1. Hírek
  2. Kategóriájában az új up! GTI innovatív 1.0 TSI erőforrása nyerte el a 2018-as „Nemzetközi Év Motorja” díjat
Újdonság a Volkswagenről

Kategóriájában az új up! GTI innovatív 1.0 TSI erőforrása nyerte el a 2018-as „Nemzetközi Év Motorja” díjat

Az új up! GTI 1.0 TSI erőforrása elnyerte a 2018-as „Nemzetközi Év Motorja” („International Engine of the Year 2018”) kitüntetést. Ezzel a hosszú távon fenntartható üzemű és erőteljes, turbófeltöltésű háromhengeres aggregát immár a motorok világa legjelentősebb trófeájának birtokosa. A díjat nemzetközi szakújságíró-elit alkotta zsűri ítélte oda, akik az idén összesen tizenkét kategóriában értékeltek. Az 1.0 TSI neves vetélytársakat utasított maga mögé hengerűrtartalom-kategóriájában (1,0 liter alatt).

VW Open Corner

1.0 TSI motorjával a Volkswagen kompakt és könnyű high-tech erőforrást kínál. A 85 kW/115 LE teljesítményű benzines aggregát az up! első motorja, amely négyes hatású katalizátorral, illetve integrált benzines részecskeszűrővel készül. E fejlett kipufogógáz-utánkezelő technikával, valamint innovatív motorbeli műszaki megoldásaival az up! GTI kis „erőműve” az EU 6AG (Euro 6d Temp) kipufogógáz-szabvány előírásait is kielégíti.

A motor és a kipufogógáz-tisztítás részletesen: az up! GTI idén tavasz óta kínált 1.0 TSI erőforrása az EA211 motorcsalád legújabb tagja. A 999 köbcentiméteres, díjnyertes újdonság kifinomult megoldásai között említhető turbófeltöltője wastegate-szelepének elektromos léptetőegysége (aktuátora), valamint a szívócsatorna-modulba integrált töltőlevegőhűtő és a hengerfejben kialakított kipufogó-leömlő. A rendszer a benzinmotorok körében magasnak számító, 350 bar nyomáson közvetlenül az égésterekbe fecskendezi az üzemanyagot. E korszerű technikáival a kompakt és könnyű, hengerenként négyszelepes erőforrás az 5000-es és 5500-as percenkénti fordulatszám közötti tartományon 115 lóerőt produkál. A két állítható vezérműtengellyel készülő 1.0 TSI már 2000-es percenkénti fordulattól 200 newtonmétert küld a sebességváltó felé, s a maximális forgatónyomaték egészen 3500-as fordulatig a vezető rendelkezésére áll.

Az új TSI aggregát fejlesztése során különösen a középpontban állt az alacsony károsanyag-kibocsátás, amit olyan innovatív motorbeli műszaki megoldásokkal értek el a tervezők, mint az ötlyukú, mágneses injektorok, a magas befecskendezési nyomás, az ugyancsak új fejlesztésű turbófeltöltő, az új dugattyúk és az innovatív kipufogógáz-utánkezelő rendszer. A motor és a kipufogógáz-tisztítás itt hosszú távon fenntartható üzemű rendszert alkot. A kipufogógázok utánkezelésének legfontosabb eleme az integrált benzines részecskeszűrővel (OPF) kiegészített, új négyes hatású katalizátor, amely akár 95 százalékkal is mérsékli a részecske-kibocsátást. Az autó aljába épített másik hármas hatású katalizátor nagy terhelések mellett is gondoskodik az EU 6AG kipufogógáz-szabvány határértékeinek betartásáról.

Az EU 6AG (Euro 6d Temp) kipufogógáz-szabvány már az új, a valóságos értékekhez közelebb álló WLTP (Worldwide Harmonized Light-Vehicles Test Procedure) és RDE (Real Driving Emissions) eljárások szerint üzemanyag-fogyasztás méréseket tartalmazza, amelyeket egyrészt görgős próbapadon, másrészt valós utcai körülmények között végeznek.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.