A ŠKODA AUTO új, indiai piacra szánt SUV modellje a KUSHAQ nevet kapta
Az indiai szubkontinensen a ŠKODA AUTO által vezetett INDIA 2.0 projekt első sorozatgyártású modellje a KUSHAQ nevet kapta. A közepes méretű SUV modell elnevezése a több ezer éves indiai szanszkrit nyelvből származik. A még ma is használt „istenek nyelve” szerint a „kushak” szó egy királyt vagy uralkodót jelöl. Ez tökéletesen illeszkedik az új ŠKODA KUSHAQ tekintélyt parancsoló megjelenéséhez. Az első betűként használt „K” és az utolsóként használt „Q” továbbviszi a nemzetközi porondon is sikeres ŠKODA KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV modellek névadásánál használt rendszert. Az új ŠKODA KUSHAQ világpremierje 2021. márciusában várható.
Az új KUSHAQ érkezése egy új korszak kezdetét jelzi a ŠKODA AUTO számára az indiai szubkontinensen. Ebben a régióban ugyanis az INDIA 2.0 projekt keretében a cseh autógyártó felügyel minden, a Volkswagen konszernnel kapcsolatos tevékenységet, amelynek része egy négy új középkategóriás ŠKODA és Volkswagen modellből álló termékoffenzíva. Ennek első szereplője pedig a ŠKODA KUSHAQ modell. Ezek a járművek egytől egyig a moduláris platform (Modular Transverse Matrix) MQB-A0-IN változatára épülnek majd, amelyet a ŠKODA AUTO kifejezetten az indiai piac igényeihez igazított.
Az indiai piaccal kapcsolatos nagyratörő terveket hangsúlyozza a KUSHAQ névválasztás is, amely a- hindu mitológia szerint Brahma istentől származó - szanszkrit nyelvből ered. A vallás, a művészetek és tudományok hagyományos nyelveként számon tartott szanszkritot a mai napig használják és egyike India 22 hivatalos nyelvének. A ŠKODA pedig a király vagy uralkodó jelentéssel bíró „kushak” szó írását módosította az SUV modellek névadásához használt rendszernek megfelelően. Ezért lett a ŠKODA KUSHAQ első betűje „K”, míg az utolsó „Q”, hasonlóan a már sikerrel bemutatott KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV modellekhez. Az új SUV rendelkezik a ŠKODA AUTO jellegzetes tulajdonságaival, mint amilyen a karakteres formavilág, a kiemelkedő kényelem és biztonság illetve a nagyszerű ár/érték arány, amelyek kiegészülnek az indiai ügyfelek által előnyben részesített megoldásokkal.