A legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a ŠKODA KAMIQ az Euro NCAP teszteken
A ŠKODA KAMIQ a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, ezzel a márka első nagyvárosi SUV-modellje (City-SUV) is kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. Különösen jól teljesített a KAMIQ a felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén.
Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Járműveink aktív és a passzív biztonsága a legmagasabb prioritást élvezik nálunk. A tény, hogy a KAMIQ révén legújabb modellünk is az Euro NCAP tesztek legmagasabb, ötcsillagos minősítésével rendelkezik, egyértelműen jelzi autóink biztonsága tekintetében megfogalmazott magas igényeinket, egyben e területen folytatott sikeres fejlesztőmunkánk újabb igazolása.”
A ŠKODA KAMIQ sikeresen teljesítette az EURO NCAP széleskörű törés- és biztonsági tesztjeit, amit a legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismertek el. A ŠKODA modellpalettájának legfiatalabb tagja mindenekelőtt a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében lepte meg kellemesen a tesztelőket, s a nagyvárosi SUV-modell a felnőtt bennülők védelme terén az elérhető pontok 96 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során. A kerékpárosok védelme terén – jelentős mértékben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó első radarasszisztensnek (Front Assist) köszönhetően – a KAMIQ a teljes lehetséges pontszámot megszerezte.
A KAMIQ akár kilenc légzsákkal is óvhatja utasait baleset során, köztük extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része továbbá a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist), valamint a hátsó ülésen, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított. Mindemellett az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő asszisztensrendszer (Lane Assist) is a ŠKODA KAMIQ alapfelszereltségéhez tartozik, extrafelszerelésként pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető Side Assist technikája is rendelkezésre áll. E vezetői segédrendszerek hatékonyságáért a KAMIQ 3,5 pontot szerzett a maximális négyből.
Akárcsak az ugyancsak öt csillaggal minősített ŠKODA SCALA kompaktmodell, a ŠKODA KAMIQ is a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjának műszaki alapjaira épül és a legkorszerűbb biztonsági, illetve vezetői segédrendszereket kínálja. Magas színvonalú passzív biztonságról gondoskodik a City-SUV-modell számára egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete, amelyben közel 80 százalékban nagyszilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a ŠKODA tervezői.
Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belgiumi Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, és azok aktív és passzív biztonságát értékeli. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbakká váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.