Das WeltAuto hírek
2021.01.25.

Visszaeső használtautó piacon növelte értékesítését a Das WeltAuto

Hosszú idő után először csökkent a gépjármű átírások száma hazánkban, 2020-ban ugyanis összesen 779.940 autó cserélt gazdát Magyarországon, amely 3,5 százalékos visszaesést jelent 2019-hez képest. Az elmúlt esztendőben ismét az Opel és a Volkswagen bizonyult a legnépszerűbb márkának Magyarországon, az átírt autók 74 százaléka 10 évnél idősebb volt – derült ki a Datahouse adataiból.
DasWeltAuto

A használt autók iránti érdeklődés 2012-óta folyamatosan nőtt, évről évre egyre többen vásároltak másodkézből gépjárművet. A piac 2019-ben érte el a csúcsát, akkor 808.360 gépkocsi talált gazdára. Az előzetes prognózisok alapján a növekedés 2020-ban is folytatódott volna, azonban a koronavírus a használt autó piacot is befolyásolta. Ennek ellenére nem volt jelentős visszaesés a területen, mindössze 3,5 százalékkal csökkent az összértékesítés, így januártól decemberig összesen 779.940 négykerekű talált új gazdára határon belül. A csökkenésben jelentős szerepet játszott a tavaszi hónapok gyengébb forgalma, és a koronavírus második hullámának köszönhetően az utolsó három hónap negatív eredménye, a többi időszakban azonban jócskán a 2019-es eredmények fölött teljesített a piac 2020-ban. A hazánkban forgó gépkocsik átlagéletkora nem javult, továbbra is 14,4 körüli, s ez látszik abból is, hogy 74,4 százalékban 10 évnél idősebb kocsik cserélnek gazdát az országon belül.

Az összpiaccal ellentétben a Das WeltAuto sikeres évet zárt, 2019-hez képest 11,8 százalékkal növelte eladásait 2020-ban. A 30 márkakereskedésből álló hálózat összesen 8346 négykerekűt értékesített, idén pedig tovább bővíti a telephelyeinek számát: Budaörsön nyit új autós környezetet biztosító képviseletet.

„A koronavírus természetesen a használt autó piacra is hatással volt, azonban a negatív tényezők mellett pozitív befolyással is bírt erre a területre. Amellett, hogy jópáran elhalasztották a vásárlást, az új kocsik hiánya miatt egyetlen alternatívaként a fiatal, minőségi használt gépjárművek jelentettek megoldást. Ezt a folyamatot saját hálózatunkban is éreztük, óriási volt az érdeklődés a telephelyeinken, alig bírtuk kiszolgálni az ügyféligényeket.” – tájékoztatott Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. „A vírushelyzet a mi területünkre plusz vevőket hozott, főképp azért, mert a feltételek nálunk szinte új autósak, így a finanszírozási lehetőségek sem térnek el igazán: az autóink jelentős része ÁFÁ-s, tehát cégre is megvásárolható. Ráadásul sok esetben még gyári garanciát biztosítunk autóinkra.”

A hazai vásárlók preferenciája tavaly sem változott, legtöbben alsó-középkategóriájú (29,3 százalékos piaci részesedés) gépkocsit kerestek, de a kisautók (22,7 százalék) és a felső-középkategóriás modellek (15,3 százalék) is népszerűek voltak. A legnagyobb számban Budapesten, Pest megyében, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében vásároltak használt autót. A legkisebb érdeklődés Tolna és Nógrád megyében mutatkozott a másodkézből származó gépkocsik iránt.

A 2020-as esztendőben az Opel (12,23 százalékos piaci részesedés) és a Volkswagen (10,19 százalékos piaci részesedés) volt a két legkeresettebb márka, a dobogó képzeletbeli harmadik fokára a Suzuki (8,95 százalékos piaci részesedés) léphetett fel. A típusok rangsorában az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus zárt az élen, közvetlenül utánuk végzett a Volkswagen Golf és a Volkswagen Passat, továbbá a legjobb tízben zárt a ŠKODA Octavia és a Volkswagen Polo is. A luxusautók piacán legtöbben Porsche modelleket választottak, összesen 1167 példányt írtak át az illetékes hatóságok, de 118 Maserati, 39 Bentley, 29 Ferrari, 6 Rolls-Royce és 4 Lamborghini is új gazdára talált.