Újdonság a ŠKODA-ról
2020.07.06.

Számos újítást hoz a 2021-es modellév a ŠKODA modellpalettáján

Új kormánykerekek, még gazdaságosabb motorok és további vezetői segédrendszerek: immár a 2021-es modellévbe lép a nyáron a ŠKODA, számos újdonságot tartogatva modellpalettáján. A ŠKODA OCTAVIA sorozatból már ismert, új kezelőgombokkal és görgetőkerekekkel kialakított, új két- vagy háromküllős kormánykerekek most a ŠKODA minden további modellcsaládjában megjelennek, a FABIA és a SUPERB közötti modellsorozatok belsőégésű erőforrásai pedig az év végére már az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állnak át, miközben néhány aggregát teljesítménye is nő. A SUPERB, a KODIAQ és a KAROQ kínálatában további vezetői segédrendszerek jelennek meg, míg a SCALA és KAMIQ kompaktmodelleket igényes részletmegoldások finomítják tovább.
skoda

A legszembetűnőbb változást a 2021-es modellév ŠKODA sorozatain az átdolgozott kormánykerekek képviselik, amelyek az új ŠKODA OCTAVIA modellekben mutatkoztak be, s most a márka minden további modellcsaládjában megjelennek. Felszereltségi szinttől és extrafelszerelés-csomagtól függően kétküllős változatban vagy háromküllős sportkormány-kivitelben készülnek. DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel egészül ki. A multifunkciós változatokon új gombok és görgetőkerekek segítik a könnyebb kezelhetőséget.

 

Megnövelt teljesítményű csúcsmotorok a ŠKODA SUPERB számára

A ŠKODA zászlóshajója, a SUPERB mindkét csúcsmotorja megnövelt teljesítményszinttel érkezik az új modellévre, mégpedig egyaránt kisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Az új EVO-generációhoz tartozó 2.0 TDI csúcsdízel az eddigi 190 LE (140 kW) helyett a jövőben már 200 lóerőt (147 kW) produkál, az AdBlue® adalékanyagot a két, egymás mögött elrendezett katalizátor elé célzottan befecskendező, úgynevezett Twindosing-eljárás jellemezte, továbbfejlesztett SCR kipufogógáz-utánkezelés eredményeképpen pedig akár 80 százalékkal is csökkenhet a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása. A 2.0 TSI csúcs-benzinmotor teljesítménye 8 lóerővel (6 kW) 280 lóerőre (206 kW) nő. Mindkét erőforrás teljesíti az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásait, amelyekre a modellévváltással a többi motor is átáll. A konnektorról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV után már a SUPERB összes további motorváltozatához is elérhető lesz a környezetfigyelő rendszer (Area View System), amely parkoláskor és egyéb manőverezéskor négy kamera által előállított 360 fokos képpel kínál áttekintést az autó közvetlen környezetéről. Ugyancsak újdonság lesz minden SUPERB modellválasztékában a vontatmány-asszisztens (Trailer Assist).

 

Előretekintő adaptív sebességszabályzás a ŠKODA KODIAQ számára

A KODIAQ vezetői segédrendszereinek palettája az adaptív tempomat prediktív funkció (Predictive Cruise Control) technikájával bővül a 2021-es modellévre. Az adaptív sebességszabályzás ezen extrafelszerelésként rendelhető változata az első szélvédő mögé épített kamera képei, illetve a navigációs rendszer adatai alapján ismeri fel időben a sebességkorlátozásokat és a kanyarokat, majd automatikusan ennek megfelelően alakítja a sebességet. Az ugyancsak extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszere (KESSY) már minden ajtóra kiterjed. A KODIAQ SPORTLINE kívánságra klimatizálható sportülésekkel és meghosszabbítható ülőpárnákkal kínált bőrkárpitozással is kapható. A KODIAQ esetében 190 lóerőről (140 kW) szintén 200 lóerőre (147 kW) nő a 2.0 TDI erőforrás teljesítménye, s akárcsak ez a motor, a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozó, 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI aggregát is megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az utóbbival megegyező teljesítményű 1.5 TSI motor szintén az Euro 6d határértékekre áll át, manuális sebességváltóval szerelt kivitelében pedig új generációs hatfokozatú váltóművel egészül ki.

