Újdonság a Volkswagenről
2021.03.26.

Hangvezérlésű segédprogram a csomagok gyors eljuttatásához: Nagy-Britanniában kísérleti projekt indult

A csomagok kézbesítésének optimalizálása és a kézbesítő személyzet munkájának segítése a célja a Volkswagen Haszongépjárművek márka és a Hermes logisztikai cég együttműködésének. A projekten olyan fejlesztési szakemberek dolgoznak, mint a németországi Karlsruhéban lévő Neohelden nevű start-up munkatársai.  A rekord évnek minősülő esztendőben a németországi futárszolgálat és csomagküldő ágazat forgalmának becsült nagysága országosan meghaladta a négymilliárd csomagot (forrás: 'Parcel Shipping Index 2021', Pitney Bowes). Az ágazat olyan újításokat vizsgál, mint például a Neo alkalmazás, amelyet jelenleg egy kísérleti program keretében Kelet-Londonban tesztelnek. Ezt a segédprogramot   hangvezérléssel és az érintőképernyővel is lehet működtetni, és a következő kézbesítésről fontos információkat nyújt hang- és vizuális módon is.
VW

A Neohelden ‘Neo’ nevű alkalmazására alapozva a képernyőn a következő kézbesítésre vonatkozó fontos részletek láthatók és hallhatók   a Volkswagen Transporter infotainment rendszerén.

A   karlsruhei Neohelden start-up a Volkswagen Haszongépjárművek márkával és a Hermessel közös projekt részeként aktualizálta a „Neo” nevű hangalapú segédprogramot, hogy megfeleljen a csomagküldő üzletág elvárásainak, és segítse a járművezetőket mindennapi munkájuk során. A csomagoknak a gépkocsiba rakodásáról, az első kézbesítésről, vagy a már kiszállított csomagok áttekintéséről a hangvezérlésű felület a jövőben már több tucat nyelven is tud információt adni. A segédprogramnak megvan az az előnye, hogy a meglévő informatikai rendszereket, például adatbázisokat, CRM rendszereket és infotainment képernyőket is egyszerűen összekapcsolhat egymással.

A futárcégek gépkocsivezetői számára előnyt jelent, hogy útjuk során látják és hallják, hogy mi következik, minden kézbesítési feladat listaként jelenik meg előttük a képernyőn, és érintéssel vagy hang utasítással kiválaszthatják a következő kézbesítést. Amennyiben  akarják, kérhetik a rendszert, hogy olvassa fel a következő kézbesítés leglényegesebb részleteit,   például a címzett nevét, címét, a kézbesítés típusát, vagy minden olyan helyet, ahová csomagot kell kézbesíteni, illetve bármelyik szomszédot, akinél  a csomagot ott lehet hagyni. A hangvezérlésnek köszönhetően a kézbesítők könnyedén kérhetnek további részleteket a kézbesítési lista egyes tételeiről. A cél az, hogy sok időt takarítsanak meg, és csökkentsék a munka alatti terhelést, különösen a nagyszámú kézbesítést hozó időszakokban, csúcsforgalom vagy ismeretlen célállomások esetében.

Ez a digitális segédprogram hozzájárulhat az ágazat növekedési gondjainak megoldásához.  Lynsey Aston, a „Hermes UK” termék és innovációsi vezetője elmondta: „A több mint 27 000 futárból álló hálózatunk keményen dolgozik azon, hogy az e-kereskedelem természetes növekedése következtében egyre   növekvő mennyiségeket kiszállítsa.  Ráadásul a járvány miatt az elmúlt évben a csomagok mennyisége több, mint 630 millióra nőtt. Növeltük munkatársaink létszámát és a futárok hálózatát, ami sok kezdő kolléga gyors beállítását jelentette. Minden, ami segít nekünk ennek gyorsabb végrehajtásában, és támogatja futárjainkat a biztonságosabb és hatékonyabb kiszállításban, valóban nagyon fontos, ezért örömmel tölt el minket, hogy az innovációs laboratóriumi csapatunkkal együttműködve részt vehetünk ebben a projektben."

A Parcel Shipping Index 2021, azaz a csomagkézbesítési mutató szerint ez a tendencia várhatóan folytatódik Németországban is, mert a tanulmány legalább hat százalékos éves növekedési ütemet vetít előre a 2026-ig tartó időszakra. Egyedül a 2020-as karácsonyi időszakban rekord mennyiségű, 126 millió csomagot szállított ki a németországi Hermes - ez mintegy 25 százalékos növekedést jelentett a megelőző év azonos időszakához képest.

A Hermes és a Volkswagen Haszongépjárművek márka „Jövő logisztikai kihívásai” programjában az Európa-szerte jelentkezett 180 résztvevő között a Neohelden egy másik start-up-pal, a Viscopic projektjével együtt végzett az élen.

"A kihívást az ilyen hasznos alkalmazások kifejlesztése jelenti a mindennapi szállítási rutin, illetve a gépkocsiban meglévő elektronikai infrastruktúra és a kézi eszközök számára" - magyarázza Artur Hasselbach, a Volkswagen Haszongépjárművrk projekt vezetője. Marco Schlüter, a Hermes Germany GmbH üzemeltetési vezérigazgatója és a Future Logistics Challenge program zsűritagja hozzáteszi: „a nagyvárosok sűrűn beépített területein a hangvezérlésű segédprogram valódi előnyt jelenthet. Nagy izgalommal várjuk ennek a kísérleti projektnek az eredményeit.”

A rendszert márciusban Nagy-London körzetében több járművezető teszteli valós kézbesítési útvonalakon, illetve próba helyszíneken.