A We Share az új „Volkswagen We” ökoszisztéma első szolgáltatása, amely az autóval nem rendelkezőket kívánja megszólítani. Amint Jürgen Stackmann kiemelte: „Berlin jelentős népességével és nagy népsűrűségével ideális piac és a legnagyobb lehetőségeket rejti az autómegosztó szolgáltatások számára. Az itteniek közül már sokan kipróbálták a gépkocsik megosztásának gyakorlatát – s egyre többen lesznek.” A Volkswagen a We Share flotta kétezer gépkocsijával- mely a mindennapi forgalomban is jól látható - az e-mobilitás előnyeire is fel kívánja hívni a figyelmet. Jürgen Stackmann: „Célunk, hogy ’demokratizáljuk’ az elektromos mobilitást. A We Share 2020-tól új, tisztán elektromos hajtásrendszerű I.D. modelljeink piaci bevezetését is támogatja majd, jelentősen hozzájárulva a Volkswagen márka elektromos mobilitási offenzívájához.”
A We Share úgynevezett Free Floating Carsharing szolgáltatásként kezdi meg működését, oly sok elektromos járművet kínálva, hogy az ügyfelek szinte mindenkor találhassanak egyet a közelükben. Egy későbbi időpontban a We Share kisebb, az úgynevezett mikromobilitás területére készült járművekkel bővíti elektromos flottáját.
Philipp Reth, a Volkswagen UMI, Urban Mobility International leányvállalatának – amely a vállalaton belüli start-up cégként Berlinből irányítja az autómegosztás operatív tevékenységét – igazgatója szerint: „Nagyon jók a vehicle-on-demand szolgáltatások kilátásai, Európában a legkonzervatívabb előrejelzések szerint is 15 százalékos növekedés várható éves szinten. Tovább kívánjuk fejleszteni a piacot, még szélesebb felhasználói kör számára téve elérhetővé e mobilitási formát.”
A berlini indulást követően a We Share eleinte Németország további nagyvárosaiban, 2020-tól pedig a tervek szerint a legjelentősebb európai piacokon, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kanada bizonyos nagyvárosaiban is megjelenik. A középpontban a több mint egymillió lakosú nagyvárosok állnak.