 

Új dízel belépőmotor a ŠKODA KAROQ palettáján

A ŠKODA KAROQ a 2021-es modellévben már háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezéssel is rendelhető lesz, s akárcsak a KODIAQ, a környezetfigyelő rendszerrel (Area View System) és a vontatmány-asszisztenssel (Trailer Assist) is felszerelhető lesz. Az eddigi 115 lóerős (85 kW) 1.6 TDI dízel belépőmotort az Euro 6d kipufogógáz-szabványra való átállás keretében az új EVO generáció ugyanilyen teljesítményű 2.0 TDI tagjával váltja fel a ŠKODA, amely SCR katalizátora éppúgy a Twindosing-eljárást alkalmazza, mint a 150 LE (110 kW) teljesítményű 2.0 TDI variáns. Ez utóbbi erőforrás továbbra is elérhető lesz összkerékhajtással és DSG sebességváltóval vagy elsőkerékhajtással és a manuális váltóval. Az 1.0 TSI benzinüzemű belépőmotor teljesítménye a jövőben 110 lóerő (81 kW) lesz.

 

Finomítások a ŠKODA SCALA és KAMIQ modelleken

A nagysikerű kompaktmodellek, a SCALA és a KAMIQ motorjait is az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állítják át a 2021-es modellévre, emellett igényes részletmegoldásaik gondoskodnak további finomításokról. Újdonság a 17 col peremátmérőjű, ezüstszínű, extrafelszerelésként rendelhető „Propus” könnyűfém keréktárcsa és újabb „Simply Clever” megoldásként – például kabát elhelyezésére – a csomagtérroló alatti multifunkciós zseb. Az extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszerének (KESSY) rádióhullámú jelei a korábbi 15 perc helyett már öt perc után leállnak, ha a kulcs nincs mozgásban. A KAMIQ kínálata az új SCOUTLINE változattal bővül, a SCALA pedig egy új Red & Grey felszereltségi csomaggal is kapható lesz, amely az Ambition és a Style felszereltségi szinten – a SCALA G-TEC kivételével – egyebek mellett az üveg csomagtérajtó borítást is magába foglalja, valamint a hűtőrács kerete és a külső visszapillantó tükrök borítása pedig sportos feket színű lesz. A felszereltséghez járó 17 col peremátmérőjű „Propus Aero” – keréktárcsa kívánságra 18 colos „Vega Aero” vagy „Blade” – könnyűfém keréktárcsára lesz cserélhető. A Red & Grey csomag csak bizonyos külső színekkel lesz kombinálható, továbbá markáns vörös-szürke dekorfólia is jár majd hozzá. Minden SCALA és KAMIQ modell immár aktívszén-utastér-légszűrővel lesz felszerelve, amely az allergén anyagokat is eltávolítja a levegőből. A földgázüzemű, 90 lóerős (66 kW) G-TEC változatok szintén Euro 6d minősítéssel rendelkeznek. Az 1.5 TSI erőforrás teljesítménye 150 LE (110 kW), az 1.0 TSI pedig 110 LE (81 kW) teljesítményszinten áll rendelkezésre.

 

Motoradaptáció és új keréktárcsák a ŠKODA FABIA számára

A FABIA kínálatában a 95 lóerős (70 kW) 1.0 TSI az év második felére már megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabványnak, s a háromhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrás ezután az alapkivitel ötfokozatú manuális sebességváltója mellett hétfokozatú DSG váltóművel is kapható lesz., a könnyűfém keréktárcsák választékát a 16 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú „Vigo” és a 17 colos fekete, polírozott „Blade” egészíti ki. Akárcsak a SCALA és a KAMIQ, a FABIA család összes tagja is aktívszén-allergén utastér-légszűrővel készül és az extrafelszerelésként rendelhető, kulcsnélküli nyitás rendszer (KESSY) új változatával is szolgál, amelynek rádióhullámú jelei már öt perc után leállnak, ha a kulcs nincs mozgásban. Az infotainment területére 6,5 col képátlójú érintőképernyővel és már alapkivitelben DAB-vétellel a Swing rendszer kínál belépési lehetőséget a ŠKODA FABIA európai piacokra készült modelljeiben.