1. Hírek
  2. A Volkswagen-csoport megkezdi a klímabarát MEB-gyártását a Foshan-i és az Anting-i üzemekben
Újdonság a Volkswagenről

A Volkswagen-csoport megkezdi a klímabarát MEB-gyártását a Foshan-i és az Anting-i üzemekben

A Volkswagen-csoport az e-mobilitás új korszakába lépett Kínában, a mindössze három hete bemutatott,  teljesen új, kizárólag elektromos ID .család első két,  Kínára tervezett modelljével: a FAW-Volkswagen ID.4 CROZZ(1) és a SAIC VOLKSWAGEN ID.4 X(1) - az innovatív MEB platformra épült. A 2021 elejei piaci belépővel e két modell gyártása már megkezdődött a Foshan-i és Anting-i MEB létesítményekben, amelyek közös, tervezett éves teljes kapacitása 600 000 egység. Ez lehetővé teszi a Csoport számára, hogy 2025-ig 35% -ra növelje termékpalettájában az elektromos járművek részarányát. 2023-ra a Volkswagen az ID. Család nyolc modelljét  vezeti be Kínában, a világ legnagyobb NEV (új energiával működő) piacán, amely kulcsfontosságú  szerepet játszik a Csoport globális e-mobilitási stratégiájában

VW Open Corner

„A MEB platformon alapuló ID. Családunk  meg fogja változtatni  a játékszabályokat, és    forradalmasítani fogja a NEV piacát. A MEB egyedülálló sokoldalúságot kínál, és hihetetlenül rugalmas platform a járműgyártáshoz, vagyis rendkívül vonzó elektromos modellek széles választékát kínálhatjuk az ügyfeleknek, a kompakt városi autóktól a tágas buszokig vagy a szabadidő autókig (SUV) ”- mondta Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója. "A gyártás megkezdése Kínában az első két MEB-üzemben igazi mérföldkő, és e-mobilitási lendületünket a fő áramlattá fogja tenni,  és sok ember számára megfizethetővé teszi az  új energiával működő minőségi gépkocsikat."

 

Szabványosítás a hatékony felfutás érdekében

Az Anting-i MEB gyár a Volkswagen-csoport első zöldmezős MEB-üzeme a világon  a 100% -ban tiszta elektromos járművek gyártásával foglalkozik. A szabványosítási intézkedések révén az új Anting-üzem infrastrukturális beruházása 5 százalékkal csökkent a korábbi autógyárakhoz képest, annak ellenére, hogy a helyspecifikus követelmények jelentősen magasabb költségeket jelentettek.

A Foshan-i gyárat az eredeti gyártóüzemek helyén újították fel, mint a globális termelési hálózat egyik legrugalmasabb üzemét. Ez lehetővé teszi mind az MQB platformon alapuló konvencionális ICE modellek, mind az MEB platformon alapuló tiszta elektromos modellek gyártását ugyanazon a gyártósoron. A rendkívül rugalmas felépítés 6–8 MEB termék egyidejű gyártását  teszi lehetővé. A hegesztőműhelyben több mint 1 200 robot üzemel, és a festékműhelyben a közel 100%-os automatizálási arány mellett a Foshan Kína egyik legtermelékenyebb üzeme.

Mindkét projekt 2018 második felében indult, és mindössze két éven belül teljesen be is fejeződött,  kész  a sorozatgyártás megkezdésére.

 

Mérce a  kínai klímalatbarát járműgyártásra

Az Anting-i üzem 28 energiatakarékos és környezetbarát intézkedést hajtott végre, ideértve a napelemes fotovoltaikus energiatermelést, a továbbfejlesztett hőcserélő rendszereket, az intelligens fényszabályozást és a hulladékkezelést, valamint az esővíz újrafeldolgozását. Ennek eredményeként az energiafelhasználás, a vízfelhasználás, a szén-dioxid-hulladék, az illékony szerves vegyületek (VOC) és az általános hulladék 20% -kal csökkent más hasonló méretű járműgyárakhoz képest.

A Foshan gyárnál az összes MEB járművet megújuló energiával állítják elő, így a gyártási folyamat széndioxid semleges lesz. Ezenkívül 2000 00 négyzetméternyi napelemet telepítettek, hogy a gyárnak 8,2 MW teljesítményt biztosítsanak, és évente 9 000 MWh megújuló energiát termeljen. Ez évi 7 900 tonna CO2-megtakarítást eredményez. A vízet újra feldolgozó rendszeren keresztül a gyártási folyamatban felhasznált víz 44 százalékát újrahasznosítják. 2018 óta a Foshan-i gyár 9 országos környezetvédelmi díjat kapott zöld és energiatakarékos termelési módszerekért.

1) A járművek még nem kerültek forgalomba az EU-ban

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.