Újdonság a ŠKODA-ról
2020.02.03.

Termelési rekordot állított fel 2019 folyamán csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

A ŠKODA AUTO a vállalat eddigi történelme során 2019-ben gyártott első ízben több mint 900 ezer gépkocsit Mladá Boleslav és Kvasiny csehországi termelési helyszínein. Összesen 910 ezer járművével a cseh autógyártó 2,25 százalékkal múlta felül a megelőző évi volument (2018: 890 000 darab), és egyedül a márka „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA 260 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról. 2020-ban, pontosan a vállalat alapításának 125 esztendős jubileuma évében, új korszak nyílik a ŠKODA történelmében: Mladá Boleslavban megkezdődik a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA-modell gyártása. A ŠKODA AUTO 2025-ig összesen kétmilliárd eurót invesztál az alternatív hajtástechnikák és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésébe.
skoda

A ŠKODA AUTO 2019-ben összesen mintegy 590 ezer gépkocsit gyártott Mladá Boleslav-i főüzemében. Egyedül a ŠKODA OCTAVIA 260 ezer példányban készült itt, és október végén már a „bestseller” negyedik generációjának gyártása vehette kezdetét. További modellsorozatokként a FABIA, a SCALA, a KAMIQ és a KAROQ család tagjai gördülhettek le a vállalat székhelyén a szerelőszalagról, de a cseh autógyártó 570 ezer motort, illetve összesen ugyancsak 570 ezer MQ 200 és MQ 100 típusú sebességváltót, valamint 4000 akkumulátort és több mint 2 312 000 tengelyt is készített Mladá Boleslavban. Mindemellett a 2019. augusztusban üzembe helyezett új fényezőüzemben évente akár 168 ezer karosszéria nyerheti el színét, a vállalat székhelyén rendelkezésre álló fényezőkapacitás ezzel éves szinten összesen 812 ezer darabra bővült. A ŠKODA AUTO 219,6 millió eurót invesztált az új létesítménybe – amely a maga nemében az egyik legkorszerűbb és leginkább környezetkímélő Európában – és több mint 650 új munkahelyet teremtett.

Kvasiny gyára több mint 85 éves történelme legnagyobb szabású korszerűsítésén és bővítésén esett át. A ŠKODA jelenleg a KODIAQ nagyméretű szabadidő-autót, a KAROQ kompakt szabadidő-autót és a SUPERB zászlóshajót gyártja itt, a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV modellváltozatot is beleértve. A vállalat történelmének első villamosított, sorozatgyártású modellje ugyanazon a szerelősoron készül, mint a kizárólag belső égésű motorral hajtott SUPERB gépkocsik, a gyártási folyamat szükséges módosításaira pedig összesen mintegy 12 millió eurót fordított a ŠKODA. A SUPERB iV gyártása 2019. szeptemberben vette kezdetét.

A ŠKODA harmadik csehországi termelési helyszíne Vrchlabíban működik. A gyár tavaly ünnepelte 1864-es megnyitásának 155. évfordulóját, és 1946 óta a ŠKODA AUTO tulajdona. A márka eleinte gépkocsikat készített itt, majd 2012-ben széles körű átalakítás keretében a legkorszerűbb főegységgyárrá építette át e létesítményt. 2019-ben összesen mintegy ezer dolgozó nagyjából 556 ezer DQ 200 típusú kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót állított itt elő, amelyeket egyaránt építik a ŠKODA, valamint a Volkswagen Csoport más márkáinak modelljeibe.