Újdonság a Volkswagenről
2018.11.12.

A Volkswagen a kihívásokkal teli környezet ellenére továbbra is növekedési pályán

Változatlanul jó fejlődést mutatott a kihívásokkal teli piaci környezetben a Volkswagen Személyautók márka a 2018-as üzleti év első három negyedévében. A Volkswagen-csoport vezető márkája az első kilenc hónap után jelentősen felülmúlta kiszállítások és forgalom tekintetében az előző évi eredményt. A 4,6 millió kiszállított járművel (+2,9 százalék) ez a márka történelmének legsikeresebb első kilenc hónapja. A több eladásnak és a jobb típusmegoszlásnak köszönhetően a Volkswagen márka a forgalmát 7,3 százalékkal, 62,5 milliárd euróra növelte. A kilenc hónap után a különleges hatások előtti 2,3 milliárd eurós működési eredmény valamivel elmaradt az előző évi eredménytől (2,5 milliárd euró), ennek hátterében többek között a WLTP-szabvány bevezetéséhez kapcsolódó, előre várt terhek és a környezetvédelmi prémiumhoz kapcsolódó nagyobb értékesítési költségek állnak. Ennek megfelelően a működés árbevétel-arányos nyeresége 3,7 százalékra adódott az előző évi 4,3 százalék után. A dízeltéma kapcsán ebben a jelentési időszakban -1,6 milliárd (-2,6 milliárd) euró különleges hatás adódott.
VW

Ralf Brandstätter a Volkswagen márka ügyvezető igazgatója: „Örömteli módon alakultak az értékesítések és a növekedés az első kilenc hónapban. A működés árbevétel-arányos nyereségét még tovább kell javítanunk. Változatlanul azon dolgozunk fegyelmezetten, hogy tovább növeljük a Volkswagen versenyképességét.”

A TRANSFORM 2025+ stratégia keretében a Volkswagen márka mélyreható átalakulást vezényel le a termékkínálat villamosításának és digitalizálásának további felgyorsítására. Azért, hogy az ehhez szükséges befektetéseket önerőből állhassa a vállalat, a márka igazgatótanácsa hat százalékot meghaladó árbevétel-arányos nyereségi célt tűzött ki 2025-ig.

„Átalakulásunk kezdete óta jelentős előrelépéseket tettünk. Bár a WLTP-szabványra való átállás rövid időre leterhelt minket, a jövedelmezőségünk emögött álló strukturális jobbítása azonban változatlanul folytatódott” – magyarázza Dr. Arno Antlitz pénzügyi igazgató. „Azonban az előttünk álló kihívások megkövetelik, hogy a márka jövedelmezőségét továbbra is fenntartható módon növeljük. Csak így érhetjük el a hosszú távú célunkat, a Volkswagen jövőbiztos felépítését és a jövő mobilitásának aktív alakítását.”

Különösen a termelésben lát további jelentős lehetőségeket a márka a működési mutatók további javítására. A 2018 szeptemberében bemutatott új termékstratégia alapjain a márka a gyárai termelékenységét világszerte 30 százalékkal növeli 2025-ig.

Ezenkívül a Volkswagen az alapvető tevékenységét is erősíti a márka történelmének legnagyobb szabadidőautó-offenzívájával. Csupán a Volkswagen Személyautók márka a jelenleg 11 modellből álló kínálatát globálisan 30 különböző szabadidő-autóra bővíti ki 2025-ig. Akkor várhatóan minden második eladott Volkswagen egy szabadidő-autó lesz majd – hagyományos vagy villanymotoros hajtáslánccal. Ezzel a Volkswagen tovább profitál majd a szegmensnek a világ számos régiójában tapasztalható erőteljes növekedéséből.

 

Megerősítették a forgalom és az eredmény előrejelzését

A továbbra is kihívásokkal teli piaci környezetben a márka továbbra is abból indul ki, hogy a negyedik negyedévben folytatni tudja az első kilenc hónap pozitív fejleményeit. Ezzel megerősíti a folyó üzleti évre kiadott előrejelzéseit. A Volkswagen Személyautók márka az előző évhez képest akár tízszázalékos forgalomnövekedésre számít – ennek alapját az új termékek és a régiókban tapasztalható további felépülés jelentik.

Az év egészére a Volkswagen márka pozitív működési pénzforgalomra számít a különleges hatások előtt. Az árbevétel-arányos nyereségre kitűzött cél is fix, és a márka az előző évekhez hasonlóan a folyó évben is 4-5 százalékos árbevétel-arányos nyereséget tervez a különleges hatások előtt. A WLTP-átállás jelentette terhek, a nagyobb értékesítési költségek, valamint az új termékekhez – főként az elektromos offenzíva megvalósítása keretében – kapcsolódó előteljesítések miatt azonban az árbevétel-arányos nyereség várhatóan a kitűzött sáv alsó részére esik majd.