A Volkswagen-csoport 2020-ban megerősítette piaci pozícióját, és az e-offenzíva útjára lépett
A Volkswagen-csoport 2020-ban 9 305 400 járművet adott át az ügyfeleknek világszerte, ami 15,2 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban a Covid-19 miatt. Decemberben a szállítások csupán 3,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos hónapjához képest, míg a negyedik negyedévben összesen 5,7 százalékkal csökkentek. Ez azt jelentette, hogy a Csoport 2020-ban kissé növelte a személygépkocsik esetében globális piaci részesedését a teljes piac csökkenése mellett. A Covid-19 járvány ellenére a Csoport nagy számú új modellel indított e-offenzívája az ügyfeleknél élénk érdeklődést mutatott a most lezárult évben, és mintegy 231 600 teljesen elektromos jármű szállításával, több mint háromszoros forgalmat eredményezett. A plug-in hibridek szintén nagyon népszerűek voltak az ügyfelek körében, akik 190 500 darabot (+175 százalék) vásároltak. Nyugat-Európában az elektromos járművek aránya így a teljes szállítás 10,5 százalékára nőtt (2019: 1,9 százalék).
"A Covid-19 járvány 2020-ot rendkívül kihívást jelentő évvé változtatta" - mondta Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen-csoport értékesítési vezetője. „A Volkswagen-csoport jól teljesített ebben a környezetben, és megerősítette piaci pozícióját. Különösen örülünk annak, hogy e-offenzívánkban a világjárvány ellenére sikeresen indultunk, és így nagy előrelépést tettünk az Együtt 2025+ stratégia megvalósításában. Idén is tartjuk a lendületet, sok vonzó elektromos modellel bővítve a választékot.”
A top 5 teljesen elektromos modell:
- Volkswagen ID.31 56 500 darab
- Audi e-tron 47 300 darab
- Volkswagen e-Golf2 41 300 darab
- Volkswagen e-up!3 22 200 darab
- Porsche Taycan 20 000 darab
A top 5 plug-in hibrid modell:
- Volkswagen Passat4 27 200 darab
- Audi Q5 23 500 darab
- Porsche Cayenne5 21 500 darab
- ŠKODA Superb6 16 400 darab
- Volkswagen Golf 15 200 darab
A régiós szállítások a következőképpen alakultak 2020-ban:
Európában összesen 3 61 ,900 járművet szállítottak (-20,5 százalék), és a személygépkocsik esetében a piaci részesedés jelentős mértékben bővült. Nyugat-Európában 2 939 900 vásárló vett birtokba járművet a Csoport márkákból (-21,6 százalék). Az akkumulátoros elektromos járművek és a plug-in hibridek itt nagyon népszerűek voltak, a Csoport nyugat-európai szállításainak 10,5 százalékát tették ki (2019: 1,9 százalék). Az elektromos modellek iránti igény még erősebb volt Németországban, a Csoport hazai piacán, ahol az elektromos járművek a Csoport szállításainak 11,6 százalékát tették ki (2019: 1,5 százalék). Itt az összes meghajtási rendszert figyelembe véve összesen 1 097 700 járművet adtak át az ügyfeleknek (-19,5 százalék). - és Kelet-Európában 15,6 százalékkal 677 000 darabra csökkent a szállítás.
Észak-Amerikában 785 800 vásárló vehetett át új csoportmárkás autót, 17,4 százalékkal kevesebben, mint az előző évben. Az egyesült államokbeli szállítások valamivel enyhébb, 12,1 százalékos csökkenést regisztráltak 574 800 darabra.
Dél-Amerikában a Csoportnak sikerült jelentősen növelnie piaci részesedését. Összesen 489 700 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 19,5 százalékos csökkenést jelent 2019-hez képest.
Brazíliában, a régió legnagyobb piacán a szállítások hasonló mértékben, 19,7 százalékkal, 377 600 darabra csökkentek.
Az ázsiai csendes-óceáni térség nyerte vissza lendületét a leggyorsabban a Covid-19 járvány következményeiből. Itt a Volkswagen-csoportnál a szállítások 9,1 százalékkal 4 122 200 darabra csökkentek. Kínában, a Csoport legnagyobb egységes piacán a szállítások 9,1 százalékkal csökkentek, 3 849 000 járművet értékesítettek.