazdára. A 2014-ben debütált harmadik generáció e sikertörténetet írva tovább 2019-ben már a második legkeresettebb ŠKODA-modellnek bizonyult az OCTAVIA után, s a FABIA eddigi összesen több mint 4,7 millió darabos gyártási volumenét is csak az OCTAVIA múlja felül a cseh gyártó kínálatában.